skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
09:28:11
12.09.2014
12.09.2014
Luky
-> vhml: zbytečně se shazuješ, já z tebe chtěl udělat chytrýho kluka
09:26:25
12.09.2014
12.09.2014
vhml
-> Luky 11.09.14 22:27:07: sám vhml ví úplný hovno kde to sehnal
Každopádně podle zpracování to není bastlený doma elektrodou. Takže právě tipuju na nějakej svazarm, kovodružstvo atd... Těch čel jsme s m8rinkem už napočítali asi 5 že existuje.
Každopádně podle zpracování to není bastlený doma elektrodou. Takže právě tipuju na nějakej svazarm, kovodružstvo atd... Těch čel jsme s m8rinkem už napočítali asi 5 že existuje.
09:21:59
12.09.2014
12.09.2014
Luky
-> Tomaso435: nedělal. I jsem někde viděl i jiný auto s tím ošklivým čelem. A prototyp má ty světla jinak umístěný.
22:49:13
11.09.2014
11.09.2014
m8rinek
-> Tomaso435: pletes
22:41:47
11.09.2014
11.09.2014
jourin
V kazdem pripade ma ty dalkovy jinak umisteny :-)
22:37:01
11.09.2014
11.09.2014
Tomaso435
-> Luky: mám za to že si to dělal sám... ale možná si to pletu zase s tím jourinem o dělal repliku prototypu
22:27:07
11.09.2014
11.09.2014
Luky
-> RSTuning: -> Tomaso435: Mám za to že Svazarm nebo nějaké kovodružstvo, ale sám vhml by to asi věděl přesněji
21:01:26
11.09.2014
11.09.2014
Tomaso435
-> RSTuning: vlastní výroba
20:56:19
11.09.2014
11.09.2014
RSTuning
To zelený kilo má nějaký podezřelý přední čelo:
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../10291_2014-0 6-29_19-18-28_27.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../10291_2014-0 6-29_19-18-28_27.jpg
13:41:33
30.08.2014
30.08.2014
Eidy
-> Jarys!: Máš tady jourinovy webovky, tam najdeš další údaje.
23:49:01
29.08.2014
29.08.2014
Jarys!
můžu se ještě zeptat na váš email já vám dám pak vědět až zjístím nějaké informace
23:47:13
29.08.2014
29.08.2014
Jarys!
jo bude ale nevim kdy a mužu se zeptat odkud jste???
23:06:10
29.08.2014
29.08.2014
Zazaa
-> Jarys!: letos neco v Koprivnici bude ? nikde sem nenasel info ...
21:16:12
29.08.2014
29.08.2014
Jarys!
Parádní oprava fakt super nechcete přijet na 1000 veteránů do kopřivnice???
23:44:49
08.08.2014
08.08.2014
jourin
Diky za info, ale propasl jsem to, nicmene je to jedno, vyrobili jsme je :)
22:49:08
07.08.2014
07.08.2014
J3STER
-> m8rinek: U nás na Vyškovsku je na jednom vrakáči kilo r.v. 1970 a to má ty spony na náraznících. Je shnilé na kaši ale ještě by z něj něco šlo vytěžit.
21:26:00
02.08.2014
02.08.2014
m8rinek
10:54:58
25.06.2014
25.06.2014
Jozka
-> jourin: Ten znak na P kapotě jste vykouzlili kde ? Přijde mě, že i když to vypadá jako vnitřek z hrdla nádrže 1000/100, přijde mi, že průměr je menší (ale od oka, můžu se mýlit, neměl jsem v Běšinech sebou šupéér ).
20:20:14
24.06.2014
24.06.2014
Milan 136
-> Burák: poutka a nesklápěcí sedadla mají i supersporty za miliony
23:41:18
20.06.2014
20.06.2014
Burák