skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
14:12:14
29.05.2014
29.05.2014
vhml
-> Luky 29.05.14 14:10:02: ti říkám, že to jde za 5 dní ve dvou odpoledne po práci S tím, že žena jen přináší a přidržuje :-)
14:10:02
29.05.2014
29.05.2014
Luky
-> jourin: hele kolik lidí na tom dělá, když to během 9 dní skoro nastrojili? Vím že když jsou díly připravený, tak je to jako Lego, ale přiznávám, že přestávám mít pocit, že nastrojit auto po laku za dva měsíce, jako se pokouším já, je dobrý výkon
14:07:37
29.05.2014
29.05.2014
castrol
-> Peklo: uz davno sa o muzeu hovori ale nema priestor
12:33:10
29.05.2014
29.05.2014
Star LC20
Ty hliníkový přepínače mi připadají jako tvrdej tuzyng, ačkoliv jsou teda originální. To mě udivuje, že se kdysivá uchýlili k tomuhle řešení. Nádherná práce, opravdu je fajn, že tady můžeme být, prostřednictvím Tvých karet, aka Tvojí sdílnosti, svědky renovací takových zajímacích aut.
09:37:11
29.05.2014
29.05.2014
Majki
-> Luky: tak na to porno jsem zvědav
08:03:09
29.05.2014
29.05.2014
Luky
-> Peklo: no vždyť proto ho staví, ne?
07:43:51
29.05.2014
29.05.2014
Peklo
Takový tvrdý porno tohle auto. Fakt luxusní práce, to je zralý na soukromý muzeum
20:01:14
28.05.2014
28.05.2014
Jozka
-> castrol:
19:51:28
28.05.2014
28.05.2014
castrol
-> Jozka: tam sa da gumova Anca
19:39:44
28.05.2014
28.05.2014
Jozka
Už jen nějakej ten gumovej Brežněv a bude to úúúplně dokonalý..
19:23:14
28.05.2014
28.05.2014
Adam59
-> jourin: já pochopil že tohle je replika původních .... takže asi ne
19:14:36
28.05.2014
28.05.2014
jourin
-> Adam59: Jak delali? vzdyt ti pisu ze vsechny dily jsou puvodni...
19:07:49
28.05.2014
28.05.2014
Adam59
-> jourin: vypadá to moc dobře asi si je taky v práci udělám jen doufám že se mi podaří to gravírování to jste taky dělali ručně? Jako nálepka to nevypadá ...
18:52:38
28.05.2014
28.05.2014
bajou
-> jourin: nádhera
18:52:35
28.05.2014
28.05.2014
jourin
-> Adam59: Ano, všechny díly jsou původní, nově vyrobené je pouze hrdlo nádrže a přední čelo dle dobových fotek. Byl to prototyp, takže díly rozdílné od 100L jsou ručně vyráběné. Nejen karoserie ale i spousta dalších detailů jako jsou knoflíky na palubce, mřížky výdechů vzduchu, sedačky atd... prostě komplet ruční práce :) A knoflíky jsou opravdu hliníkové.
18:46:48
28.05.2014
28.05.2014
Adam59
-> jourin: krásné lak se moc vyvedl a to dvakrát více chromovaný zadní okno je taky hezké jen by mě zajímalo ty "hliníkové" knoflíky byli i původně na tom prototypu?
11:47:07
28.05.2014
28.05.2014
jourin
-> francomk: Ten otackomer je rucne delany prototypovy.. ne uplne presny :-)
-> martin.bystrice: diky
-> minno: zatim neni.. doufame ze se nekde objevi
-> mira76: jo :(
-> martin.bystrice: diky
-> minno: zatim neni.. doufame ze se nekde objevi
-> mira76: jo :(
07:56:27
28.05.2014
28.05.2014
mira76
Hezké, ale co to muselo stát peněz.....
07:39:54
28.05.2014
28.05.2014
minno
-> jourin: a čo kovrál koberec? bude-nebude?
06:00:34
28.05.2014
28.05.2014
francomk
-> jourin: Krása Ten otáčkomer do 6000 je zaujímavý