110R Prototyp 110R Prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 08.01.15 23:00 | 209x v oblíbených
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclanku=2011112202&a mp;stromhlmenu=5

Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe

3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)

Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel

Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.

Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.

Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.

1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.

V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.

K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.

Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)

Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)

cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv

110R Prototyp - komentáře:

19:27:06
14.07.2018
Žiabrovak
Chalani, náhodou som narazil ná túto kartu, a som priam zhrozený, ako som tu pred 3 rokmi mohol písať také blbosti 8 9 21 Mali ste pravdu, vtedy som si nedal povedať, ale dnes keď to čítam, tak nemám slov. Prosím vás, admin by tie kometny nemohol vymazať? Ospravedlňujem sa vám za to chovanie. 4 132°
Vlastne celý ten profil zmazať zo sveta
upraveno 1x, naposled 14.07.2018 19:28:37
23:05:57
08.11.2015
jourin
-> kája: To neni drevo, je to jen tapeta. Nicmene ano, bylo to tak i puvodne :-)
07:53:30
12.09.2015
kája
Ta palubka ve dřevě je originál ? Kdy si mi bylo nabýdnuto jestli nechci erko co má dřevěnou palubku !! Tak by mně zajímalo , jestli je to ono ? 1
23:03:44
29.07.2015
Burák
-> MimiMB: + to jak rika Tuner. Nepis to sem, ale do fora. Tady to nema co delat!
11:43:03
28.07.2015
itchy
-> MimiMB: pretoze to pises ako uplny kreten. Skus trosku nieco sformulovat a dat tomu tvar vyznam a hlavne gramatiku, lebo inak sa tu s tebou bude kazdy bavit ako s deckom, lebo tak bohuzial vystupujes
09:10:14
28.07.2015
MimiMB
Pochopte ma ze ja sa vyznam trochu v embečkach a mozno stovkach ale potom dalej az po sucastnost to ma az tak nezaujima ja len nechapem preco vsetci len tak utocite clovek sa tu nieco opyta a vy hned ze je zle prepacte ale bez urazky
20:31:18
25.07.2015
itchy
-> šrek: mne nepride ze ten drbko napisal co i len jeden zmysluplny komentar, kokos 19r a takto mu zadrbava ako 12r chlapcovi, co objavil internet, to je dnes svet 51
18:29:15
25.07.2015
šrek
18:22:11
25.07.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MimiMB 25.07.15 17:25:53: Nejen ze tady meles hovadiny o prototypu, ale jeste neumis cist. MATTESS jasne napsal, ze 115 mel v oznaceni Favorit a svete div se tohle jsou stitky na Favorita (teda ty spodni). Jdi si hrat radeji na pisek, nadelas tam snad mene skody nez tady zasirat kartu spekulacema z tve hlavy...
08:20:00
24.07.2015
minno
-> MimiMB 23.07.15 12:06:13: Existovala len Škoda 1050L, kdesi mám aj fotku, vývoz do Francúzska :)
17:42:17
23.07.2015
MATTESS
-> MimiMB: 115 jako taková mela byt jedna užitková verze Favoria. Ale takové debaty spis smeruj do fóra a ne sem
12:30:42
23.07.2015
Luky
-> MimiMB: neexistovala
12:06:13
23.07.2015
MimiMB
a z taky blby nejsom inac chalani existovala aj š115l? Lebo videl som jeden inzerat kde bola ale mal som pocit že vidim š125l
20:42:14
13.07.2015
itchy
-> MimiMB: ty to nechaj uplne a to ze budes mat 19 radsej ani nepis, su prazdniny, ale napriek tomu miesto prispievania na taketo forum, si dostuduj slovencinu, je to tragedia 8
17:49:47
12.07.2015
jourin
že ne ne 9 9 9 9 9 3
16:20:20
12.07.2015
minno
česky: poklica / slovensky: puklica.
14:11:53
10.07.2015
MATTESS
-> MimiMB: tak 3x čti než něco zase vyplodíš
14:10:43
10.07.2015
MimiMB
jaj no prosim nechajme to už tak3
14:10:05
10.07.2015
MATTESS
...a tady -> m_tsch 08.07.15 12:07:28: 81
To je materiál41
Extreme Tyres
ne 30.05. Felda Meet No.1 | pá 28. - ne 30.05. 35. Skoda sraz Doksy | další akce...