skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
13:22:35
12.02.2014
12.02.2014
minno
21:35:01
11.02.2014
11.02.2014
jourin
-> Luky: Ne e rucne delany jsou oba, akorat ten po nehode je uplne v pr....i a opraveny jako sadrovy trpaslik :-(
21:12:54
11.02.2014
11.02.2014
Luky
-> jourin: po Zapadlově nehodě?
Ten pravý zadník blatník vyměnili?
Ten pravý zadník blatník vyměnili?
19:07:18
11.02.2014
11.02.2014
jourin
Tak máme komplet opískováno, zajímavá je, že i zadní blatníky a dveře jsou ještě ručně vyklepávané
16:16:02
05.02.2014
05.02.2014
Athlonek
-> jourin 05.02.14 14:06:27: Haugland si určitě rýpnul, u škody 120 S se taky neví kolik jich bylo vyrobeno, jak závodních, tak civilních.
16:08:48
05.02.2014
05.02.2014
Fifa
Nezkoušeli jste se ptát pana Šedivého? Ten o karoseriích RS ví opravdu hodně. Třeba by si vzpomněl i na dodatečné značení.
14:57:27
05.02.2014
05.02.2014
Jozka
-> jourin: OK, dík.
14:53:31
05.02.2014
05.02.2014
jourin
No jasny ma to seriovy cisla z eRkovy rady... je pravda, zejsem na najakych autech videl vyrazeny cislo na zadnim podbehu, ale ne na vsech.. Co znamena netusim, ale pokud by to bylo seriovy cislo skeletu tak by asi bylo na vsech autech
14:33:58
05.02.2014
05.02.2014
Jozka
-> jourin: Hele a ty kusy, který prošly vašima (zlatýma) rukama, byly tedy číslovaný - identifikovaný stejně jako erka?
14:10:36
05.02.2014
05.02.2014
m8rinek
-> jourin: Třeba to tam Hauglandoj vyrazili, aby se moc neptal :D. Evidentně ho počet kusů taky zajímal :D.
14:06:27
05.02.2014
05.02.2014
jourin
-> Athlonek: hm uz jsem to nasel :) podle me to je blbost :) na tom aute nikde zadne poradove cislo neni :-) Podle me to je spis narazka na to ze jich nikdy nevyrobili tolik :)
07:18:38
05.02.2014
05.02.2014
Athlonek
-> jourin: Tady to říká Haugland čas 1 hod. 4 min. video.idnes.cz/?idvideo=V
1...
00:23:05
05.02.2014
05.02.2014
Jozka
-> jourin: Třeba zrovna u Hauglandova kusu renovovanýho je vidět číslo karosérie na tom renovačním videu níže.. 5051907/1979, což fakt odpovídá erkový kastli z roku 1979.. škoda že se ty kvasiňácký bible poztrácely, z těch by moho jít vyčíst, která karosérie putovalo do "oddělení speciálních operací".. přitom u erek bylo číslo karoserie i číslem vozidla na velkým štítku, tak snad u RS taky..
23:51:05
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Athlonek: no ale kde jsi to cislo videl? :)
23:10:40
04.02.2014
04.02.2014
Athlonek
-> jourin: Aha, tak to jsem špatně napsal, samozřejmě to může byt jenom nějaké pořadové číslo či co, od toho zde máme odborníka na slovo vzatého.
23:06:03
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Athlonek: No pises ze vyrobni cislo ma 111 :)
23:03:13
04.02.2014
04.02.2014
Athlonek
23:00:50
04.02.2014
04.02.2014
Athlonek
-> jourin: To netušim, v závodních autech se nevyznám.
19:14:57
04.02.2014
04.02.2014
jourin
-> Athlonek: A podle ceho se pozna ze to je 111?
18:24:12
04.02.2014
04.02.2014
Jozka
-> jourin: Tak.. přesně tohle (svazarmovský přestavby 110R) jsem mínil tím "ale" na konci..
Schválně jsem koukal do knihy 130 RS tohle - a na tý stránce, pojednávající o homologační sérii jde krásně mezi řádkama vyčíst, že ty kusy nebyly, jak by měly být..
-> Athlonek: Tak kdybych nezahodil výsledky svého někdejšího zkoumání (3 ks, resp. 2, jeden byl netovární), tak s "místníma" by to byl solidní základ pro "registr"
Schválně jsem koukal do knihy 130 RS tohle - a na tý stránce, pojednávající o homologační sérii jde krásně mezi řádkama vyčíst, že ty kusy nebyly, jak by měly být..
-> Athlonek: Tak kdybych nezahodil výsledky svého někdejšího zkoumání (3 ks, resp. 2, jeden byl netovární), tak s "místníma" by to byl solidní základ pro "registr"