skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
19:13:21
05.03.2014
05.03.2014
Athlonek
-> Eidy: Asi jsi je nakazil s tim odlehčováním.
16:39:03
05.03.2014
05.03.2014
jourin
No samej chytrak a niko nepozna ze to jsou pruduchy do kabiny kvuli absenci klimatizace :)
16:35:33
05.03.2014
05.03.2014
Peklo
když už jste v tom, tak to chce náporák
Jinak slušná práce, všechno růčo...
Jinak slušná práce, všechno růčo...
16:21:25
05.03.2014
05.03.2014
Eidy
-> Athlonek: Odlehčujou.
16:08:24
05.03.2014
05.03.2014
Athlonek
-> jourin: Jééé, upadla vám flexa na čelo.
18:49:47
28.02.2014
28.02.2014
Jozka
-> minno:
10:56:29
28.02.2014
28.02.2014
minno
-> Jozka: áno, ale musel som sa na to poriadne dlho zadívať, na prvý pohľad to nebolo vidieť
23:15:54
27.02.2014
27.02.2014
Jozka
-> minno: Taky sis toho všimnul ?
22:47:27
27.02.2014
27.02.2014
minno
-> Eidy:
-> jourin: hele, upadnul vam predek :)
-> jourin: hele, upadnul vam predek :)
20:19:28
27.02.2014
27.02.2014
Eidy
-> jourin: To bylo na odmlžení interiéru. Před sériovou výrobou od toho upustili.
20:13:42
27.02.2014
27.02.2014
jourin
-> Eidy: Jo ale za pouziti hrubeho nasili :) Navic byl v prednim dolnim rohu dveri u spolujezdce pruvan :) centimetrova mezera :)
20:08:45
27.02.2014
27.02.2014
Eidy
-> jourin: Hele, na fotkách to zavřený je, tak si nevymejšlej.
20:05:52
27.02.2014
27.02.2014
jourin
-> Eidy: Dobova oprava by byla v pohode.. pokud by sla zavirat kapota a dvere
19:54:53
27.02.2014
27.02.2014
Eidy
-> jourin: Dyk vy taky nevíte co chcete, sakra. To to pořád stavíte dobově a pak když máte dobovou opravu, tak se to pánům zase nelíbí.
19:36:30
27.02.2014
27.02.2014
jourin
Musíme odstranit zprasenou dobovou opravu :-( sloupek u spojuzdce byl o 1cm výš než u řidiče a zároveň to bylo zmačkaný dozadu. Oprava byla navíc udělaná dobově na hulváta autogenem a hnusně, takže s tím nic moc jiného dělat nejde, pokud chceme zavírat dveře a mít všude stejné spáry :)
19:20:54
27.02.2014
27.02.2014
Qwak
co? proč ? , vždyť nevypadala!?
18:05:12
27.02.2014
27.02.2014
Peklo
Na to, že jste před válením v písku, našli jen jednu dírku
Jak je v plánu lak? Prvně bílej a na to modrá metla? Nebo historicky nepřesně jen modrá?
Jak je v plánu lak? Prvně bílej a na to modrá metla? Nebo historicky nepřesně jen modrá?
18:00:18
27.02.2014
27.02.2014
Eidy
-> jourin: Vy jste kazisvěti.
17:35:21
27.02.2014
27.02.2014
castrol
-> jourin: tie vase auta to nieje renovacia ale stavba noveho auta
16:50:55
27.02.2014
27.02.2014
jourin
Operujeme, operujeme a najednou koukam, ze pitvame