skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
12:22:07
31.01.2014
31.01.2014
Burák
22:45:39
30.01.2014
30.01.2014
jourin
-> Burák: Strasne rad bych ti rekl, ze jsi normalni debil.. ale nemuzu.. mohl bych pomerne brzo neco potrebovat
22:35:58
30.01.2014
30.01.2014
Burák
Malo barevny. Napravnice ma bejt bila, ramena modry, pruziny cerveny a ridici tyce zluty. Takhle je to hovno tuning
16:04:30
30.01.2014
30.01.2014
jourin
-> TTomas: Ne to ne, je to jen dobre nafoceny :)
16:02:25
30.01.2014
30.01.2014
TTomas
-> jourin: Ta naprava je skoro tak pekna jako od Vostryho
12:04:27
26.01.2014
26.01.2014
csrlive
-> HLT 26.01.14 08:36:55: Dle mého se jedná o 3. prototyp. Když se podíváš na fotku č. 43, tak je tam spolu s modrým (4.) prototypem. Je tam ale jako dvouoko.
08:36:55
26.01.2014
26.01.2014
HLT
Na bazoši jsem objevil jeden inzerát, ve kterém je tahle fotka? jedná se o Vaše auto nebo je to jiný prototyp? auto.bazos.cz/inzerat/...
/Koupim-Skoda-110-R.php
19:48:47
24.01.2014
24.01.2014
jourin
No v kazdem pripade dekuji vsem co si na to vzpomenou za snahu :-)
12:10:13
24.01.2014
24.01.2014
Jozka
-> jourin: Koberec se určitě urodí, pokud je CZ.. když to tu čtu a vůbec.. jsem se v neděli zprasil u kámoše na půdě až po lokty. Bohužel koberec byl nakonec nejspíš týhle struktury, ale bohužel červenej a černě pravidelně "mourovatej"..*
10*
21:33:54
22.01.2014
22.01.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> jourin: Ok, tak ja budu zase dal somrovat po pudach kde by se to mohlo zjevit. Maji me obcas za blazna a neuveritelnyho drzouna kdyz se jich vyptavam jestli na pude nahodou nemaji koberec z dob CSSR, ale tak co. Image uz mam stejne jakou mam tak je to jedno. Ale verim, ze nekde bude. Ja osobne ted videl na tech pudach 2 fungl novy koberce z dob CSSR ktery nikdo nikdy nepouzil. Takze sance podle me je.
21:08:15
22.01.2014
22.01.2014
jourin
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Koberec nemame, mame jeden co ma stejnou strukturu ale jine barvy, pak mame druhy co ma jinou strukturu a podobne barvy :) Takze stale hledame
20:56:19
22.01.2014
22.01.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> jourin: Už jsi sehnal ten koberec? Já obešel 3 půdy kde hrozil případný výskyt, ale smůla. Tak jestli máš dej vědět, ať nesomruju po půdách jestli už máte.
20:43:03
22.01.2014
22.01.2014
jourin
-> Qwak: -> Tomaso435: A k čemu by mi bylo když ho ještě nepotřebujeme :) a ještě dlouho potřebovat nebudeme :)
20:40:09
22.01.2014
22.01.2014
Tomaso435
-> Qwak: stejná otázka :)
16:44:21
13.01.2014
13.01.2014
Qwak
-> jourin: už máš to čelo? ?
11:17:29
13.01.2014
13.01.2014
Jozka
-> jourin: Potvrzuju obal topení - taky se mi jeví jako výrobek Kovony Karviná, kterej se dával do embéček (včetně přepážek).
12:41:05
12.01.2014
12.01.2014
afro100
Ono te prepazky ma aj ten bakelitovy obal, sice ne nanitovane, ale ma :)
09:00:06
12.01.2014
12.01.2014
jourin
-> exwrcteam: No jo uz jsem se s tim smiril ze je i v 1000MB :-))
08:57:04
12.01.2014
12.01.2014
exwrcteam
co se tyce lamino obalu topeni tak tady mam z mb z 65 a taky ma prepazky a je svetlej:)
08:20:24
12.01.2014
12.01.2014
jourin
-> Eidy: Tyvoe! Silvestr je úplně normální pracovní den! ;-)