skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
19:35:42
01.02.2014
01.02.2014
jourin
-> Eidy: No to ja taky :-( Ale hlavne ze to je resitelny :-))
19:34:13
01.02.2014
01.02.2014
Eidy
-> jourin: Týjo, to koukám.
19:26:00
01.02.2014
01.02.2014
jourin
-> Eidy: Tak nejdriv to na naborili kdysi ve fabrice, udajne nejaky novinari.. Opravili to na houby... No a potom s tim Milan Zapadlo skakal horizonty na ruznych sranda zavodech a to tomu taky nepridalo.. Slo to az do strechy :-( Takze predni podbehy dolu, plat strechy... srovnat na stolici a znova poskladat :-/
19:19:03
01.02.2014
01.02.2014
Mantrabeach
-> Aidamgonnahate: aha,to sem nevěděl:D
-> jourin: o dvojitých dorazech vím ale o ramenech a řízení ne.jinak sem to o tý nápravě nepochopil no:).hlavně se mi zdá 20t.kč nějak moc za nápravu.
-> jourin: o dvojitých dorazech vím ale o ramenech a řízení ne.jinak sem to o tý nápravě nepochopil no:).hlavně se mi zdá 20t.kč nějak moc za nápravu.
19:17:14
01.02.2014
01.02.2014
Eidy
-> jourin: Kdo co rozjebal?
18:49:02
01.02.2014
01.02.2014
jourin
-> Eidy: Rezat ruce takovejm hajzlum! :-D Ala na to ze se jedna o ctvrtou nejstarsi karoserii erka na svete to je fakt neuveritelny :-( Skoda ze to tak dojebali a musi to na stolici :-(
18:48:00
01.02.2014
01.02.2014
jourin
-> Mantrabeach: To si ze me pan TTomas dela jen prdel, tohos i nevsimej :) Jiny je ostry rizeni.. nevim o kolik a jina je delka ramen, nektery RS jeste mely dvojity dorazy jako LR
18:47:28
01.02.2014
01.02.2014
Eidy
-> jourin: Ooooo, to je takový malý porníčko taa krásná, zdravá a opískovaná kastle. Aspoň pro mě. Ta by se prznila.
18:45:31
01.02.2014
01.02.2014
Aidamgonnahate
-> Mantrabeach: Od TTomase to byla ironie..:)
15:23:54
01.02.2014
01.02.2014
Mantrabeach
-> TTomas: můžu vědět co je na nápravě od Vostrýho tak extra pěkný?prostě normální náprava po repasi.navíc bych se zeptal -> jourin: ,co je na nápravě 130rs jinačí oproti klasickýmu úzkýmu šneku na 110r?kromě brzd samozřejmě
20:28:11
31.01.2014
31.01.2014
jourin
18:09:49
31.01.2014
31.01.2014
Burák
13:19:22
31.01.2014
31.01.2014
jourin
12:22:07
31.01.2014
31.01.2014
Burák
22:45:39
30.01.2014
30.01.2014
jourin
-> Burák: Strasne rad bych ti rekl, ze jsi normalni debil.. ale nemuzu.. mohl bych pomerne brzo neco potrebovat
22:35:58
30.01.2014
30.01.2014
Burák
Malo barevny. Napravnice ma bejt bila, ramena modry, pruziny cerveny a ridici tyce zluty. Takhle je to hovno tuning
16:04:30
30.01.2014
30.01.2014
jourin
-> TTomas: Ne to ne, je to jen dobre nafoceny :)
16:02:25
30.01.2014
30.01.2014
TTomas
-> jourin: Ta naprava je skoro tak pekna jako od Vostryho
12:04:27
26.01.2014
26.01.2014
csrlive
-> HLT 26.01.14 08:36:55: Dle mého se jedná o 3. prototyp. Když se podíváš na fotku č. 43, tak je tam spolu s modrým (4.) prototypem. Je tam ale jako dvouoko.
08:36:55
26.01.2014
26.01.2014
HLT
Na bazoši jsem objevil jeden inzerát, ve kterém je tahle fotka? jedná se o Vaše auto nebo je to jiný prototyp? auto.bazos.cz/inzerat/...
/Koupim-Skoda-110-R.php