skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
22:54:39
03.02.2014
03.02.2014
U-Geen
-> jourin: peknej vodoznak :)
22:51:12
03.02.2014
03.02.2014
jourin
-> m8rinek: Jo jo se podivej na tuhle fotku.. je na ni 5x 130RS a z toho maj 4 modry pruhy.. takze muj soukromy nazor je, ze ta v muzeu je jedna z nich, ale ne ta co jela ostry zavod :)
22:47:20
03.02.2014
03.02.2014
m8rinek
-> jourin: Někde mam starej SM, kde je test RS pro Monte a tam jich je tušim víc...?
22:43:54
03.02.2014
03.02.2014
jourin
Aby bylo jasny o cem mluvim... vsichni berou ze na Monte byly dve 130 RS s pruhama... ale ono jich tam vzdycky jezdilo vic :) S necim se muselo trenovat :) Tahle fotka neni uplne znama :-)
21:06:11
03.02.2014
03.02.2014
jourin
-> vhml: No ja nevim co to je, jak pisu treba to monte opravdu je :) Ale smysl to moc nedava.. :)
21:05:10
03.02.2014
03.02.2014
jourin
-> Tuner#2: Ale taky je mozny, ze to auto je, ale ne uplne dobre opraveny po nejaky teoreticky rane... treba na dverich je videt zlutej lak :)
21:03:50
03.02.2014
03.02.2014
vhml
-> jourin 03.02.14 20:57:53: a pokud Monte není Monte, tak kde teda je?
21:03:07
03.02.2014
03.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 03.02.14 20:57:53: Jasan, díky
20:57:53
03.02.2014
03.02.2014
jourin
-> Tuner#2: Ta okruhovka je takova zahalena tajemstvim, vcetne toho jak se do muzea dostala, puvodni majitel uz bohuzel neni mezi nama, takze nam to nevysvetli, ale asi to je extovarni auto ktere pak prestrikali do te modre... No a Monte ma privarenou ocelovou strechu, to na zavodak moc nesedi, muj dohad je, ze to muze byt nejaky treninkovy naradi.. Bohuzel se k tomu puvodu moc dohledat neda :-( Ale neverim, ze by na Monte jeli se zeleznou strechou a snad i dverma.. proc by to delali? :)
20:46:46
03.02.2014
03.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 02.02.14 01:04:40: A když to Monte teda není Monte, tak co to je? Vše ostatní tam přece sedí? Vím že jsi to tady naznačoval u okruhovky, že to je z eRka (ono vlastně všechna RSa jsou z eRka :)) ale proč ta pochybnost u Monte?
Co se týče dorazu, neplácám na to svůj čas, čerpám z toho co jsem kdy viděl a fotil... U továrny jsem se s tím prostě nesetkal a docela by mě zajímalo, kde byl prapůvodcem, nic víc.
BTW co to auto z Lán?
Co se týče dorazu, neplácám na to svůj čas, čerpám z toho co jsem kdy viděl a fotil... U továrny jsem se s tím prostě nesetkal a docela by mě zajímalo, kde byl prapůvodcem, nic víc.
BTW co to auto z Lán?
01:04:40
02.02.2014
02.02.2014
jourin
-> Tuner#2: To neni spekulace, proc by na Monte jezdili s tezkym autem s ocelovou strechou... neni k tomu jeden jedinej duvod, potrebovali byt pokud mozno co nejrychlejsi :) Zelena zaba neni berna mince a Hank tomu origo autu privodil totalni poruchu karoserie a vseho kolem, takze ho preskladavali do jineho skeletu z veci co byly po ruce.. v kazdem pripade se smir s tim ze, se na 130RS se dvojitej doraz jedil :) a ze to zaroven nevylucuje to ze tam puvodne byl jeden placatej doraz :-) Usetri ti to spoustu casu :)
00:37:26
02.02.2014
02.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: To zda to je Monte a nebo není je spekulace, třeba zrovna to rameno to má přesně takové jaký to má mít. Třetí auto je myšlen prototypový nástupce a opět stejné rameno. Nevím který rok ten prototyp teď z hlavy byl, ale je to divné, že by na něm teda neukázali/neudělali vývoj? Co se týče Lán, přelakování taky na nápravě a dobovosti auta nic nezmění ne? To auto bylo zajímavé i tím, že tam byl asi kdysi stabík vzadu na RS nápravě... BTW proč tam není? Snad ho nemáš v garáži :))
00:30:07
02.02.2014
02.02.2014
jourin
-> Tuner#2: V muzeu jsou dve ne? Monte carlo co neni Monte carlo a prestrikana modra mrcha po Dolezelovi.. A v Lanech neni auto po Trajboldovi, ale prelakovany auto po Hankovi :) a navic uz tam teda neni vubec :)
00:27:58
02.02.2014
02.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: Tak různě. Za těch skoro 15 let po srazech a akcích jsem už něco potkal. Ono jen v muzeu jsou čtyři kousky a z toho tři mají rovný doraz a čtvrtá A5tka má tu přední nápravu celou takovou zajímavou V Lánech je Trajboldovo taky s rovným dorazem. To že se to lepilo jak se dalo je mě jasné, takže u nějakého soukromníka bych se nedivil kdy tam bylo jiné rameno to je jasné.
00:21:59
02.02.2014
02.02.2014
jourin
-> Tuner#2: Ta otazka zni co si fotil za RSa :-D :-D Naprava je tam takova jakou si tam kdo dal.. kazdy auto bylo original, u kazdyho auta si to delal jezdec nebo mechanici jinak.. Fabricky auta si skladali mechanici kompletne cely sami. Pacala vezl tajne v noci RS do lazní k fabrickym mechanikum aby mu z toho postavili konkurece schopny auto
00:12:56
02.02.2014
02.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: NJ tohle video jsem viděl a ani si toho nevšimnul. Zajímavé je, že to nemá ale rovný spodní doraz což zatím každé RSo co jsem zespoda fotil mělo. Nemohla tam být daná nějaká náhradní náprava až časem po nějaké ráně?
00:05:19
02.02.2014
02.02.2014
jourin
23:49:24
01.02.2014
01.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 01.02.14 23:16:15: Zajímavé info, jen ten odkaz na video nikde není. Vypadá to, že -> Aidamgonnahate: dlužím na tohle téma omluvu.