-> jourin: Čte to, ale nemůže stíhat všechno, když ho kapitalistickej vykořisťovatel zaměstnává i na Silvestra.
Teď už to teda ví, ale nemyslím si, že to pomůže.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
17:53:27
11.01.2014
11.01.2014
jourin
-> Eidy: Aha, myslel jsem ze to tady cte :) No ale ted uz o tom vi ne? :-D
17:01:24
11.01.2014
11.01.2014
Eidy
-> jourin: Mluvil jsem s Petrem a o Ringu nic nevěděl. A když jsem se ptal jak jsou na tom ta 2 auta, tak to bude asi na dlouho. Máte tam toho kopec a ještě X dalších aut, který tu ani nejsou a prej pojedete nějaký závody v Rakousku a Itálii a prostě toho máte až nad hlavu. Jestli to rozchodíte na podzim, tak to bude úspěch. No nic, přidáte se příště. Ale mrzí mě to. Dost jsem se ukájel představou, že uvidím tyhle dvě legendy na Ringu na vlastní oči.
22:55:07
10.01.2014
10.01.2014
jourin
-> Eidy: No klidne mu zavolej :-D Rad te uslysi :)
22:47:13
10.01.2014
10.01.2014
Eidy
-> jourin: Asi jo teta. Mám krátkou pamět.
A co LR a RH? Mám zítra zavolat Petrovi? Na jaře jedeme.
A co LR a RH? Mám zítra zavolat Petrovi? Na jaře jedeme.
22:41:11
10.01.2014
10.01.2014
jourin
-> Eidy: Tak pak k nam musis jezdit
22:39:42
10.01.2014
10.01.2014
Eidy
-> jourin: Náprava? Tam je to vyměněný, úchyty převařený a dutiny pořádně vystříkaný.
22:38:15
10.01.2014
10.01.2014
jourin
-> Eidy: No tak pokud to mas vyriznuty tak jsi v pohode :) Ale alespon ted vis na cem ti drzi naprava :-D
22:32:25
10.01.2014
10.01.2014
Eidy
-> jourin: Kdepak, já sedím na sedačce a ne na podlaze.
22:31:18
10.01.2014
10.01.2014
jourin
-> Eidy: Přidal jsem ti ještě jednu fotku abys věděl na čem v lepším případě v Kóče sedíš :-) :-) Jsou mista kde není základovka :(
22:29:33
10.01.2014
10.01.2014
Eidy
-> jourin: Tak na takovou pomoc se můžu vykašlat. I když třeba, jednou. Aspoň by to bylo pořádně v cajku. Teď se s ní bojím vyjet na silnici. A to chci jet do Němec.
22:28:44
10.01.2014
10.01.2014
jourin
-> Eidy: NIC
22:25:58
10.01.2014
10.01.2014
Eidy
-> jourin: Asi vám tam přivezu Kóču se mi zdá. By mě teda zajímalo, co by z ní po vaší prohlídce zůstalo na místě.
22:20:56
10.01.2014
10.01.2014
jourin
-> J3STER: No jo ja se takhle do historiie jeste nedostal :-) minimalne v eRku jsem to jeste nevidel :-)
-> Eidy: No jasny, zase to tam vratime :-) Je to vzdycky orezly a dokud to nesundas tak nezjistis jak moc :) Neradi bysme, aby to za deset let slo propichnout sroubovakem, tak si radeji pridelame trochu prace navic.
-> Eidy: No jasny, zase to tam vratime :-) Je to vzdycky orezly a dokud to nesundas tak nezjistis jak moc :) Neradi bysme, aby to za deset let slo propichnout sroubovakem, tak si radeji pridelame trochu prace navic.
20:53:09
10.01.2014
10.01.2014
Eidy
-> jourin: Co jste z toho vyřezali? Vždyť je to zdravý ne?
20:40:52
10.01.2014
10.01.2014
J3STER
-> jourin: :-D A my jsme v embéčku taky měli laminátový obal topení. Heč!!!
13:43:29
10.01.2014
10.01.2014
dragon_cb_cz
-> jourin: V litru mám taky laminátovej, ale jestli má přepážky netuším.
13:15:27
10.01.2014
10.01.2014
jourin
hm zajimavy :) tak ja to jeste nevidel, ale vsechno je jednou poprve :)
13:12:53
10.01.2014
10.01.2014
Adam59
-> jourin: mám taky lamino obal topení a též má donýtované přepážky asi to nebude domorobo
12:37:41
10.01.2014
10.01.2014
Star LC20