skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
00:48:52
11.08.2016
11.08.2016
MVM
Pánové -> Urbi: -> Tuner#2: (a dámy pokud to nějaké čtou) Možná jsem to nenapsal v popisu dostatečně zřetelně,ale celou stavbu motoru jsem konzultoval a realizoval prostřednictvím Petra. Za každou jednotlivou práci jsem mu osobně poděkoval a vše náležitě ocenil. Protože jsme přátelé,tak si jaksi vycházíme vstříc a já si po dohodě motor skládal sám,čímž myslím mechanickou práci. Jednak se tím živím,jednak mě to ještě baví, i když si větší část "užiju" v motorsportu,za další má(měl) Petr tolik práce s ostatními rozdělovači,hlavami,motor
y atd,že (kdyžtak me oprav Petře)že mu to nevadilo že si motor složím sám. Každej z nás má právo volby jakou cestou se dá,já dal na Urbana. Perfektní sploupráce,suprová kvalita. Když se ten motor ale rozletí - budu si sahat do svědomí sám a nebudu nikoho pomlouvat,nikomu nadávat,hádat se.V tom je ten rozdíl když si něco někdo nechá dělat - největší zlo se děje při neúspěších/ problémech. Zároveň ale nejsu povinen tu psát kam chodím kupovat Loctite,na kolik dotahuju ojnice,přesné časování vačky a od koho ji mám kolik stála atd..,kdo mi co upraval. Kdo umí číst mezi řádky,umí si prohlídnout obrázky, umí čtyřem kočkám nohy spočítat .. je mu vše jasné. Co si poskládáš,to máš. Ale se všemi klady i zápory. Takže se teď vlastně divím proč se v komentířích vedou tyto debaty ? Na mých fotkách je skládání součástek -> venni: Nepřeháněj
22:41:00
10.08.2016
10.08.2016
Petr Urban
-> vhml: to bych nemohl mít z toho stresu v hajzlu pajšl... abych mohl pít a to vy sem určitě nestihl na Pačejově přeladit 4 auta
19:19:55
10.08.2016
10.08.2016
vhml
-> venni 09.08.16 18:40:47: jako chlastat by mohl víc, to bych mu klidně vytknul. Na to že je Moravák
19:21:36
09.08.2016
09.08.2016
Petr Urban
-> Tuner#2: Samozřejmě jsou to jeho ruce. Hlavu, sání, zapalování, setrvák, nákup vačky, návrh jiného výf. systému atd. jsem neprecizně odbyl ?
-> venni: Normální lidi se domluví dycky
-> venni: Normální lidi se domluví dycky
18:40:47
09.08.2016
09.08.2016
venni
-> Tuner#2: s Klatovákama a Domažličákama diskutuje na 1* i to chastání mu s náma jde :)
-> MVM: precizní čistá práce a je na ty fotky radost pohledět ;)
-> MVM: precizní čistá práce a je na ty fotky radost pohledět ;)
18:08:57
09.08.2016
09.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 09.08.16 17:32:39: Mě se líbí ta preciznost a smysl pro pečlivost na foto 31, 32, 40, 45 a mám pocit, že to jsou MVM ruce a cit. Ale nečekám, že to zrovna ty pochopíš...
-> vhml 09.08.16 17:36:07: Nějak nechápu, čemu se Venco směješ?
-> rOMAN 09.08.16 18:05:04: On si myslí, že debil jsem, ale stejně tak taky tvrdí jak má problém jen s moravákama a když mu ukážu, že ani kolem Plzně se moc nedomluví, tak ani neumí slušně odpovědět
-> vhml 09.08.16 17:36:07: Nějak nechápu, čemu se Venco směješ?
-> rOMAN 09.08.16 18:05:04: On si myslí, že debil jsem, ale stejně tak taky tvrdí jak má problém jen s moravákama a když mu ukážu, že ani kolem Plzně se moc nedomluví, tak ani neumí slušně odpovědět
18:05:04
09.08.2016
09.08.2016
rOMAN
-> Petr Urban 09.08.16 17:32:39: se potrebujes hadat ? asi neni debil a umi si nahore prescist kdo co delal. Jinak tento prispevek jiny ucel nema.
17:36:07
09.08.2016
09.08.2016
vhml
17:32:39
09.08.2016
09.08.2016
Petr Urban
-> Tuner#2: nelíbilo :D protože polovina věcí v motoru je ode mně nebo mým zprostředkováním, takže by se ti to nelíbilo vůbec nic
21:37:17
08.08.2016
08.08.2016
Bery
Rado se stalo.
Jinak poslední 3 motory,co jsem dělal repas čerpadel,tak i ta vybehana s100 mazala 5+. To jsem měl strach že to někde vystreli.Rapid za studena 4,teply na volnoběh 2 a v tahu 5+.
Jinak poslední 3 motory,co jsem dělal repas čerpadel,tak i ta vybehana s100 mazala 5+. To jsem měl strach že to někde vystreli.Rapid za studena 4,teply na volnoběh 2 a v tahu 5+.
23:16:44
07.08.2016
07.08.2016
Eidy
-> vhml: Klasika zubový jako na Škodovce. Asi to bude fakt regulací. Už jsem to pořešil i s MVM a nechám to být tak. Maže to už 4 roky stejně.
23:05:48
07.08.2016
07.08.2016
vhml
-> Eidy 07.08.16 21:55:03: A tam je zubový jako na škodovce, nebo excentrický? Mazda má excentrický podle druhého obrázku cs.wikipedia.org/wiki/Zub
ov%C3%A9_%C4%8Derpadlo
A na volnoběh to teplý maže 2 atm a od nějakejch 2500 to maže 4, který to pak drží ve všech otáčkách. Ale tak je to podle mého v pořádku i u tebe. To je známka toho, že čerpadlo má dostatečnou kapacitu a skutečně ti to reguluje a ureguluje přetlakovej ventil. Zatímco na škodovce to zpravidla ventil reguluje jen za studena a za tepla máš tlak takovej, jakej dá maximálně čerpadlo a proto se to mění s otáčkama.
A na volnoběh to teplý maže 2 atm a od nějakejch 2500 to maže 4, který to pak drží ve všech otáčkách. Ale tak je to podle mého v pořádku i u tebe. To je známka toho, že čerpadlo má dostatečnou kapacitu a skutečně ti to reguluje a ureguluje přetlakovej ventil. Zatímco na škodovce to zpravidla ventil reguluje jen za studena a za tepla máš tlak takovej, jakej dá maximálně čerpadlo a proto se to mění s otáčkama.
22:46:32
07.08.2016
07.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 07.08.16 21:55:03: To ani na škodovce. Mě to vyleze na 4 někde kolem právě těch 2500rpm a pak až do 6500rpm je tam pořád stejně.
21:55:03
07.08.2016
07.08.2016
Eidy
-> MVM: Kdyby to mazalo o trochu víc, nezlobil bych se. Když uvážím, jak jsem si s čerpadlem pohrál, čekal bych trochu nadstandard. Pohybuju se teda na horní hranici, pravda, ale přesto. A ano, je mi divný, že to nestoupá s otáčkama.
21:53:37
07.08.2016
07.08.2016
MVM
-> Eidy: Pokud to odpovídá manuálu.. Co se ti nezdá? Že to nestoupá s otáčkama?
21:32:05
07.08.2016
07.08.2016
Eidy
-> MVM: Tak hodnota tlaku odpovídá manuálu, ale je trochu divný, že to vyleze na necelých 5 barů kolem 2500 a pak už to maže pořád stejně až do omezovače. To je mi divný. Čerpadlo jsem zabrušoval, vybíral jsem hezký kolečka a zahladil vnitřní hrany. Nevím, jestli má smysl dávat dolů na sací koš větší díry.
20:51:32
07.08.2016
07.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 07.08.16 20:18:47: Aha, takže tlumič není od Bohouška? Jinak nemám problém pochválit pěknou práci a na tom motoru jsi odvedl sakra precizní práci, něco takového by se mě taky líbilo.
20:18:47
07.08.2016
07.08.2016
MVM
-> Tuner#2: Ano, Bohouš Krejčí mi namotal svody a Martin Beran byl tak hodný a zařídil tlumič. Ještě jednou díky :-)) Oboje celkem vopruz protože jsem chtěl spočítaný délky namotat tak,aby nebyl výfuk na zadní čelo,ale podél,kde vadí nohavice kyvky,a taky aby to tlumilo. A aby ses mohl vztekat tak je v tom ještě Urbi zapletenej
Dík Honzo i od Tebe za pochvalu, to jsem nečekal upřímně.. No i já jsem zvědavej. Záměr nebyly max koně ale živý motor..
Dík Honzo i od Tebe za pochvalu, to jsem nečekal upřímně.. No i já jsem zvědavej. Záměr nebyly max koně ale živý motor..
20:10:13
07.08.2016
07.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 07.08.16 09:51:33: Bery dělal výfuk? není to náhodou Bohouškovo práce?
Jinak pěkná práce, jsem zvědav na naladění na brzdě a průběh jaký to bude mít.
Jinak pěkná práce, jsem zvědav na naladění na brzdě a průběh jaký to bude mít.