Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph
p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima
autosalon.iprima.cz/videa
/skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo
nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
-> jourin: To maj ty lidi fakt až takhle v těch tykvích nas*áno ? I kdybych o tomhle konkrétním autě nevěděl vůbec nic a sotva něco málo mlhavě tušil o nějakejch 110R prototypech, bylo by mi sakra divný, že si dal někdo takovouhle neskutečnou práci, aby udělal "nějaký trochu jiný erko" a napřed bych zkusil zjistit, vo co go..

-> Burák: Fotodokumentace je v tomto pripade na nic :-( ja s tim pocital a slusne jsem se na to vybavil, ale nenapadlo me vzit si diktafon. Je to velka skoda, protoze nektery ty vylevy jsou k neuvereni :)
-> Burák: To ti klidne pripomenu... vy jste se ozrali uz v aute :)) bohuzel jsem si tu tvoji fotku s pivem za volantem vymazal :-(
A bezva lidi jo, ale asi 5% :) pro ty v pohode muzes udelat sraz nekde v hospode :-)
-> jourin: No a hlavne pak ani nevim, kde jsme se ozrali

jak jsem rikal. Akce uplne na hovno, ale fajn lidi
-> havlik: Tak ono je to jedno kde se ozerete ne? :-D
-> jourin: to už by ale asi nebyl 50tý jubilejní sraz FCC příští rok

-> Eidy: Myslim ze svetu by vic prospelo kdybys misto kecu vesel ty lidi co je generujou :)
-> jourin: Já myslím, že bys tyhle řeči měl sbírat a pak pověsit za okno. Dost lidí by to pobavilo :)
-> jourin: Už jsem to říkal i Petrovi: Nejvíc debilních keců mají ti, co sami nikdy nic nedokázali

-> Nwkt: Jo to taky... proste debilni kecy.. nepresvedcil je ani certifikat z muzea...
-> Nwkt: nebo že tomu voddělal opěrky
-> m8rinek: Smutna cast toho vtipu je, ze to mysleli vazne :)
-> krup: Obsah bedny je opravu origo, sehnal jsem to primo ve vozovne :)
-> jourin: nadherny finis :) kedy ti mam doviest moje auto ?

-> jourin: byl jsem se letos podívat jen na skok, ale tleskám, kus práce kluci :)
Za mě osobně palec nahoru za obsah bedny ;)
-> Jawák: Si z toho nič nerobím :) Nás ty odborný řeči baví :-)
-> jourin: neznalost ospravedlnuje
