skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
21:06:44
09.01.2014
09.01.2014
jourin
-> m8rinek: jo jo, rucni ladění výrobku :)
20:40:15
09.01.2014
09.01.2014
castrol
-> jourin 09.01.14 20:15:13: treba chodit po navstevach
20:32:37
09.01.2014
09.01.2014
m8rinek
-> jourin: Tak tenhle lamino box má litr běžně, tady jsou jen donejtovaný přepážky, ne?
20:15:13
09.01.2014
09.01.2014
jourin
Tak aby bylo jasny jaky koberec presne mate u prarodicu vyrezat tajně pod gaučem :-)
20:00:57
09.01.2014
09.01.2014
jourin
-> m8rinek: Tak je to vyrobeny v dobe kdy jeste nebyly origo bakelitovy vylisky, tohle je rucni laminovaci prace :)
19:48:07
09.01.2014
09.01.2014
m8rinek
To soudruzi udělali velikou úpravu na topeni :P.
14:00:43
09.01.2014
09.01.2014
honzas
Vím, že ještě před 3lety se válel kámaradce asi 25let na půdě a byl nový :) Jestli ho scháníš, tak se mohu zeptat.
13:35:14
09.01.2014
09.01.2014
Jozka
-> jourin: Bych teda ohledně koberce nejspíš vhodně zainteresoval sběrné dvory v širokém okolí..
-> Péďa17: A pak něco vyhoď.. když to záhy potřebuješ buď sám, nebo někdo kolem..
-> Péďa17: A pak něco vyhoď.. když to záhy potřebuješ buď sám, nebo někdo kolem..
12:23:36
09.01.2014
09.01.2014
jourin
-> onba: Není eRko jako eRko
12:21:59
09.01.2014
09.01.2014
onba
Taky by se mi líbilo Erko
09:53:14
09.01.2014
09.01.2014
jourin
Nemáte prosím někdo tenhle spodní ipur pod volantem? Musí být hladký bez prolisů.
09:37:39
09.01.2014
09.01.2014
jourin
Tak jsme dohonili další pozůstatek koberců, ale to je už bohužel asi opravdu všechno :-) Takže dále trvá akce hledáme koberec.. Auto je je i po očištění v super stavu, nikde žádná koroze. Pouze jedna díra v prahu u spolujezdce.
18:20:53
08.01.2014
08.01.2014
Péďa17
-> jourin: Další krásný kousek
PS: Před rokem jsem tenhle koberec vyhodil :o(
PS: Před rokem jsem tenhle koberec vyhodil :o(
08:12:39
07.01.2014
07.01.2014
Jozka
K tomuhle není co dodat..
Možná stejnej koberec měl kdysi v pokoji bratranec, ale silně pochybuju, že se jim někde dochoval.. my máme odloženou roli bohužel červenýho, ten by k modrý metalíze neladil
Možná stejnej koberec měl kdysi v pokoji bratranec, ale silně pochybuju, že se jim někde dochoval.. my máme odloženou roli bohužel červenýho, ten by k modrý metalíze neladil
21:17:29
06.01.2014
06.01.2014
cuker
cez sviatky ste sa nenudili,že?
21:14:35
06.01.2014
06.01.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> jourin 06.01.14 19:19:26: To se na to hned jinak kouká co? Tak trochu s větší úctou, když si uvědomí člověk, že dneska to už skoro nikdo neumí.
20:30:52
06.01.2014
06.01.2014
Tomaso435
kurnik. jen to přiveze, a už to má zas celý rozkuchaný.... chvíli to nenechá napokoji
19:19:26
06.01.2014
06.01.2014
jourin
Tak jsme zjistili takovou zajímavost, v podstatě celý interiér auta je ručně ohýbaný a vyklepávaný. Je to parádní čistá práce. V podstatě to ani nelze vyfotit tak, aby byl poznat rozdíl.
20:04:00
05.01.2014
05.01.2014
Burák
-> jourin: Taky fakt...
19:16:36
05.01.2014
05.01.2014
jourin
-> Burák: To rika ten pravej! :-D