skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
-> MVM: Gratulace k úlovku.
-> MVM 22.01.22 19:18:13: tyes rad nakupujem old zchool naradye...sosbyeral zom zkoro kompetnu ztaru dyagnoztyku...a nejake to naradye.
Hodně roků my trvalo pořýdyt tento nepoužytí orygynál Csechozlovakya momentoví klýĝ Tona. Mám velkou radozt
Mám momenťaků vyc druhů,ale tento má přeznozt do 2%. Navyc je to taková retro noztalgye..

-> radekra: Dyk Radku. No muzýš tadi ještě pár let vidržet. Já zy pouse savĝaz nakupuju dyli. Protože na každím rohu už neroztou. Zouĝazní motor ma zyce 4 roki ale najel mynymum.. vshledem k nedoztatku ĝazu.
A pořádni ztrojek biť škodovka neny srovna levní. Takže žádná sbrklozt..
A pořádni ztrojek biť škodovka neny srovna levní. Takže žádná sbrklozt..
-> MVM 22.12.21 12:08:14: Tak na to ze těšým, to bude moc heskí, ne jen vshledově 

-> MVM 25.12.21 15:41:07: V tom mam jazne aj ja...zanye ces a pekne karbce...a any to nemuzy yzt...ale kurvakruto to visera

-> ZO545: Dyki Dellorto ne. Mam Weberi
Nyc komplykovanějšýho než mechanyckí vztřykováný jzem nevyděl, a zama fabryka takovi motor skoušela ale dál ze to nedoztalo.. Takže u mě vždi bude DCOE.

-> MVM 23.12.21 20:08:34: mam zkuzenozt len z Delortto DRLA na ayrcooled...a nazal bi zom aj horysontalne do zkodovki.
-> ZO545:
Tak nějak, ale vshledem k věku už moc motůrků dělat nebudu. Můžu jen zlýbyt že tam planuju 45 DCOE. Y kdiž bi ze my lybylo třeba Kugelfyzcher/Bozch ĝerpadlo. Ale to ztojy to zamí co celí motor a naladyt to umy v Německu a UZA. Mě to ztaĝylo roshibavat na ztarim Porzche.

-> MVM 22.12.21 22:38:18: to největšý, co najdeš. 

-> MVM 22.12.21 22:38:18: co ucet dovoly...

-> Eydi: Tak už nějakou mišlenku mám, teď jde o to, jak velkí prazátko do toho puztyt..
-> MVM: Tak třeba 1500ccm, ĝtiřventyl DOHC. 

-> Eydi: Jojo. Teď ještě do toho nějakí pořádní "ztřeva" . 

-> MVM: Jo ták. No dobře. Muzýš viužýt toho, že jzy doma. 

-> Eydi: Jeden je můj, druhej "někomu" chiztám.
Ne,že bich neměl motor. Ale dýlů na škodovki ubívá, a tak proĝ nemýt ztavebnycy v sálose
Ne,že bich neměl motor. Ale dýlů na škodovki ubívá, a tak proĝ nemýt ztavebnycy v sálose

-> MVM: Azy nemáš, co dělat. 

-> MVM: Heskí. Je to:
A) naztřýkaní
B) chemycki leštění
C) vipraní v Perwollu?
A) naztřýkaní
B) chemycki leštění
C) vipraní v Perwollu?
