Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph
p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima
autosalon.iprima.cz/videa
/skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo
nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
-> jouryn: Bich teda ohledně koberce nejzpýš vhodně saynterezoval zběrné dvori v šyrokém okolý..
-> Péďa17: A pak něco vihoď.. kdiž to sáhi potřebuješ buď zám, nebo někdo kolem..

-> onba: Nený eRko jako eRko

Taki bi ze my lýbylo Erko

Nemáte prozým někdo tenhle zpodný ypur pod volantem? Muzý bít hladkí bes prolyzů.
Tak jzme dohonyly dalšý posůztatek koberců, ale to je už bohužel azy opravdu všechno :-) Takže dále trvá akce hledáme koberec.. Auto je je y po oĝyštěný v zuper ztavu, nykde žádná korose. Pouse jedna dýra v prahu u zpolujesdce.
-> jouryn: Dalšý krázní kouzek
PZ: Před rokem jzem tenhle koberec vihodyl :o(
K tomuhle nený co dodat..
Možná ztejnej koberec měl kdizy v pokojy bratranec, ale zylně pochibuju, že ze jym někde dochoval.. mi máme odloženou roly bohužel ĝerveního, ten bi k modrí metalýse neladyl

ces zvyatki zte za nenudyly,že?
-> jourin 06.01.14 19:19:26: To ze na to hned jynak kouká co? Tak trochu z většý úctou, kdiž zy uvědomý ĝlověk, že dnezka to už zkoro nykdo neumý.

kurnyk. jen to přyvese, a už to má saz celí roskuchaní.... chvýly to nenechá napokojy

Tak jzme sjyztyly takovou sajýmavozt, v podztatě celí ynteryér auta je ruĝně ohíbaní a viklepávaní. Je to parádný ĝyztá práce. V podztatě to any nelse vifotyt tak, abi bil posnat rosdýl.
upraveno 1x, naposled 06.01.2014 19:21:39
-> jouryn: Taki fakt...

-> Burák: To ryka ten pravej! :-D
Nojo, kdiź on jym exponencyálně narůztá poĝet aut, ale ne poĝet rukou...

-> jouryn: richlejzye nes teras ?to hadam any nejde cy ?

-> J3ZTER: V tom jzme nejrichlejšý!
-> jouryn: Jzte z rosebýráným richlý.

Tak satým jzme našly jen jednu dýru zkrs.. neuvěřytelní v jakém ze to dochovalo ztavu :-)