skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
15:20:36
09.06.2014
09.06.2014
Luky
-> Peklo: ostatní nepoukazovali na detail, který se zjevně bude řešit, tím spíš když tady fotky jiných kol proběhly
15:13:55
09.06.2014
09.06.2014
Peklo
-> Luky: Ne a myslíš že to byl finální stav, když se k tomu vyjadřovali jiní?
-> jourin: Ten koberec sháníte jen ten víc žlutej nebo kdyby byl lehce jinej odstín v množství postačujícím na celej vnitřek tak i ten?
-> jourin: Ten koberec sháníte jen ten víc žlutej nebo kdyby byl lehce jinej odstín v množství postačujícím na celej vnitřek tak i ten?
15:07:49
09.06.2014
09.06.2014
Luky
-> Peklo: no a myslíš že tohle je finální stav?
15:04:49
09.06.2014
09.06.2014
Peklo
Luxus, ještě by tomu prospěly nějaký dobový kola nebo aspoň řádně vyblejskaný poklice
14:56:11
09.06.2014
09.06.2014
Vitek
-> jourin: Tato barva koberců se mi moc líbí, jednu mám schovanou ve sklepě,ale musím ji lehce poopravit.
14:45:41
09.06.2014
09.06.2014
m8rinek
-> jourin: Čistá pornografie...
14:44:46
09.06.2014
09.06.2014
jourin
Skoro hotovo, po FCC jeste budeme muset dodelat origo motor a plubku.. a stale patrame po kobercich :-)
20:37:45
07.06.2014
07.06.2014
castrol
-> jourin: tak te intros je luxus
14:37:34
07.06.2014
07.06.2014
jourin
Největší pruser je ten koberec, ale v reálu ten rozdíl naštěstí není tak velký jako na fotkách, už jste prolezli pudy a sklepy u příbuzných? :)
20:20:32
04.06.2014
04.06.2014
minno
levitujúce R
20:32:29
03.06.2014
03.06.2014
dragon_cb_cz
-> jourin: Starosti mám úplně jiný, jen mě to překvapilo... nyní je to lepší
16:32:50
03.06.2014
03.06.2014
kraska98
Ten interier je skvělý.
15:48:23
03.06.2014
03.06.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> jourin: Nádobka z Barkasa zůstane původní nebo se sežene nová?
15:45:29
03.06.2014
03.06.2014
Bedřich - zrušená registrace
Ty válce máte ve špatném odstínu...
11:14:04
01.06.2014
01.06.2014
jourin
Teda vaše starosti bych chtěl mít :-) Tak asi takhle... rozhodně to není žádná druhovýroba.. jsou to původní válce z toho auta. Ve firmě ve které probíhalo honování je ale nastříkali na černo.. a ano chtěli jsme je schovat pod plech. Ale zjistili jsme, že v tomhle autě žádný plech nebyl (nejsou tam na to žádné díry). Takže je vyndáme a přestříkáme
21:57:57
31.05.2014
31.05.2014
dragon_cb_cz
-> m8rinek: To mě taky napadlo, ale překvapuje mě, že když řeší každou blbost, tak že tam nedaj origo válce...
20:27:08
31.05.2014
31.05.2014
minno
-> jourin: presne rovnaké koberčeky sme mali u mojej 120 aj my :-) Akoby som videl tento náš starý interiér.
skoda120.inetbox.sk/!img/ .../11.jpg
skoda120.inetbox.sk/!img/ .../11.jpg
08:23:29
31.05.2014
31.05.2014
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Naštěstí jsou u erka schovaný pod plechem, tak to nikoho nebude pohoršovat :D.
23:55:23
30.05.2014
30.05.2014
dragon_cb_cz
-> Eidy: Což to já taky, ale černé válce jsem zatím viděl vždy druhovýrobní...
23:51:34
30.05.2014
30.05.2014
Eidy
-> jourin: Bude! :)
-> dragon_cb_cz: Já se spíš divím, že nejsou taky v metalíze. :)
-> dragon_cb_cz: Já se spíš divím, že nejsou taky v metalíze. :)