-> Eidy: je to pravy sportiak s tvrdym podvozkom
-> jourin: nadhera,nadhera,nadhera a opat nadhera !!!
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
20:43:46
19.05.2014
19.05.2014
Tomáššš
19:51:24
19.05.2014
19.05.2014
castrol
-> jourin: uz aby to bolo poskladane
19:22:52
19.05.2014
19.05.2014
Eidy
-> jourin: Jak se s tím jezdí na tomhle podvozku? Není to trochu nestabilní?
19:05:52
19.05.2014
19.05.2014
jourin
Modrá na sluníčku vypadá super!
09:20:26
17.05.2014
17.05.2014
Burák
Aha ja myslel, ze to bude za zapujceni unikatu do muzea
22:05:14
16.05.2014
16.05.2014
jourin
-> Burák: Neni problem, poslu ti cislo uctu at vis kam nechat preposlat hypoteku
21:56:06
16.05.2014
16.05.2014
Burák
Fajn a hned potom by jste mohli zgeneralkovat prapraerko z Francie
20:14:45
16.05.2014
16.05.2014
Peklo
To jo, ale jestli jsem dobre četl tak předchozí prototypy se nedochovaly. Tak je renovovat asi dost dobře nepůjde, ale obnovit podle fotek z "obyčejného" eRka by byla frajeřinka
Vim, že tady max doděláváte nedochované detaily.
Vim, že tady max doděláváte nedochované detaily.
20:01:02
16.05.2014
16.05.2014
jourin
-> Peklo: Tohle ale neni zadna replika, je to puvodni auto :)
10:05:16
16.05.2014
16.05.2014
Peklo
Pěkně pěkně, jsem zvědavej na celou kastli z venku
tímto stylem byste mohli zreplikovat i ostatní Rkové prototypy
tímto stylem byste mohli zreplikovat i ostatní Rkové prototypy
17:29:21
15.05.2014
15.05.2014
Peklo
Tak už to jezdí? Jak dopadl lak?
21:06:25
06.05.2014
06.05.2014
Burák
19:22:47
06.05.2014
06.05.2014
castrol
-> jourin: ale furt je to len ferrari
16:14:10
06.05.2014
06.05.2014
jourin
Pánové víte hovno co je dobrý! :) Modrá metla se prostě dává jan na ty lepší kousky! :)
auto.idnes.cz/ferrari-cal ifornia-t-premiera-d2v-/au tomoto.aspx?c=A140506_...
auto.idnes.cz/ferrari-cal ifornia-t-premiera-d2v-/au tomoto.aspx?c=A140506_...
07:37:16
06.05.2014
06.05.2014
Peklo
-> Burák:
tam bych řekl, půjde černobílá šachovnice...:-D
tam bych řekl, půjde černobílá šachovnice...:-D
20:54:23
05.05.2014
05.05.2014
bajou
-> Pavel P..:
20:47:48
05.05.2014
05.05.2014
Pavel P..
pěkná barva.... to je odstín modř avia?
20:19:06
05.05.2014
05.05.2014
Eidy
-> jourin: Týjo. Super tuning ta barva.
19:41:53
05.05.2014
05.05.2014
Tomáššš
-> jourin: nadherna praca,radost sledovat