skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
21:13:41
03.11.2016
03.11.2016
MVM
Dneska jsem si doplnil do sbírky další sezonní visačku 2016 ze závodů. Jednou bude na co vzpomínat
22:19:38
22.09.2016
22.09.2016
MVM
-> Urbi: Vždyť jsem říkal že se s tím jezdí spíš jen občas,lehce sportovní jízdou,celý je to pojatý v replice ...žádná palice do hlavy a závodění o okresní pohár. (Má tam být 165SR13). Chci to mít co nejblíže předloze,navíc jsou k tomu udělaný kvalty. RS130ky měly taky serii 165 a jeli na tom brutálnější palici v tý době na RZ než si troufnu kdykoliv já. Však posoudíš sám až se svezem.. Měl jsem rozjednaný i Micheliny.. Čas ukáže..
21:41:56
22.09.2016
22.09.2016
Petr Urban
A nepřemýšlels o gumách ? Se teď dívá0m na foto... nejsi jak na lodi kapitáne ? Či máš druhý disky s opravdovým pneu.
16:54:47
04.09.2016
04.09.2016
Luky
-> MVM: jel jsem už hotovým tunelem, bylo jen malinko hnuté zrcátko. Ale být třeba ta značka v trajektorii, nic bych s tím neudělal...
16:51:48
04.09.2016
04.09.2016
MVM
-> Luky: Tak někdy se to zvrhne v "letecký dny" Zbylo Ti i pár klasů na gril třeba za rampou?
16:42:33
04.09.2016
04.09.2016
Luky
-> MVM: rád tě tam uvidím Případně poskytnu rady kdy skrz kukuřici v cílové zatáčce
m.facebook.com/story.php? story_fbid...
m.facebook.com/story.php? story_fbid...
15:55:21
04.09.2016
04.09.2016
MVM
-> Luky: To nejezdim ani na podruhý .. Asi spíš s nulou na dveřích před startujícíma Myslím že většina kluků tady ví moc dobře jak by je samotný mrzela "nehoda" i když jsou to jen plechy - tak to dost naštve.. O to větší chuť mám na příští rok
15:48:03
04.09.2016
04.09.2016
Luky
-> MVM: tak nemusíš tam na poprvé jet hned pro vítězství
22:21:50
03.09.2016
03.09.2016
MVM
-> Luky: Dík,ale bezpochyby tam bylo spousta hezčích,rychlejších aut. a taky to tam už mají kluci najetý.A jelikož tamní RZty uplně neznám .. bylo by hlavním záměrem to objet a nerozflákat to..
22:06:58
03.09.2016
03.09.2016
Luky
-> MVM: jé to je škoda, v Činově by se tahle krasavice vyjímala...
20:51:51
03.09.2016
03.09.2016
MVM
-> Sejki: Do 120S patří kyvka.. Byť jsem to tenkrát nedomyslel a dal Mkový nápravy čímž sice mám hezký rozchod - ale omezuje mě to na úzký kola. Nuže i tak se s tím dá žít.. No co se svezení týká.dostávám takových dotazů na svezení čím dál víc. Pokud to půjde tak svezu ,, Je otázkou kdy a kde .. Ale kdo si počká .. -> minno: Super až na to že jsem zjistil prasklý chladič oleje ... tudíž jsem koupil nový za nemálo dukátů. Zitra dám pořádný olej a nový filtr,udělám hadice a namonuju Setrab..Snad to už bude letos poslední práce před laděním s Urbim ..
20:23:48
03.09.2016
03.09.2016
minno
-> MVM: tak super
20:23:36
03.09.2016
03.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> MVM: ted teprve koukam, ze jezdis kyvku, krasny to stroj... da se nekde v tom svezt jako spolujezdec?
20:01:30
03.09.2016
03.09.2016
MVM
Tak dnes odjeto další 2,5hodiny záběhu,takže celkem cca4,5hodinky ostřejší jízdy občas i 6,5tis.. Trochu mě mrzí že jsme letos nestihli udělat jednak převodovku,motor a celou přípravu tak zavčas,abychom se stihli projet na Čínově.Věřím že nam to vyjde příště.. Už dnes ale vím že toho já mám plný ruce a neradi bysme to rozbili - protože jak mi dnes řek brácha jedoucí se mnou po dlouhý době - jede to až moc. Občas klouzne spojka - bude to nutný znova řešit.. Ale jinak jsme měli nepopsatelný rohlíky usměvu
18:04:41
16.08.2016
16.08.2016
MVM
-> Alenka 16.08.16 14:38:19: Tak 150 ani náhodou, těch stodvacet si ani nepředstavuju. Jde mi hlavně o pěkný krouťák a živý točivý motor který může trvale točit vyšší otáčky bez újmy.Hnát se za maximem možným z objemu 1,3 pro nezávodní využití je nesmysl.
14:38:19
16.08.2016
16.08.2016
Alenka
-> MVM: díky :)
Jasný, že to pojede hezky, ještě aby nejelo s takovým železem, spíš jsem jen chtěl vědět s jakým cílem se ten motor stavěl, jestli 150k ať to jede jak pila, nebo spíš 120k s hezkým průběhem.
Jasný, že to pojede hezky, ještě aby nejelo s takovým železem, spíš jsem jen chtěl vědět s jakým cílem se ten motor stavěl, jestli 150k ať to jede jak pila, nebo spíš 120k s hezkým průběhem.
16:48:49
15.08.2016
15.08.2016
MVM
Chvíli tady člověk od čtvrtka není a dnes se nestačím divit co se to tu zas semlelo
07:38:50
15.08.2016
15.08.2016
MVM
-> Alenka 14.08.16 20:59:05: Kompresní poměr statický je někde pod 12:1,vačka není neznámá .. je to modifikace "známé vačky", žadný šílený úhly se nekonají Parametry se nechám překvapit sám,prý to pojede moc hezky.
20:59:05
14.08.2016
14.08.2016
Alenka
-> MVM: doufám, že jsem to někde nepřehlédl, ale jakou máš s tou neznámou vačkou kompresi a jaké výkonové parametry se od motoru přibližně očekávají?