skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
20:30:07
13.03.2014
13.03.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky 13.03.14 20:02:29: Měl tam být otazník jenže pak někdo vešel a už jsem se k tomu nevrátil. Třeba se právě ten "šmirgl" musí drobet zatáhnout
20:02:29
13.03.2014
13.03.2014
Luky
-> Tuner#2: to jako ze na opískovaném plechu, který má povrch jako šmirgl, to drží nedostatečně?
17:45:57
13.03.2014
13.03.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
To se dělá aby lépe držel plnič/lak.
17:41:12
13.03.2014
13.03.2014
jourin
Tak strana ridice by byla hotova komplet :) Teda jeste ji zbyva nalestit flexou :)
19:59:28
12.03.2014
12.03.2014
m8rinek
-> jourin: Hmotnost :))). Proč by tam jinak tu díru dělali? :D A můj je už taky ručně dělanej :D.
19:53:34
12.03.2014
12.03.2014
jourin
-> m8rinek: Tyvoe a k cemu ti to bude? :))) Tohle je rucne delanej skelet.. co neni ze stovky je rucne vyklepavany, proto to je jinak
19:50:28
12.03.2014
12.03.2014
m8rinek
-> jourin: Zajímavý, to si tam taky udělám :D.
19:27:28
12.03.2014
12.03.2014
m8rinek
-> jourin: Hele tohle mě zajímá, nebyla by fotka spodní části C sloupku img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../10441_2014-0
2-01_18-35-41_73.jpg ty díry jsem tam ještě neviděl...
19:05:45
12.03.2014
12.03.2014
Qwak
áha,, já si řikal že je nějakej nepravidelnej
19:05:37
12.03.2014
12.03.2014
Jozka
-> jourin: Já když jsem to viděl, tak jsem vzpomněl na "svého lakýrníka".. přestože jsem mu sundal všechno až na plech z celýho auta, tak si ještě jednou přebrousil cvičně sám, aby to "dostal do ruky" (a vesele mi to naúčtoval)..
18:59:59
12.03.2014
12.03.2014
jourin
Jaky prolis? JJ jestli myslis to co popisuje Havlik tak je to tak, je to jen odraz
18:59:14
12.03.2014
12.03.2014
havlik
-> Qwak: prolis? to spíš vypadá jako odraz nárazníku v laku
18:57:25
12.03.2014
12.03.2014
Qwak
-> jourin: a ten prolis co byl na tom čele se bude dělat taky?
18:57:06
12.03.2014
12.03.2014
jourin
Tak minimalne je to dobry k tomu, ze mate o cem premyslet a diskutovat a taky to lepe vypada kdyz se to blejska ne? :)
10:13:31
12.03.2014
12.03.2014
Qwak
-> Luky: to bude ten bouranej jak na něm byla tuna kitu e. ikdyž ten byl na druhý straně
23:36:51
11.03.2014
11.03.2014
Eidy
-> Luky: Vyklepání a pak přebroušení případnejch nerovností? Nevím, jen tipuju.
23:15:36
11.03.2014
11.03.2014
Luky
-> Eidy: no ale co ten vyleštěný blatník na další fotce...
23:01:20
11.03.2014
11.03.2014
Eidy
Třeba byly dveře krátký a nastavovali je nebo podobná klempířina.
22:26:18
11.03.2014
11.03.2014
m8rinek
-> Luky: Taky tomu ojíždění flexou nerozumím...
Jakej to má význam?b
Jakej to má význam?b