skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.05.17 16:06:41: Dik,každy sportovní auto tehdejší doby vzniku by mělo mit odpovídajíci zvuk.
-> Eidy 09.05.17 07:46:10: Odladěna na jistotu,jak předstih tak bohatost. Zda se potkáme - toť řečnická otázka. Někdy určitě 

-> Petr Urban 09.05.17 11:40:18: Co je na podvozku okruhoveho? Husek dela vseho vsudy jedny pruziny a ty me teda moc okruhovy neprijdou...
-> MVM 08.05.17 22:29:51: Peknej zvuk a vypada, ze to utika hezky.
-> MVM 08.05.17 22:29:51: Peknej zvuk a vypada, ze to utika hezky.
-> Eidy: Ladili jsme to pár hodin a ještě by to maličkato sneslo být na směsi jiné v horním pásmu, ale to už si Michal vyřeší snadno. Do Brna dojel 100km prý za 8-9 L, s webry a "dlouhou vačkou" ... 
Myslím, že to nebylo primárně stavěné auto na srandu na okruhu (i když tvrdost podvozku okruhová je a je cítit i přes ty velký gumy) Ta větší váha byla na zrychlení hodně cítit a pokud se pojede na těch "balonéch" tak to bude asi dost limit.
A testovali jsme to i na Brisky :D viz. foto.

Myslím, že to nebylo primárně stavěné auto na srandu na okruhu (i když tvrdost podvozku okruhová je a je cítit i přes ty velký gumy) Ta větší váha byla na zrychlení hodně cítit a pokud se pojede na těch "balonéch" tak to bude asi dost limit.
A testovali jsme to i na Brisky :D viz. foto.
-> MVM: No super, pane. Takže finálně odladěno? Teď můžeš brousit po okruzích a prohánět ostatní auta. Kdy se potkáme? 

-> MVM: Děkuji. Dnes toho na mě bylo až až... dvě auta komplet za svátek ještě. Ten zvuk na živo se v tom videu nedá srovnat, je to paráda a úplně mě překvapilo jak jde jezdit v 2 tis. na pětku po městě
a ještě z webry sešlápnout a jedem. Určitě se podívej po pořádných gumách (malých skrz lemy) na okruh a na podzim to protáhnem v Brně.... ať tam ty háčka mají smysl. 


-> MOLSO: No bodejť by jsi nepoznal - taky jste tam s Urbim ladili,pěkný kopec a ty zastávky jsou na ladění fajn.. -> sikula: Točil Petr na telefon,dik -> TTomas: Dik, na rozbití to stačí až až..

-> MVM: Pekne ti to jezdi

-> MVM: Moc hezký video, audio

-> MVM: jó tu zastávku tam dôverne poznám
Pekne ti to valí 


Dnes jsem si konečně udělal cestu po ose na D1 se špunty v uších k Panu Urbanovi. Petr mi velmi vstřícně a ochotně komplet doladil motor.Ladění probíhalo v klikatých Hostýnských kopcích a z jedené jízdy bylo pořízeno kraťoučké video. Na videu je trojka v 7200 ot,následně přeřazená čtverka a hlavně pravá zvuková kulisa
Timto chci všem kteří mi s realizací auta a hlavně Petrovi Urbanovi za velký podíl na motoru ještě jednou poděkovat. DÍKY

Timto chci všem kteří mi s realizací auta a hlavně Petrovi Urbanovi za velký podíl na motoru ještě jednou poděkovat. DÍKY

-> MVM: to nevadi

-> Tomáššš: Ok.dík,jen jsem probral a přeskládal fotky,jinak nic novýho.
-> MVM: rad sledujem tuto kartu. Krasne sa s tym hras 

-> radekra: Díky Radku
Krásné auto, hezká práce

-> Eidy 03.11.16 21:19:21:
Já jich dost rozdal,některý na závěrečných párty pozbyl,papírový z Mostu většinou nepřežily víkend.A propo.. za 40 let budem dědci,v době těžkejch elektromobilů a hybridů .. to bude myslím potíž vysvětlit co to byl benzín a motor. Na památku si schovávám vždycky ty cennější. Jsou k tomu i šňůry a všude to doma už zavazí.

-> MVM: Měl bys syslit víc a za 40 let je bouchat na aukru :)