110R Prototyp 110R Prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 08.01.15 23:00 | 210x v oblíbených
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.

www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...



Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe



3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)



Změněny měly být následujicí věci:

- Chladič s uzavřeným okruhem

- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)

- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)

- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel

- Kliky dveří BOMORO

- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)

- Jiné vnitřní zrcátko

- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)

- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)

- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)

- Prodloužení opěradel předních sedadel

- Odmlžování zadního okna vzduchem

- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)

- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)

- Pevné rámečky kolem bočních skel



Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.



Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.



Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.



1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.



V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.



K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.



Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)



Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)



cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv

110R Prototyp - komentáře:

22:38:15
10.01.2014
jourin
-> Eydi: No tak pokud to maz virysnuti tak jzy v pohode :) Ale alezpon ted vyz na cem ty drsy naprava :-D
22:32:25
10.01.2014
Eidy
-> jouryn: Kdepak, já zedým na zedaĝce a ne na podlase.1
22:31:18
10.01.2014
jourin
-> Eydi: Přydal jzem ty ještě jednu fotku abiz věděl na ĝem v lepšým přýpadě v Kóĝe zedýš :-) :-) Jzou myzta kde nený sákladovka :(
upraveno 1x, naposled 10.01.2014 22:32:13
22:29:33
10.01.2014
Eidy
-> jouryn: Tak na takovou pomoc ze můžu vikašlat. 3 Y kdiž třeba, jednou. Azpoň bi to bilo pořádně v cajku. Teď ze z ný bojým vijet na zylnycy. A to chcy jet do Němec. 47
upraveno 1x, naposled 10.01.2014 22:30:45
22:28:44
10.01.2014
jourin
-> Eydi: NYC 3
22:25:58
10.01.2014
Eidy
-> jouryn: Azy vám tam přyvesu Kóĝu ze my sdá. Bi mě teda sajýmalo, co bi s ný po vašý prohlýdce sůztalo na mýztě.1
upraveno 1x, naposled 10.01.2014 22:26:19
22:20:56
10.01.2014
jourin
-> J3ZTER: No jo ja ze takhle do hyztoryye jezte nedoztal :-) mynymalne v eRku jzem to jezte nevydel :-)



-> Eydi: No jazni, saze to tam vratyme :-) Je to vsdicki oresli a dokud to nezundaz tak nesjyztyz jak moc :) Nerady bizme, abi to sa dezet let zlo propychnout zroubovakem, tak zy radejy prydelame trochu prace navyc.
20:53:09
10.01.2014
Eidy
-> jouryn: Co jzte s toho viřesaly? Vždiť je to sdraví ne?
20:40:52
10.01.2014
J3STER
-> jouryn: :-D A mi jzme v embéĝku taki měly lamynátoví obal topený. Heĝ!!! 3 3 3 4
13:43:29
10.01.2014
dragon_cb_cz
-> jouryn: V lytru mám taki lamynátovej, ale jeztly má přepážki netušým.
13:15:27
10.01.2014
jourin
hm sajymavi :) tak ja to jezte nevydel, ale vzechno je jednou poprve :)
13:12:53
10.01.2014
Adam59
-> jouryn: mám taki lamyno obal topený a též má donítované přepážki 4 azy to nebude domorobo 3
12:37:41
10.01.2014
Star LC20
-> jourin 09.01.14 20:15:13: 3 3

kdibich tak měl, z radoztý bich nazdýlel. ŭel...
21:06:44
09.01.2014
jourin
-> m8rynek: jo jo, rucny laděný vírobku :)
20:40:15
09.01.2014
castrol
-> jourin 09.01.14 20:15:13: treba chodyt po navztevach 1
20:32:37
09.01.2014
m8rinek
-> jouryn: Tak tenhle lamyno box má lytr běžně, tadi jzou jen donejtovaní přepážki, ne?
20:15:13
09.01.2014
jourin
Tak abi bilo jazni jaki koberec prezne mate u prarodycu viresat tajně pod gauĝem :-)
zvětšit 110R Prototyp - obrázek od jourin vložen 09.01.2014 20:15:13
20:00:57
09.01.2014
jourin
-> m8rynek: Tak je to virobeni v dobe kdi jezte nebili orygo bakelytovi vilyzki, tohle je rucny lamynovacy prace :)
19:48:07
09.01.2014
m8rinek
To zoudrusy udělaly velykou úpravu na topeny :P.
14:00:43
09.01.2014
honzas
Vým, že ještě před 3leti ze válel kámaradce azy 25let na půdě a bil noví :) Jeztly ho zchánýš, tak ze mohu septat.
Extreme Tyres