skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
17:48:39
26.03.2014
26.03.2014
radekp
Nechci rýpat, ale z dobových fotek se mi zdá, že se kryt hrdla nádrže směrem dozadu rozšiřuje. Nebo se pletu? Vy jste auto koupili s bltníkem vyměněným za seriový?
19:26:03
25.03.2014
25.03.2014
Tomaso435
-> Bongo: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../10441_2014-0
1-02_20-17-24_10.jpg já ti nevim, co ty na to ?
19:22:22
25.03.2014
25.03.2014
Bongo
Nebol ten napis na prednom čele náhodou takýto ? img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../9233_2012-04
-08_17-17-07_48.jpg
21:57:27
24.03.2014
24.03.2014
Jozka
-> jourin: Předpokládal jsem, že to byla vědomá záměna.. ale na Martyho stránky jsem si v tu chvíli nevzpomněl, abych ověřil prokazatelně..
To víčko hrdla nádrže takhle vysoko je teda pěkně divný, resp. nezvyklý..
To víčko hrdla nádrže takhle vysoko je teda pěkně divný, resp. nezvyklý..
21:49:31
24.03.2014
24.03.2014
Pavel P..
Hmm zajímavé... dík za info :-)
21:36:49
24.03.2014
24.03.2014
Eidy
Jojo, prolis tam určo patří. Na mý Zácloně 1970 je taky.
21:21:32
24.03.2014
24.03.2014
jourin
-> Jozka: Tak hlavne to auto bylo po bouracce a melo vymeneny cely predek, Je to dobove opravovany autogenem ve fabrice :) Takze kdyz jsme rozrezali tak tam prolis nebyl, nicmene tam patri, takze jsme to tam vratili :)
21:17:37
24.03.2014
24.03.2014
Jozka
-> Nwkt: Myslím, že je dosti odolnej vůči popichování..
-> Pavel P..: Vanička mě taky zaujala, odříznutá prolis neměla a jak to měly první kila si tedy už nepamatuju - ale k origo "embéčkový" by musel schválně navařit lem na přichycení čela, takže buď takovouhle vaničku měl s lemem a tedy origo stovkouvou, nebo navařil a dobře věděl, proč to dělá..
E: jsem nějakej pomalej..
-> Pavel P..: Vanička mě taky zaujala, odříznutá prolis neměla a jak to měly první kila si tedy už nepamatuju - ale k origo "embéčkový" by musel schválně navařit lem na přichycení čela, takže buď takovouhle vaničku měl s lemem a tedy origo stovkouvou, nebo navařil a dobře věděl, proč to dělá..
E: jsem nějakej pomalej..
21:17:37
24.03.2014
24.03.2014
Qwak
-> jourin: v pořádku to je zase můj nějakej blud, jako ten udajnej prolis na předním čele
21:14:14
24.03.2014
24.03.2014
jourin
-> Qwak: Nechci bejt hnidopich, ale blbe vidis Neni tam zadny sroubek :) My je tam mame, protoze to jeste neni hotovy.. bude to pribodovany
-> Pavel P..: Tak tady mas doporucenou literaturu
skoda110r.com/view.php?ci sloclank...
-> Nwkt:
-> Pavel P..: Tak tady mas doporucenou literaturu
skoda110r.com/view.php?ci sloclank...
-> Nwkt:
20:52:42
24.03.2014
24.03.2014
Nwkt
Jen tak dál blbouni, za chvíli sem už nic nedá
20:51:11
24.03.2014
24.03.2014
Pavel P..
Nemá mít ta vanička v kufru rovnej vršek bez prolisu na hever? Jsem myslel že tyhle vaničky měla jen embéčka, kvůli rezervě..... jen se ptám, netušim kdy v jakém roce se to měnilo.
20:47:57
24.03.2014
24.03.2014
Qwak
-> jourin: nechci bejt super-hnidopich.. jo ale proč na dobovým obrázku je to víčko přišroubovaný jedním asi-šroubkem uprostřed zatímco replika je na dvou po stranách?.. tjuuning?
20:46:18
24.03.2014
24.03.2014
Jozka
-> jourin: Mě to napadlo, jen jsem si říkal, že jste opravdu opatrní... zbytek sejmete odstraňovačem, mechanicky, nebo necháte..
Ten náběh na prstíček u víčka je roztomilej, toho jsem si nikdy předtím nevšiml, že to nějakej prototyp měl jinak, nežli série..
Ten náběh na prstíček u víčka je roztomilej, toho jsem si nikdy předtím nevšiml, že to nějakej prototyp měl jinak, nežli série..
20:24:01
24.03.2014
24.03.2014
jourin
-> Eidy: Teda Eidy ze se ptas zrovna ty me prekvapuje :-)) Je to aby se piskovanim neponicilo :))
22:21:04
14.03.2014
14.03.2014
Eidy
-> jourin: To mě došlo, ale jakto, že jste tam nechali tu žlutou barvu?
22:15:42
14.03.2014
14.03.2014
jourin
-> Eidy: Jo je z jinyho auta, ta co tam byla byla bohuzel po smrti a opravovat se ji nevyplatilo, byla to normalni seriovka :)
21:38:30
14.03.2014
14.03.2014
Eidy
-> jourin: No že je žlutá. Celý auto očištěný a kapota je zespoda nastříkaná barvou. A ještě k tomu neoriginální barvou.
21:26:49
14.03.2014
14.03.2014
jourin
-> Eidy: Co s ni? :)
20:33:35
13.03.2014
13.03.2014
Eidy
Co ta žlutá kapota?