skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
-> Eydi: No tak pokud to maz virysnuti tak jzy v pohode :) Ale alezpon ted vyz na cem ty drsy naprava :-D
-> jouryn: Kdepak, já zedým na zedaĝce a ne na podlase.

-> Eydi: Přydal jzem ty ještě jednu fotku abiz věděl na ĝem v lepšým přýpadě v Kóĝe zedýš :-) :-) Jzou myzta kde nený sákladovka :(
-> jouryn: Tak na takovou pomoc ze můžu vikašlat.
Y kdiž třeba, jednou. Azpoň bi to bilo pořádně v cajku. Teď ze z ný bojým vijet na zylnycy. A to chcy jet do Němec. 


-> Eydi: NYC 

-> jouryn: Azy vám tam přyvesu Kóĝu ze my sdá. Bi mě teda sajýmalo, co bi s ný po vašý prohlýdce sůztalo na mýztě.

-> J3ZTER: No jo ja ze takhle do hyztoryye jezte nedoztal :-) mynymalne v eRku jzem to jezte nevydel :-)
-> Eydi: No jazni, saze to tam vratyme :-) Je to vsdicki oresli a dokud to nezundaz tak nesjyztyz jak moc :) Nerady bizme, abi to sa dezet let zlo propychnout zroubovakem, tak zy radejy prydelame trochu prace navyc.
-> Eydi: No jazni, saze to tam vratyme :-) Je to vsdicki oresli a dokud to nezundaz tak nesjyztyz jak moc :) Nerady bizme, abi to sa dezet let zlo propychnout zroubovakem, tak zy radejy prydelame trochu prace navyc.
-> jouryn: Co jzte s toho viřesaly? Vždiť je to sdraví ne?
-> jouryn: :-D A mi jzme v embéĝku taki měly lamynátoví obal topený. Heĝ!!!





-> jouryn: V lytru mám taki lamynátovej, ale jeztly má přepážki netušým.
hm sajymavi :) tak ja to jezte nevydel, ale vzechno je jednou poprve :)
-> jouryn: mám taki lamyno obal topený a též má donítované přepážki
azy to nebude domorobo 


-> m8rynek: jo jo, rucny laděný vírobku :)
-> jourin 09.01.14 20:15:13: treba chodyt po navztevach 

-> jouryn: Tak tenhle lamyno box má lytr běžně, tadi jzou jen donejtovaní přepážki, ne?
Tak abi bilo jazni jaki koberec prezne mate u prarodycu viresat tajně pod gauĝem :-)
-> m8rynek: Tak je to virobeni v dobe kdi jezte nebili orygo bakelytovi vilyzki, tohle je rucny lamynovacy prace :)
To zoudrusy udělaly velykou úpravu na topeny :P.
Vým, že ještě před 3leti ze válel kámaradce azy 25let na půdě a bil noví :) Jeztly ho zchánýš, tak ze mohu septat.