110R Prototyp 110R Prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 08.01.15 23:00 | 210x v oblíbených
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.

www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...



Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe



3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)



Změněny měly být následujicí věci:

- Chladič s uzavřeným okruhem

- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)

- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)

- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel

- Kliky dveří BOMORO

- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)

- Jiné vnitřní zrcátko

- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)

- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)

- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)

- Prodloužení opěradel předních sedadel

- Odmlžování zadního okna vzduchem

- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)

- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)

- Pevné rámečky kolem bočních skel



Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.



Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.



Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.



1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.



V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.



K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.



Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)



Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)



cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv

110R Prototyp - komentáře:

23:30:24
01.02.2014
minno
-> Eidy: pravda
23:20:53
01.02.2014
Eidy
Je fakt, že na fotce 46 je vidět, jak je střecha zvednutá na dveřním oknem.
23:19:55
01.02.2014
jourin
-> Tuner#2: Treba tady se na to muzes podivat.. 1:14
23:16:44
01.02.2014
minno
-> Mantrabeach: Čas sa nájde vždy. A nemusí to byť predsa hneď. Vždy lepšie ako renovácia na objednávku.
23:16:15
01.02.2014
jourin
-> Tuner#2: Tak treba na autech co jsem videl rozebirat to mel Pacala, Haugland to taky jezdil, plus dalsi auta v tovarne, byl to zleposovak ktery se pak zacal delat na vsech 130LR
23:00:51
01.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 01.02.14 18:48:00: Ktere auto to Tomasi tak melo? Na RS jsem videl vzdy jen jeden a na ramenu temer rovny doraz bez boule.
22:47:10
01.02.2014
Mantrabeach
-> minno: jo tak zvládnu to ale kde mám najít čas.samo teď i prachy1 .Já sem rád že se dostanu jednou za rok na nějakej sraz a jinak sem v práci
22:45:33
01.02.2014
minno
-> Mantrabeach: to si zrenovuj sám :) to málo vyvarenia zvládneš na jedničku, šupnuť to do lakovne, a nápravy a interiér zvládneš aj sám a hotovo :)
22:39:40
01.02.2014
Mantrabeach
-> jourin: tím trochu vyvařit sem nemyslel to odfláknout ale že na mým autě skoro žádná není:).klidně koukni ke mě do karty.
22:21:32
01.02.2014
jourin
-> m8rinek: No to prave venujes na oltar motorsportu :)
22:21:03
01.02.2014
jourin
-> Mantrabeach: Tak normalne trochu nevyvarujeme :-) delame jen kompletni renovace :-) a neni problem na aute udelat 1000 hodin kdyz to delas opravdu dukladne
21:23:27
01.02.2014
m8rinek
-> jourin: Není problém, zítra si to přijeď naložit... Kdy že to vrátíš srovnaný zpátky? :D
21:23:14
01.02.2014
Mantrabeach
-> jourin: tak normálně trochu vyvařit,lak,interiér dát do pucu-látkové sedačky model 1975,tapce roztrhaný,nápravy zrepasovat a motor komplet postavit.žádný rovnání na stolici,sáhodlouhý vyvařování a nic podobnýho:)
21:19:55
01.02.2014
jourin
-> minno: Tak to vidis hned, nesedej ti spary :-)

-> m8rinek: Treba to co jsi s nim na HG vyhral druhy misto za srot srazu :-)

-> Mantrabeach: Uctujeme si aktualne tusim 300 za hodinu :) Zalezi na stavu kolik na tom je hodin prace :-)
20:44:13
01.02.2014
Mantrabeach
-> jourin: a za kolik jste přibližně schopný zrenovovat erko v původním stavu jen s nepatrnou korozí(výměna vaničky a pár oprav na podlaze)?já kolik si mám připravit do budoucna když vidím kolik na to mám času:D
20:07:31
01.02.2014
m8rinek
-> jourin: Si řekni který, nějak se v tom ztrácim... :D
20:01:52
01.02.2014
minno
-> jourin: viem že je krivý, ale vždy to vidno na pohľad? či aj premeriavate?
20:00:33
01.02.2014
jourin
-> minno: Podle toho ze je krivej :-)

-> m8rinek: Posli to svoje, to by mohl byt slusny zaklad :)
19:41:25
01.02.2014
minno
-> jourin: Podľa čoho sa dá zistiť na takto holom skelete, že niečo nie je v poriadku?
19:38:24
01.02.2014
m8rinek
-> jourin: Nejhůř seženete vršek jinýho erka, navaříte to na spodek z kila a budete tomu řikat originální auto, ne? :D
Extreme Tyres