skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
14:54:22
05.01.2014
05.01.2014
Burák
Nojo, kdyź on jim exponenciálně narůstá počet aut, ale ne počet rukou...
23:52:12
04.01.2014
04.01.2014
castrol
-> jourin: rychlejsie nez teraz ?to hadam ani nejde ci ?
23:37:18
04.01.2014
04.01.2014
jourin
-> castrol: Tak to bych si dokazal predstavit i rychlejsi :)
19:15:38
04.01.2014
04.01.2014
castrol
-> jourin 04.01.14 14:03:10: aj v skladani
14:03:10
04.01.2014
04.01.2014
jourin
-> J3STER: V tom jsme nejrychlejší!
13:58:13
04.01.2014
04.01.2014
J3STER
-> jourin: Jste s rozebíráním rychlí.
13:53:43
04.01.2014
04.01.2014
jourin
Tak zatím jsme našli jen jednu díru skrz.. neuvěřitelný v jakém se to dochovalo stavu :-)
18:22:01
03.01.2014
03.01.2014
castrol
-> jourin: skromnost tu nehra hlavnu ulohu
18:18:45
03.01.2014
03.01.2014
havlik
-> jourin: překvapivě:D Ono to neni zase tak těžký zjistit
18:13:19
03.01.2014
03.01.2014
jourin
Nemuzeme delat vsechno, nam staci to co mame.. jsme totiz skromny Jinak kde ta laminatova mrcha stoji vim a videl jsem ji :) zname i majitele :)
18:13:14
03.01.2014
03.01.2014
Shackall
-> havlik: To koukám, jak kdyby mi někdo donesl z Himaláje snímek sněžného muže
18:10:17
03.01.2014
03.01.2014
havlik
-> Shackall: oni ne, ale jeden nějaký kus respektive laminaty s rámem je v cz
e: fbcdn-sphotos-d-a.akamaih d.net/hphotos-ak-frc3/8601 27_432485310163996_7422931 95_o.jpg
e: fbcdn-sphotos-d-a.akamaih d.net/hphotos-ak-frc3/8601 27_432485310163996_7422931 95_o.jpg
18:09:00
03.01.2014
03.01.2014
Shackall
-> jourin: BTW: Co tohle? To na dílně nemáte? www.foltyn.cz/car/skodasa
loonchevy.htm
17:49:50
03.01.2014
03.01.2014
castrol
-> jourin: kludne mozu rad sa pokocham
10:44:09
03.01.2014
03.01.2014
jourin
Tak jětě jeden malý update... Auto má najetou pouhých 43 000 km :-)
01:04:44
03.01.2014
03.01.2014
Školník
-> castrol: ja verí tomu že ešte aj 130 RS a5 a Dakos do dielne dovlečú
22:59:14
02.01.2014
02.01.2014
Burák
-> jourin: Já si to hned myslel
22:51:18
02.01.2014
02.01.2014
jourin
-> kraska98: Teda takhle... vetsinou za to penize spise davam :-D
-> Burák: Podle zkušební zprávy do toho měli nějaký jiný koberce.. ale ty stály za prd, tak tam dali kovral :)
-> Burák: Podle zkušební zprávy do toho měli nějaký jiný koberce.. ale ty stály za prd, tak tam dali kovral :)
22:43:13
02.01.2014
02.01.2014
Burák
On byl v osmdesátejch letech tenhle kovral jako jeden z mala tu a tam k sehnani. V me Simce 1200S byl bohužel taky. Že by byl fakt origo a do eRka zkopirovali i tohle?
22:36:41
02.01.2014
02.01.2014
Qwak
-> jourin: tak to je paráda