110R Prototyp 110R Prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 08.01.15 23:00 | 210x v oblíbených
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.

www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...



Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe



3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)



Změněny měly být následujicí věci:

- Chladič s uzavřeným okruhem

- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)

- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)

- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel

- Kliky dveří BOMORO

- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)

- Jiné vnitřní zrcátko

- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)

- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)

- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)

- Prodloužení opěradel předních sedadel

- Odmlžování zadního okna vzduchem

- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)

- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)

- Pevné rámečky kolem bočních skel



Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.



Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.



Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.



1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.



V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.



K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.



Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)



Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)



cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv

110R Prototyp - komentáře:

13:35:14
09.01.2014
Jozka
-> jourin: Bych teda ohledně koberce nejspíš vhodně zainteresoval sběrné dvory v širokém okolí..4

-> Péďa17: A pak něco vyhoď.. když to záhy potřebuješ buď sám, nebo někdo kolem..10
12:23:36
09.01.2014
jourin
-> onba: Není eRko jako eRko 2
12:21:59
09.01.2014
onba
Taky by se mi líbilo Erko 4
09:53:14
09.01.2014
jourin
Nemáte prosím někdo tenhle spodní ipur pod volantem? Musí být hladký bez prolisů.
zvětšit 110R Prototyp - obrázek od jourin vložen 09.01.2014 09:53:14
09:37:39
09.01.2014
jourin
Tak jsme dohonili další pozůstatek koberců, ale to je už bohužel asi opravdu všechno :-) Takže dále trvá akce hledáme koberec.. Auto je je i po očištění v super stavu, nikde žádná koroze. Pouze jedna díra v prahu u spolujezdce.
18:20:53
08.01.2014
Péďa17
-> jourin: Další krásný kousek

PS: Před rokem jsem tenhle koberec vyhodil :o(
08:12:39
07.01.2014
Jozka
K tomuhle není co dodat..156

Možná stejnej koberec měl kdysi v pokoji bratranec, ale silně pochybuju, že se jim někde dochoval.. my máme odloženou roli bohužel červenýho, ten by k modrý metalíze neladil 10
21:17:29
06.01.2014
cuker
cez sviatky ste sa nenudili,že?
21:14:35
06.01.2014
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> jourin 06.01.14 19:19:26: To se na to hned jinak kouká co? Tak trochu s větší úctou, když si uvědomí člověk, že dneska to už skoro nikdo neumí. 4
20:30:52
06.01.2014
Tomaso435
kurnik. jen to přiveze, a už to má zas celý rozkuchaný.... chvíli to nenechá napokoji 3
19:19:26
06.01.2014
jourin
Tak jsme zjistili takovou zajímavost, v podstatě celý interiér auta je ručně ohýbaný a vyklepávaný. Je to parádní čistá práce. V podstatě to ani nelze vyfotit tak, aby byl poznat rozdíl.
upraveno 1x, naposled 06.01.2014 19:21:39
20:04:00
05.01.2014
Burák
-> jourin: Taky fakt... 3
19:16:36
05.01.2014
jourin
-> Burák: To rika ten pravej! :-D
14:54:22
05.01.2014
Burák
Nojo, kdyź on jim exponenciálně narůstá počet aut, ale ne počet rukou... 3
23:52:12
04.01.2014
castrol
-> jourin: rychlejsie nez teraz ?to hadam ani nejde ci ?1
23:37:18
04.01.2014
jourin
-> castrol: Tak to bych si dokazal predstavit i rychlejsi :)
upraveno 1x, naposled 04.01.2014 23:37:28
19:15:38
04.01.2014
castrol
14:03:10
04.01.2014
jourin
-> J3STER: V tom jsme nejrychlejší!
13:58:13
04.01.2014
J3STER
-> jourin: Jste s rozebíráním rychlí. 4
13:53:43
04.01.2014
jourin
Tak zatím jsme našli jen jednu díru skrz.. neuvěřitelný v jakém se to dochovalo stavu :-)
Extreme Tyres