skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
22:38:15
10.01.2014
10.01.2014
jourin
-> Eidy: No tak pokud to mas vyriznuty tak jsi v pohode :) Ale alespon ted vis na cem ti drzi naprava :-D
22:32:25
10.01.2014
10.01.2014
Eidy
-> jourin: Kdepak, já sedím na sedačce a ne na podlaze.
22:31:18
10.01.2014
10.01.2014
jourin
-> Eidy: Přidal jsem ti ještě jednu fotku abys věděl na čem v lepším případě v Kóče sedíš :-) :-) Jsou mista kde není základovka :(
22:29:33
10.01.2014
10.01.2014
Eidy
-> jourin: Tak na takovou pomoc se můžu vykašlat. I když třeba, jednou. Aspoň by to bylo pořádně v cajku. Teď se s ní bojím vyjet na silnici. A to chci jet do Němec.
22:28:44
10.01.2014
10.01.2014
jourin
-> Eidy: NIC
22:25:58
10.01.2014
10.01.2014
Eidy
-> jourin: Asi vám tam přivezu Kóču se mi zdá. By mě teda zajímalo, co by z ní po vaší prohlídce zůstalo na místě.
22:20:56
10.01.2014
10.01.2014
jourin
-> J3STER: No jo ja se takhle do historiie jeste nedostal :-) minimalne v eRku jsem to jeste nevidel :-)
-> Eidy: No jasny, zase to tam vratime :-) Je to vzdycky orezly a dokud to nesundas tak nezjistis jak moc :) Neradi bysme, aby to za deset let slo propichnout sroubovakem, tak si radeji pridelame trochu prace navic.
-> Eidy: No jasny, zase to tam vratime :-) Je to vzdycky orezly a dokud to nesundas tak nezjistis jak moc :) Neradi bysme, aby to za deset let slo propichnout sroubovakem, tak si radeji pridelame trochu prace navic.
20:53:09
10.01.2014
10.01.2014
Eidy
-> jourin: Co jste z toho vyřezali? Vždyť je to zdravý ne?
20:40:52
10.01.2014
10.01.2014
J3STER
-> jourin: :-D A my jsme v embéčku taky měli laminátový obal topení. Heč!!!
13:43:29
10.01.2014
10.01.2014
dragon_cb_cz
-> jourin: V litru mám taky laminátovej, ale jestli má přepážky netuším.
13:15:27
10.01.2014
10.01.2014
jourin
hm zajimavy :) tak ja to jeste nevidel, ale vsechno je jednou poprve :)
13:12:53
10.01.2014
10.01.2014
Adam59
-> jourin: mám taky lamino obal topení a též má donýtované přepážky asi to nebude domorobo
12:37:41
10.01.2014
10.01.2014
Star LC20
21:06:44
09.01.2014
09.01.2014
jourin
-> m8rinek: jo jo, rucni ladění výrobku :)
20:40:15
09.01.2014
09.01.2014
castrol
-> jourin 09.01.14 20:15:13: treba chodit po navstevach
20:32:37
09.01.2014
09.01.2014
m8rinek
-> jourin: Tak tenhle lamino box má litr běžně, tady jsou jen donejtovaný přepážky, ne?
20:15:13
09.01.2014
09.01.2014
jourin
Tak aby bylo jasny jaky koberec presne mate u prarodicu vyrezat tajně pod gaučem :-)
20:00:57
09.01.2014
09.01.2014
jourin
-> m8rinek: Tak je to vyrobeny v dobe kdy jeste nebyly origo bakelitovy vylisky, tohle je rucni laminovaci prace :)
19:48:07
09.01.2014
09.01.2014
m8rinek
To soudruzi udělali velikou úpravu na topeni :P.
14:00:43
09.01.2014
09.01.2014
honzas
Vím, že ještě před 3lety se válel kámaradce asi 25let na půdě a byl nový :) Jestli ho scháníš, tak se mohu zeptat.