110R Prototyp 110R Prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 08.01.15 23:00 | 210x v oblíbených
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.

www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...



Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe



3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)



Změněny měly být následujicí věci:

- Chladič s uzavřeným okruhem

- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)

- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)

- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel

- Kliky dveří BOMORO

- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)

- Jiné vnitřní zrcátko

- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)

- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)

- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)

- Prodloužení opěradel předních sedadel

- Odmlžování zadního okna vzduchem

- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)

- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)

- Pevné rámečky kolem bočních skel



Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.



Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.



Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.



1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.



V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.



K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.



Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)



Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)



cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv

110R Prototyp - komentáře:

23:46:13
30.05.2014
dragon_cb_cz
-> jourin: Možná blbost, ale nebyly brzdové válce dobově v té klasické cihlově červené?
23:38:01
30.05.2014
jourin
-> Eidy: hadej :)
18:12:43
30.05.2014
Eidy
Co znáček na kapotě, bude?
18:07:16
30.05.2014
m_tsch
Teď koukám, že i současná SPZ skoro sedí s tou původní :)
17:20:32
30.05.2014
Shackall
-> jourin: Nasdíleno 4
16:38:00
30.05.2014
jourin
Stále probíhá pátrání po koberci, ten co je pod nohama ridice a spolujezdce je zatim to nejpodobnejsi co jsme sehnali :-( Zkuste to pls sdilet i na FB a vsude mozne kde se da :-)
13:22:15
30.05.2014
Burák
-> jourin: Laku to neuškodí, jedinej problém je, aby neucpal vejfuk 2
12:48:42
30.05.2014
ZdrubT
-> vhml 29.05.14 21:07:31: Závoďák je závoďá, a tohle zas leštěnka. Jednu soutěž to absolvovalo a jak to dopadlo. 3 To ale k závodění patří, ale tohle autí se na to nehodí.
00:56:47
30.05.2014
jourin
-> vhml: Tak doufam ze budes chodit onanovat k nejakemu jinemu kousku :-)))
21:07:31
29.05.2014
vhml
-> Eidy 29.05.14 20:31:29: Čumákem napřed jezdím do práce. Jakej smysl by pak mělo jezdit někam ,,závodit" ?



A ohledně čistoty a krásy mě to tak znechutil motor, že to fakt asi nemá cenu řešit. Všechno opískovaný, nalakovaný, že už to fakt bude vypadat nějak hezky. A po Praze z toho byla koule napálenýho bahna... Má to cenu řešit ,,na čisto" ? Nemá...



Samozřejmě u muzejního kousku, ke kterýmu budu chodit onanovat je to jiná...4
20:36:06
29.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 29.05.14 20:20:42: Jasný to uznávám a jako Eidy 4
20:31:29
29.05.2014
Eidy
-> vhml: Možná kdybys furt nelítat vratama napřed... Ale ne, hezky se na to kouká.4
20:20:42
29.05.2014
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 29.05.14 16:21:56: jasný. V mým případě stejně ani nemá cenu se s tím plácat, protože to vytáhneš na jednu soutěž a můžeš se všema parádičkama začít znova...
16:52:28
29.05.2014
Jozka
-> Tuner#2: 3 3

-> Luky: Taky pracuju pečlivě a dlouho, ale ten výsledek asi až takovej nebude..10
16:44:52
29.05.2014
Luky
-> vhml: to určitě jde, ale jourinovi chlapci to dělají pečlivě. A já taky 1 40
16:38:53
29.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jozka 29.05.14 16:35:20: Já bych řekl že ne a že to byla realita s tou jeho zelenou rychlokvaškou 1
16:35:20
29.05.2014
Jozka
-> Tuner#2: To byl asi vtip.. Za pět dní tak světla, skla, kliky a nárazníky a to ještě ta "práce" musí být ranní prohlídka kursů na komoditních burzách nebo tak něco..3
16:21:56
29.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 29.05.14 14:12:14: Otázka s jakým výsledkem a kvalitou provedení... U mě teda nestačili ani ty dva měsíce.
14:24:19
29.05.2014
Eidy
-> jourin: Jde vám to krásně od ruky a bude to pecka. Jen bys měl dohlídnout na Petra, aby si trochu oddechnul. Včera mi volal a zněl dost vyštaveně a uhnaně.4
Extreme Tyres