skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
22:26:18
29.04.2014
29.04.2014
jourin
-> m8rinek: Nejaka prehistoricka Simca :) a bacha na ty tunery nebo se zase budem soudit :-D
22:23:14
29.04.2014
29.04.2014
m8rinek
Odstin Octavia RS? :D Tuneři :D.
20:16:54
17.04.2014
17.04.2014
castrol
-> Burák: a v obludariu bude mat miesto
13:17:51
17.04.2014
17.04.2014
Burák
Nebo takhle? auta5p.eu/katalog/.../s11
0r_15.jpg
12:59:14
17.04.2014
17.04.2014
Eidy
-> jourin: Tak to jste to nemuseli lakovat. Stačilo to nechat otryskaný.
12:55:55
17.04.2014
17.04.2014
jourin
Vubec nejste kreativni... Az to dodelame tak dostane slusivy rat tuning :)
08:01:03
17.04.2014
17.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
Ja bych tomu dopral LR pruhy. Za
00:36:34
17.04.2014
17.04.2014
Burák
A hlavně plasty!!! RS okruhovej kit
23:33:38
16.04.2014
16.04.2014
Majki
Zlatý chrom je teď v modě
22:23:04
16.04.2014
16.04.2014
Arnold
-> Burák: a na kapotu bo na střechu srp a kladivo ne?
20:06:42
16.04.2014
16.04.2014
castrol
-> Burák: ale prd bude biele a pekne opruhovane v spravnych farbach
19:56:16
16.04.2014
16.04.2014
jourin
-> Burák: už to nehul :-)
09:45:58
16.04.2014
16.04.2014
Burák
'Já stále pevně doufám, že to bude červené, jak má správné eRko být!
18:59:08
02.04.2014
02.04.2014
castrol
-> jourin: 3x huraa
17:42:20
02.04.2014
02.04.2014
jourin
Soudruh Brežněv vyráží do lakovny
18:06:11
27.03.2014
27.03.2014
castrol
-> jourin: pekna praca uzaveru
21:59:23
26.03.2014
26.03.2014
Jozka
-> jourin: Jsem si to hned myslel, že jste tohle dali napoprvý.. Ale kdyžs dával "k diskuzi" tak se mi ten držák dle foto jeví odchylnej od série.. jestli si dobře pamatuju, kila měli dtto jako MB a tak nějak nižší..??
18:46:29
26.03.2014
26.03.2014
jourin
-> radekp: Ale on se rozsiruje.. plus minus stejne podle fotky. Nebyl k tomu zadny vykres.. Auto bylo nabourany uz kdysi ve fabrice a predek byl cely vemeneny...
-> Jozka: Bohuzel nemame :-(
-> Jozka: Bohuzel nemame :-(
18:16:36
26.03.2014
26.03.2014
Jozka
-> radekp: On se nově vytvořenej taky rozšiřuje.. ale je pravda, na fotkách to vypadá, že ne až tolik..
-> jourin: Dvě takový výztuhy uchycení držáků nárazníků by se mi hodily.. nemáte nějaký nezdařený pokusný..
-> jourin: Dvě takový výztuhy uchycení držáků nárazníků by se mi hodily.. nemáte nějaký nezdařený pokusný..