110R Prototyp 110R Prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 08.01.15 23:00 | 210x v oblíbených
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.

www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...



Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe



3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)



Změněny měly být následujicí věci:

- Chladič s uzavřeným okruhem

- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)

- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)

- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel

- Kliky dveří BOMORO

- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)

- Jiné vnitřní zrcátko

- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)

- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)

- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)

- Prodloužení opěradel předních sedadel

- Odmlžování zadního okna vzduchem

- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)

- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)

- Pevné rámečky kolem bočních skel



Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.



Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.



Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.



1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.



V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.



K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.



Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)



Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)



cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv

110R Prototyp - komentáře:

21:17:37
24.03.2014
Jozka
-> Nwkt: Myslím, že je dosti odolnej vůči popichování..

-> Pavel P..: Vanička mě taky zaujala, odříznutá prolis neměla a jak to měly první kila si tedy už nepamatuju - ale k origo "embéčkový" by musel schválně navařit lem na přichycení čela, takže buď takovouhle vaničku měl s lemem a tedy origo stovkouvou, nebo navařil a dobře věděl, proč to dělá..5



E: jsem nějakej pomalej..
upraveno 1x, naposled 24.03.2014 21:24:44
21:17:37
24.03.2014
Qwak
-> jourin: v pořádku 40 to je zase můj nějakej blud, jako ten udajnej prolis na předním čele 3
21:14:14
24.03.2014
jourin
-> Qwak: Nechci bejt hnidopich, ale blbe vidis Neni tam zadny sroubek :) My je tam mame, protoze to jeste neni hotovy.. bude to pribodovany



-> Pavel P..: Tak tady mas doporucenou literaturu

skoda110r.com/view.php?ci sloclank...



-> Nwkt: 3 3 3 1 1
20:52:42
24.03.2014
Nwkt
Jen tak dál blbouni, za chvíli sem už nic nedá 3 3 3
20:51:11
24.03.2014
Pavel P..
Nemá mít ta vanička v kufru rovnej vršek bez prolisu na hever? Jsem myslel že tyhle vaničky měla jen embéčka, kvůli rezervě..... jen se ptám, netušim kdy v jakém roce se to měnilo.
20:47:57
24.03.2014
Qwak
-> jourin: nechci bejt super-hnidopich.. jo 40 ale proč na dobovým obrázku je to víčko přišroubovaný jedním asi-šroubkem uprostřed zatímco replika je na dvou po stranách?.. tjuuning? 1
20:46:18
24.03.2014
Jozka
-> jourin: Mě to napadlo, jen jsem si říkal, že jste opravdu opatrní... zbytek sejmete odstraňovačem, mechanicky, nebo necháte..

Ten náběh na prstíček u víčka je roztomilej, toho jsem si nikdy předtím nevšiml, že to nějakej prototyp měl jinak, nežli série..
20:24:01
24.03.2014
jourin
-> Eidy: Teda Eidy ze se ptas zrovna ty me prekvapuje :-)) Je to aby se piskovanim neponicilo :))
22:21:04
14.03.2014
Eidy
-> jourin: To mě došlo, ale jakto, že jste tam nechali tu žlutou barvu?
22:15:42
14.03.2014
jourin
-> Eidy: Jo je z jinyho auta, ta co tam byla byla bohuzel po smrti a opravovat se ji nevyplatilo, byla to normalni seriovka :)
21:38:30
14.03.2014
Eidy
-> jourin: No že je žlutá. Celý auto očištěný a kapota je zespoda nastříkaná barvou. A ještě k tomu neoriginální barvou.
21:26:49
14.03.2014
jourin
-> Eidy: Co s ni? :)
20:33:35
13.03.2014
Eidy
Co ta žlutá kapota?
20:30:07
13.03.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky 13.03.14 20:02:29: Měl tam být otazník jenže pak někdo vešel a už jsem se k tomu nevrátil. Třeba se právě ten "šmirgl" musí drobet zatáhnout 4
upraveno 1x, naposled 13.03.2014 20:30:36
20:02:29
13.03.2014
Luky
-> Tuner#2: to jako ze na opískovaném plechu, který má povrch jako šmirgl, to drží nedostatečně?9
17:45:57
13.03.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
To se dělá aby lépe držel plnič/lak.
17:41:12
13.03.2014
jourin
Tak strana ridice by byla hotova komplet :) Teda jeste ji zbyva nalestit flexou :)
19:59:28
12.03.2014
m8rinek
-> jourin: Hmotnost :))). Proč by tam jinak tu díru dělali? :D A můj je už taky ručně dělanej :D.
19:53:34
12.03.2014
jourin
-> m8rinek: Tyvoe a k cemu ti to bude? :))) Tohle je rucne delanej skelet.. co neni ze stovky je rucne vyklepavany, proto to je jinak
19:50:28
12.03.2014
m8rinek
-> jourin: Zajímavý, to si tam taky udělám :D.
Extreme Tyres