skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
17:03:36
04.02.2014
04.02.2014
Athlonek
-> jourin: John Haugland má 130 RS z roku 1979 a výrobní číslo má 111
12:55:04
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Jozka: to kazdopadne, ale ne vsechny byly fabricky
11:10:31
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> jourin: Tenkej led... Přesný počty byly a možná dodnes jsou zamlžený kvůli pofuku s homolagací.. V dobách největšího rozkvětu jezdila současně určitě víc než stovka RS, ale..
09:24:19
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Jozka: 38 je nesmysl :) muj odhad je nekde 50 az 100 aut :)
01:44:05
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> jourin: Se asi budeme muset navždy spokojit s tím oficiálním údajem 38 ks továrně vyrobených, ať se nám líbí, nebo ne... Ono je to tak důležitý možná pro majitele originálů, aby se jim dalšíma "originálama" ty jejich neznehodnocovaly..
A že by to byla detektivní činnost, o tom žádná.. asi ani přehled o vydaných sportovních průkazech by nejspíš nepomohl, i když některý kusy se sledovat dají (mě se to povedlo u 3.), ale tak nanejvejš na konec sportovní kariéry někde v rallyekrosu, dál už jsou jenom dohady, narážející na utajovanou evidenci vozidel..
A že by to byla detektivní činnost, o tom žádná.. asi ani přehled o vydaných sportovních průkazech by nejspíš nepomohl, i když některý kusy se sledovat dají (mě se to povedlo u 3.), ale tak nanejvejš na konec sportovní kariéry někde v rallyekrosu, dál už jsou jenom dohady, narážející na utajovanou evidenci vozidel..
00:58:03
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Jozka: No je to tak, dohledat nejde v zasade skoro nic.. jen priblizne dopocitat kolik se jich vlastne vyrobilo.. a to je taky pruser, protoze nezjistit jestli nepocitas dva az trikrat jedno auto v ruznych barvach.. Protoze minimalne ty auta z monte mohou byt prestrikany kary z roku 76 atd... :) Ja si od toho vlastne nic neslibuju, jen jsem se snazil Tunerovi vysvetlit, proc si myslim, ze se nejedna o auto co jelo zavod v Monte :) ale treba se pletu a jelo ho :)
00:23:47
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> jourin: -> jourin: Naprostej souhlas.. Jsem zapomněl na smajlíka u tý spekulace, že ta na manipulačkách je ta diskutovaná.. však i modrejch pruhů se dá nadělat a fakt je, že Kvaizar s tou z Monte jen nejmíň jednu tuzemskou rally a měl na ní už manipulační číslo..
Hele já o tom vím dohromady kulový, ale v roce 2000 jsem déleji marodil, nemohl ven a při probírání relikvií pojal šílenej nápad, že ty 130 RS zkusím zmapovat.. Kolik, odkud kam a ke komu.. no nebudu napínat, nedostal jsem se takřka nikam a co se nedalo stopovat absolutně vůbec, byly právě tovární auta..
Hele já o tom vím dohromady kulový, ale v roce 2000 jsem déleji marodil, nemohl ven a při probírání relikvií pojal šílenej nápad, že ty 130 RS zkusím zmapovat.. Kolik, odkud kam a ke komu.. no nebudu napínat, nedostal jsem se takřka nikam a co se nedalo stopovat absolutně vůbec, byly právě tovární auta..
00:17:12
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Tuner#2: jo bylo cely cerveny, podle me to je okruhovy a ctvrty vyrobeny auto v roce 75, Hank ho vyhral za vitezstvi na rally skoda. Jestli ho pak nekdy prestrikal jsem uz neresil, ale s ohledem na globalni poruchu karoserie kterou zpusobil je to taky mozne, chtelo by to probadat fotky, ale uplne mi staci hrabat se v historii aut co davame dohromady :) Nicmene prepokladam ze to soucasny majitel dohleda a pak mi to ukaze :)
00:14:21
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Jozka: jo sorry tri :) jinak ono je to desne tezky, zadni okno jde vymenit, predni kapota jde vymenit, SPZ jdou nandat a sundat.. Oranzovy zpetny zrcatka jdou prestrikat nebo pridat.. Predni kapota se da vymenit :-( takze rict ktera to byla je opravdu tezky a skoro nerealny :) nicmene si podle zelezny kary myslim, ze to jedna z tech ostrych nebude :)
00:10:34
04.02.2014
04.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 04.02.14 00:03:14: To moc barevný nebylo ne? Celooranžový/nebo takový šípek spíš: zavvysker.rajce.idnes.cz/
15._ZAV_Vysker_19.4.1981_-
_mistrovstvi_CSSR
Tím jsi mě ale trochu objasil to, pročtohle na první pohled rallye auto z lán mělo kdysi stabík na zadní nápravě. U kopcového auta je to pochopitelné víc
Tím jsi mě ale trochu objasil to, pročtohle na první pohled rallye auto z lán mělo kdysi stabík na zadní nápravě. U kopcového auta je to pochopitelné víc
00:08:55
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> jourin 03.02.14 22:51:12: Všichni berou, že Monte Carlo 77 jely tři RS, ne..? Jestli je na tý fotce k nekoukání odjezd na Monte 1977, tak tam ještě chybí jedna celočervená tréninková, což je do kupy akorát šest a ta vámi diskutovaná poloplechová by mohla být ta poslední v řadě třeba, 90 km/h, vyhřívaný okno - a hlavně to převozní resp. trvale manipulační číslo. 130RS ostrý měly pro vlastní rally namontovaný normální boleslavský SPZ - MBA 99-66 Blahna-Hlávka (49), MBB 05-95 Zapadlo-Motal (44) a MBB 55-69 Kvaizar - Kotek (54). Auta s těmahle SPZ pak všechny figurovaly v tom SM, o kterým se zmínil tuším Luky -> Luky: .
I když to samozřejmě nemusely být ty samý.. anebo možná byly, ale po příslušném vyklepání.
I když to samozřejmě nemusely být ty samý.. anebo možná byly, ale po příslušném vyklepání.
00:03:14
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Tuner#2: No na morave neni, je v cechach a bude se pravdepodobne vracet do barev Tomase Hanka :)
23:25:52
03.02.2014
03.02.2014
jourin
Jo a jeste jeden detail... nevybavuju si, ze by to auto v muzeu melo v kapote diry po tom hlinikovym startovnim cislu :)
23:25:35
03.02.2014
03.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 03.02.14 23:21:59: No psal jsi, že už v Lánech není, tak mě zajímalo kde je a co je s ním v plánu. Snad už není na Moravě?
23:24:34
03.02.2014
03.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 03.02.14 23:20:39: Takže chceš říct, že jsi jí oříznul a tím porušil autorský zákon? Třeba to není přesně tenhle moment, ale od krajnice takhle z úhlu zezadu jsem už fotku viděl. Až někdy bude čas, zkusím to najít.
23:21:59
03.02.2014
03.02.2014
jourin
-> Tuner#2: hm jsem prehlidnul.. co s autem z Lan? :)
23:20:39
03.02.2014
03.02.2014
jourin
-> U-Geen: Ze jo :) nejak se nam to loupeni fotek rozmaha :)
-> Luky: He he ja myslim ze jich tu jezdi po Blahnovi minimalne 15.. a nesmis zapominat dalsich 20 po Kvaizarovi a takovych 30 bude po Hauglandovi.. :) a ty co jeste nevyjely jsou schovany ve stodolach pod slamou a jejich budouci majitele je koupi od pani ktery umrel manzel a ona tomu narozumi za 30 000 jako nejaky upraveny erko :-) :-) :-)
-> Tuner#2: Jo most na ty fotce je.. pred autama :) Je to foceny nekde pod Alpama :) za autama jsou koupce jako prase :)
-> Luky: He he ja myslim ze jich tu jezdi po Blahnovi minimalne 15.. a nesmis zapominat dalsich 20 po Kvaizarovi a takovych 30 bude po Hauglandovi.. :) a ty co jeste nevyjely jsou schovany ve stodolach pod slamou a jejich budouci majitele je koupi od pani ktery umrel manzel a ona tomu narozumi za 30 000 jako nejaky upraveny erko :-) :-) :-)
-> Tuner#2: Jo most na ty fotce je.. pred autama :) Je to foceny nekde pod Alpama :) za autama jsou koupce jako prase :)
23:11:31
03.02.2014
03.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 03.02.14 22:43:54: Tahle fotka je někde v knize, mám pocit hromadný odjezd někde z Mostu, nebo silnice na Most? Už si přesně nepamatuju. To že to mohl být doprovod je dobré vysvětlení, proti tomu nelze nic namítat.
23:05:39
03.02.2014
03.02.2014
Athlonek
23:04:54
03.02.2014
03.02.2014
Luky
To je jasný že na Monte těch aut bylo víc, v česku jich jezdí po Blahnovi snad 5, všechny zaručený originály. Tak kde by se jinde vzaly?!