skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
19:39:59
05.05.2014
05.05.2014
castrol
-> jourin: parada
19:07:21
05.05.2014
05.05.2014
jourin
-> Nwkt: přesně :) ale jen do zítra :-(
18:59:21
05.05.2014
05.05.2014
Nwkt
-> jourin: Si odjel za teplem co
18:57:47
05.05.2014
05.05.2014
jourin
-> Bedřich: no podle fotek jo, osobně jsem ho ještě nevidel :-( strašně dlouho jsme už nebyl na dalnem východě
18:54:00
05.05.2014
05.05.2014
Bedřich - zrušená registrace
-> jourin: Přední nápis dopadl solidně.
18:45:09
05.05.2014
05.05.2014
minno
Krása
18:18:10
30.04.2014
30.04.2014
Burák
-> jourin: nojo, ale to si musis nasadit brejle
15:45:09
30.04.2014
30.04.2014
minno
-> jourin: koberec už máte?
12:50:09
30.04.2014
30.04.2014
jourin
-> Burák: No akorat v tyhle puvodni to zrno naopak bylo desne jemny, skoro neviditelny :)
-> Luky: No bude to vypadat dost podobne, na argumentaci se tesim :-)
-> Jozka: Jo nejak to vyladime, dneska mi nase sefredaktorka psala, ze maj v Globusu radici paku ve tvaru kobry a svitej ji oci
-> Luky: No bude to vypadat dost podobne, na argumentaci se tesim :-)
-> Jozka: Jo nejak to vyladime, dneska mi nase sefredaktorka psala, ze maj v Globusu radici paku ve tvaru kobry a svitej ji oci
11:50:26
30.04.2014
30.04.2014
Jozka
Tak o těch částicích jsem nevěděl, ale dává to smysl.
11:45:49
30.04.2014
30.04.2014
Burák
No, liší se to zásadně. Starý metalízy byly dělaný bez bezbarvýho laku a měly daleko větší zrna. A lišily se podle automobilek, třeba ty, co používal Renault, nebo Simca.
simcaklub.cz/data/.../php oubyub.jpg
simcaklub.cz/data/.../php oubyub.jpg
10:25:47
30.04.2014
30.04.2014
Jozka
-> Luky: Dá pár dobovejch fotek trochu zatmavenejch za okno a bude, ne? Barva na tvým odkazu taky nevyšla špatně, ale ty dobový metalízy jsou prostě nějaký jiný.. Nemám tedy ani tušení proč, možná se mi to jen zdá - ale potkávám jednu světle zelenou DS-ku nově nalakovanou víceméně origo barvou a přijde mi, že se to liší docela zásadně od soudobejch.
09:54:12
30.04.2014
30.04.2014
Luky
Tyjo ta metla na tom bude nezvyklá Fakt to bude vypadat jako nějaká tuningkára, musíš si připravit argumentaci a obhajobu před veteránskými "znalci", až tě na srazu budou spílat za to, že jsi si na svoje auto dovolil dát barvu, která tam "nepatří"
EDIT: jinak Octavia RS na erku je totok: www.skoda110r.com/archiv/ .../08194_01.jpg
EDIT: jinak Octavia RS na erku je totok: www.skoda110r.com/archiv/ .../08194_01.jpg
09:44:12
30.04.2014
30.04.2014
Burák
-> jourin: To si povíme
09:41:49
30.04.2014
30.04.2014
jourin
-> havlik: Ja to preziju :)
08:06:28
30.04.2014
30.04.2014
havlik
-> jourin: tě ta simca bude pronásledovat
23:50:01
29.04.2014
29.04.2014
Jozka
-> jourin: Rozumím, jsem si toho co psal M8 všiml až později.. On stejně žertoval, s tou RS barvou by to asi nebylo vítězný finále projektu..
23:44:14
29.04.2014
29.04.2014
jourin
-> Jozka: Jo jo ale myslel jsem prehistoricky s ohledem na modrou co je na Otavii RS :)
23:11:56
29.04.2014
29.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 29.04.14 22:26:18: Jak to není žlutý a nebo zelený, tak to jde mimo tunery
22:47:17
29.04.2014
29.04.2014
Jozka
-> jourin: To není tak prehistorický, to je odstín pro 1501 Speciál, ne? Moc pěkná barva a to i kdyby to nebylo úplně na 100% origo trefený.