110R Prototyp 110R Prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 08.01.15 23:00 | 210x v oblíbených
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.

www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...



Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe



3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)



Změněny měly být následujicí věci:

- Chladič s uzavřeným okruhem

- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)

- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)

- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel

- Kliky dveří BOMORO

- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)

- Jiné vnitřní zrcátko

- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)

- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)

- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)

- Prodloužení opěradel předních sedadel

- Odmlžování zadního okna vzduchem

- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)

- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)

- Pevné rámečky kolem bočních skel



Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.



Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.



Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.



1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.



V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.



K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.



Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)



Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)



cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv

110R Prototyp - komentáře:

22:36:52
20.06.2014
jourin
-> Burák: To neni pravda :-) Cil je dodelat ty co mame rozdelany :-)
22:21:18
20.06.2014
Burák
Problém je, ze přibývaj rychleji nakupovaná, než ta renovovaná 3
20:51:48
20.06.2014
jourin
-> csrlive: no myslím ze jich máme rozděleno víc než je zdrávo :)
22:48:03
19.06.2014
csrlive
Super práce. Na jaká zajímavá auta se můžeme těšit dál? :-)
16:34:13
18.06.2014
Burák
-> jourin: Jasně, poutka jsou nejvíc a taky nestahovací okýnka a nesklápěci sedadla 3
00:24:14
18.06.2014
Star LC20
-> jourin 18.06.14 00:17:24: tak to je krásná práce, jak jinak taky :)



-> jourin 18.06.14 00:19:38: 3 nojo, to máš pravdu....už mlčím.
00:19:38
18.06.2014
jourin
-> Star LC20: Nestezuj si porad! Mas v uzovce madla? Kamarad mel jen poutka na zavirani! :)
upraveno 1x, naposled 18.06.2014 00:23:04
00:17:24
18.06.2014
jourin
-> Star LC20: Jo a kontrolky jsou origo, jen prelesteny s novym potiskem
00:13:10
18.06.2014
Star LC20
....mmm, stejně nemá cenu o tom hlouběji přemýšlet. Každopádně je to tristní, a mě to celkem rozrušuje! 1 Třeba jsem mohl mít v užárně okna v elektrice, a místo toho mám posraný švihadla! A tak vůbec!



-> jourin: jasan, ale všechno by šlo dořešit - jednodušší bylo ale kontroverzní elementy vyrušit úplně no...
upraveno 1x, naposled 18.06.2014 00:15:14
00:12:56
18.06.2014
jourin
-> Star LC20: Tak priznejme si, ze ty vychytavky byly k nicemu.. nadrz na hovno, predni celo v tomhle provedeni nevylisovatelne, napis na prednim cele s dirkama na pismena pruser kvuli korozi a chromovy ramecky kolem skel netesnost kolem dveri pro vodu nevyresily... :-) Takze jen drazsi a slozitejsi vyroba a montaz plus prinos nula... Barva jen ze zapadu za devizy ktery nebyly.. takze asi tak :)



Jak pise Eidy, bud rad ze to eRko vubec slo do vyroby v jeho seriove podobe :)
00:06:16
18.06.2014
Eidy
-> Star LC20: Na druhou stranu ho taky nemuseli dělat vůbec.4
00:04:31
18.06.2014
Nwkt
-> Star LC20: To funguje dodnes
00:01:00
18.06.2014
Star LC20
Já to stejně nechápu.....proč to eRko nemohli vyrábět v této podobě, včetně těch vychytávek? Ne, museli prostě omr*at úplně všechno, aby to stálo o pár Kčs míň? Byla to větší mrdka? Nechápu zkrátka.
23:56:36
17.06.2014
jourin
Tady je pro pochybovace a cleny FCC vyrez z dobove barevne fotky kterou zatim bohuzel nemohu zverejnit celou :)
zvětšit 110R Prototyp - obrázek od jourin vložen 17.06.2014 23:56:36
23:51:04
17.06.2014
jourin
-> Star LC20: To jsou puvodni budiky, bohuzel jsme je nestihli vycistit do odjezdu na FCC.. mohli mit dalsi duvod k pomluvam :-)))



Jinak dneska nandana i spravna nadobka na ostrikovace, bohuzel zatim se spatnym motorkem... nemate doma nahodou nekdo tehle motorek? Ale musi mit zavit a ne bajonet
zvětšit 110R Prototyp - obrázek od jourin vložen 17.06.2014 23:51:04
23:44:45
17.06.2014
Star LC20
Ručičky budíků asi nejsou vytuněný červenou jentak z legrace, což? A ještě by mě zajímalo - ty kontrolky byly tak zachovalý, nebo jste si je nechali udělat nový?
16:24:45
16.06.2014
Burák
71 71 71
13:50:33
16.06.2014
dragon_cb_cz
-> jourin: Kdyby tam ten certifikát nebyl, no tak si řeknu "prosím".... ale takhle to fakt o něčem svědčí.
09:44:31
16.06.2014
Jozka
-> jourin: 3 3 Dobrý - a vysvětluje to mnohé - od lidí, kteří neumějí číst, takový komentáře moc nepřekvapí.. 5
09:08:29
16.06.2014
jourin
-> Jozka: tak jen pro dokresleni situace... Na okne byl tenhle certifikat :-D
zvětšit 110R Prototyp - obrázek od jourin vložen 16.06.2014 09:08:29
Extreme Tyres