skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
18:26:19
08.11.2017
08.11.2017
MVM
-> Bery: Díky za nabídku. Vic v SZ. Skákání v plánu určitě není..
09:25:16
08.11.2017
08.11.2017
Bery
-> MVM: já ti nechám 2 spodní hlavice svisláku na úpravu odklonu/záklonu - jsou teď ve výrobě. Nemusíš kuchat nápravu, pomůžeš si s geo a nemusíš cpát horní ramena dovnitř. Nevim jak to vychází u 120 S - kolizní místo... ale ty s tim pravděpodobně skákat, nebo do takový komprese nepůjdeš aby se to potkalo
07:15:02
08.11.2017
08.11.2017
MVM
-> Eidy: Dělám to teď a nebo nikdy. Věci mám předchystaný,jen se k tomu nemám čas dostat a udělat to na autě. Řízení jsem dělal jak na cit,tak i na mincíř,pocitově dobrý. Geoška na provázky,odklon se nekonal,náprava v autě,chtělo by šáhnout do podložek,to až jindy.
00:20:39
08.11.2017
08.11.2017
Eidy
-> MVM: Děláš údržbu tak pozdě nebo naopak brzo, že ladíš už na další sezonu? Co hřeben, funguje všechno dobře? Odladil jsi to lahví s vodou?
21:01:31
05.11.2017
05.11.2017
MVM
Vyměnil jsem hřebenový řízení,udělal geo.,a zkusil se jet projet na nových pneu,a potom konečně vypusil olej z převodovky po 600km. Já se k tomu všemu letos teprve teď dostávám
18:22:50
11.06.2017
11.06.2017
Eidy
-> MVM: Ještě jsem ho nevyndal. Každej večer dělám do noci a teď jsem byl pryč. Zítra, až budu měnit za nové ;)
18:13:43
11.06.2017
11.06.2017
MVM
-> Eidy: No jak se to vezme.. lamela byla spíš nutnost. Ta vana je brnkačka. A co Ty? Budš fotit to ojniční ložisko?
18:07:48
11.06.2017
11.06.2017
Eidy
-> MVM: Takže spíš tak pro zábavu než z nutnosti. To je ta lepší varianta ;)
17:49:41
11.06.2017
11.06.2017
MVM
-> Eidy 11.06.17 17:41:57: Já to chtěl právě napsat že je to trend Naštěstí je to víc hra než práce na dnešních autech.. Vana byla čistá ,jen jsem ji vypláchnul petrolejem.
17:41:57
11.06.2017
11.06.2017
Eidy
-> MVM: To je teď v módě, rozebírat motory :) A co vana, byla čistá?
12:29:01
11.06.2017
11.06.2017
MVM
Tak jsem se v rozhodl v sobotu taky vyhodit motor ven Jiná lamela, sundaná a vymytá vana po záběhu, a při jednom zrovna nový olej. (Nejvíc práce teď zabere odstranit fleky na dlažbě sorbentem - nevýhoda improvizace venku )
21:54:47
03.06.2017
03.06.2017
castrol
-> MVM: to vyzera na molsovu robotu
14:39:35
17.05.2017
17.05.2017
wlad
Tuze rád tento vůz sleduji. :-)
20:57:20
10.05.2017
10.05.2017
jate-line
-> MVM: Pěkně to frčí, musím někdy shlédnout na živo A tlumiče neřešte na eSko patří stejně Koni a hotovo
23:49:35
09.05.2017
09.05.2017
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.05.17 23:22:25: Fakt to neřešte. A hlavně bez emocí... (Já uznávám že to mé auto tvrdé -minimálně na předku- je,přiznám i vysoký profil pneu). Proč tak je,víc rozepisovat nechci.
23:22:25
09.05.2017
09.05.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 09.05.17 21:37:13: LOL, ty seš prostě odborník na všechno Tohle nemá cenu řešit, hodnotíš tady podle Honzy, který jede po rozflákaných silnicích nejnižších tříd kde se rallye dnes jezdí a to pro mě rozhodně není etalon. Když se jdu svést, tak na pěkné silnici a tam jistotu v bláto podvozku na rallye opravdu nenajdeš... Ale to bys musel zkusit... V sobotu jsem najel přes 200km takřka v kuse i po horších silnicích a "utřepanej" jak ty píseš jsem rozhodně nebyl. Ale nečekám, že s tvým patentem na všechno to pochopíš...
22:27:58
09.05.2017
09.05.2017
MVM
-> Urbi: Peťo kašli na "naladění tlumičů,podvozku" (teda aspoň tady ožehavé téma - moji teorii znáš velmi detailně,mockrát jsem se o tom zmínil - Frei Ti to potvrdil - ale já nejedu mistrák ani závody). Na hladkým okruhu to je jak víno, balony nebalony i záleží jak je to nafoukaný okruhy jezdím o dost nížšší tak,.připouštím že předek je dost tvrdý,na okruhu je to výhoda.Na čr okreskách přitěž. Jsem ochotný koupit max. 185/60 R13 ,ačkoli -ideálně by tam byly Michelin XAS FF 165/80 (Renault Alpine, Gordini atdd .. z tý doby) A že se na tom jezdí dodneška závody historiků .. Žehličku na nízkých profilech z toho dělat ale nebudu. Rozbitým silnicim se vyhýbám,mám tu pár silnic projetých na motorce kde se pak svezu i autem .. když tak buď přibrzdím nebo to vymetu a pak deset minut nadávám na silničáře - na rozbitý rally to tahat nebudu,a i kdyby, tak ten úsek "prodám" jezdim pro radost, ne na čas. Jak říkám dokola - když bych stavěl "závoďák" - vypadalo by to jinak.
21:37:13
09.05.2017
09.05.2017
Petr Urban
-> Tuner#2: Naladění tlumičů ... jeli jsme s balóny gumama a cítil jsem úplně cokoliv na cestě. Pak jsem jel 1km za Míšou a zadek na čemkoliv úplně tvrdě poskočí ... spíše se to zhoupne na gumách, nežli na pérech. Prostě pane odborníku přes všechno, mě se naladění podvozku nelíbilo... Ty se v tom svém třepej jak chceš. Já chci mít jistotu z řízení na "českých" silnicích a chci aby podvozek normálně chodil nějakou délku na svém funkčním zdvihu a né se jen pohupoval. Frei řekl Huškovi aby jim to změkčil jak jsem radil a jede se Honzovi o moc lépe jak tehdy po přeladění mě tvrdil, ještě kdyby dal předek maličko výše na pérech a paráda.