skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
13:54:43
31.10.2014
31.10.2014
MVM
-> Eidy: BEZ je to lepší .. A taky sis to užíval bokem tady v Brně
13:41:17
31.10.2014
31.10.2014
Eidy
-> MVM: Bez nárazníků je to lepší. Za mě rozhodně paráda.
09:24:16
31.10.2014
31.10.2014
Luky
-> MVM 30.10.14 18:07:42: no doprčic, to jsem nevěděl, tak to jsem jako nic neřekl. To teda koukám, že to v dnešní době (?) jde takhle udělat...
Já o jedné 120S z homologační serie vím, je udělená jako soutěžní, a možná někdy bude na prodej...
Já o jedné 120S z homologační serie vím, je udělená jako soutěžní, a možná někdy bude na prodej...
19:31:31
30.10.2014
30.10.2014
MVM
-> m8rinek: Ok to znám z kvalifikačních treninků.. Ale není důvod riskovat sebemíň proč si rozbít historika na dni otevřených dveří na konci sezony. Jsou dva způsoby jak se starým autem jet.. Jen celý rok šroubuju v práci a přes zimu chci dělat převodovky a motory a ne shánět na netu kastli a plechy a začínat znovu. PS: Jistě si dokážeš představit když se stovkou nebo erkem mázneš v kilu do svodidel obalených gumama jak taková škodovka vypadá a co všecko je v p*deli
19:24:05
30.10.2014
30.10.2014
m8rinek
-> MVM: Hlavně je problém, že to zatmění není ani rychlý... Jezdili jsme teď Sosnovou a dokud to bylo stylem, ber jí, to musí dát, tak to byly samý hodiny... Pak člověk vyklidnil, stačilo popřemýšlet, že když to projedu pomalu, tak budu vlastně mnohem rychlejší... Pak to teprva šlo... Když to pak klouzne až moc, je to problém...
19:14:50
30.10.2014
30.10.2014
MVM
Tak já zase mám radši funkční motor jakoby z LRy s tím,že se o něj nemusím tolik bát. Na parádu ten motor není - a pokud s tím jedu - nechci to rozbít. Možná sem dám video - teď v Brně jak to tam klouzalo to hned několik historiků rozflákalo... Takže nešlo jet na 100% s 0% rizika. Já jsem tam doma a jel jsem na 50/50% na polosuché trati.. Jiní měli zatmění a vypnuto
19:06:28
30.10.2014
30.10.2014
m8rinek
-> MVM: Jo jo o tom jsme tu psali... Jezdil bych hlínu, ale vedle auta by měl stát připravenej dobově korektní motor... co kdyby :))).
Příští rok je bude sekat Vostrák, to bude replik panečku :D:D:D:D:D.
Příští rok je bude sekat Vostrák, to bude replik panečku :D:D:D:D:D.
18:58:53
30.10.2014
30.10.2014
MVM
-> m8rinek: Ano o tom jsem si už s Jourinem psal .. i ta hlava by byla litinová. Neříkám že třeba "někdy" mě to nenaštve natolik že případně i ten motor bude. Ale v tomto okamžiku (myslím tím období nejbližších měsíců/let) mám hliníkový motory. Až se rozletí nebo propálí písty a vyletí ojnice blokem - možná další bude litinová osmička -ale zase - to je celý znova Nekonečný příběh.
18:51:38
30.10.2014
30.10.2014
m8rinek
-> MVM: Je to paráda, že je tenhle kousek dotaženej až takhle jsem nečekal. V tom případě chybí ,,jen,, ten správný materiál na hlavě... (a nemyslim vlasy :D)
18:47:47
30.10.2014
30.10.2014
MVM
-> m8rinek: Ano,bohužel nemáme takové štěstí a možnosti jako něteří členové .. abychom mohli mít origo kousky.
18:44:27
30.10.2014
30.10.2014
m8rinek
-> MVM: Ok, to jsem právě nepochopil co je tím myšleno. Takže jde o přestavbu?
18:42:29
30.10.2014
30.10.2014
MVM
-> m8rinek: Auto je podle dobových matriálů a ZTP postaveno jako replika Škodovky120S,úředně a legálně. Už na začátku v nadpise píšu: "replika 120S ze Světa Motorů")
18:36:28
30.10.2014
30.10.2014
m8rinek
-> MVM: A to je fakt původní auto, nebo jen jakási TP hříčka? :)))
18:07:42
30.10.2014
30.10.2014
MVM
-> Luky: Papírově je to 120S Motor tam není původní,ale to jak a co může Sko mít ví opravdu málo kdo. Na STK to nesmí vypadat jako 120S Rallye ..
17:59:59
30.10.2014
30.10.2014
Luky
-> MVM: nechápu otázku. Je to papírově stovka, ne? No a ta by asi neměla mít 1300 motor, 13" elektrony bez typového listu, náporák a tak... Takže jestli to má nebo nemá zadní nárazník je při případné policejní kontrole celkem fuk
17:53:36
30.10.2014
30.10.2014
MVM
-> Luky: Co z nelegálních věcí může na Sku být?
17:37:27
30.10.2014
30.10.2014
castrol
-> Luky: súhlas bez naraznikov je to take čiste
17:30:46
30.10.2014
30.10.2014
Luky
-> MVM: no hele na tom autě je z hlediska legálnosti tolik věcí špatně, že jeden zadní nárazník to už nespasí. A opticky mi k tomu předku bez nárazníku nešel. Takže za mě buď nárazníky všude (což ale na soutěžní 120S moc nepasuje), nebo nikde
17:25:14
30.10.2014
30.10.2014
MVM
-> Luky: No joo chlape - to ten je tam i s předním bez rampy kvůli technický. Na veteránskejch to být už nemusí.