Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

08:13:34
08.07.2020
k.jarek
-> Bukaj: Díky za info, aspoň mám nějaké porovnání. Já měl ve Švédsku snad kolem 8 (možná by si vzpomenul Jirka). Zdá sa mi, že mi to žere víc, ale to možná bude jízdním stylem. Schválně jej zkusím lehce upravit a uvidíme...
07:57:49
08.07.2020
Čokin
-> Eidy: 3 Budu to muset změřit, zajímá mě kolik jich uteklo za Pohofest3
22:54:03
07.07.2020
Eidy
-> Čokin 07.07.20 22:20:28: takhle ztrácíš výkon, když ti utíkají lišky z motoru. 3
22:46:49
07.07.2020
Bukaj
-> k.jarek 07.07.20 11:53:02: Jo. Ale dost podobná spotřeba byla i ve Skandinávii (dlouhé přímé okresky s častým stoupáním a klesáním ve vnitrozemí kombinované se serpentýnovitými okreskami s četnými tunely na pobřeží a ostrovech) při průměrné rychlosti kolem 80 Km/hod (60-100)...4

-> Borderer 07.07.20 11:40:50: To věřím. Vlečka a 3,9 je pohoda4

-> Čokin 07.07.20 22:20:28: 9 3
22:20:28
07.07.2020
Čokin
-> Jindas: Když mě toho dost asi vyletí i tou 304kou vačkou 3

Škoda Rapid Exhaust fire
11:53:02
07.07.2020
k.jarek
-> Bukaj: Těch 7/100 počítáš čistě pro dálnici?
11:40:50
07.07.2020
Borderer
-> Bukaj: No, to u 130LPG chápu, ale kyvka a 4.22SP je ve vyšších rychlostech už akusticky otravná, když to člověk poslouchá X hodin v kuse. 3
11:25:50
07.07.2020
Bukaj
-> minno 07.07.20 10:45:19: Tak já mám a měl vždy na škodovkách fabrický rozměr pneumatik (155 R14, 165 R13, 165/80/13 a 185/70/13) a počítadla km počítají správně (kontroloval jsem kdysi dle Google map).



-> Borderer 07.07.20 10:26:53: To není nic neuvěřitelného při rychlosti kolem 100 km/hod na pětku. Ale já jsem nikdy na dálnici nevydržel jet tak pomalu...3

..takže na D dálnicích jsem měl rychlostní průměr tuším 122 Km/hod a spotřebu pod 7 litrů...
11:20:51
07.07.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 07.07.20 10:16:07: ekorallye jezdili lehce přes 2l/100km se škodovkama. 4
10:45:19
07.07.2020
minno
-> Bukaj 07.07.20 10:16:07: Skôr mám podozrenie na malé kolesá a premeriavanie kilometrov, a tak človek reálne najazdil omnoho menej, ako mu tachometer napočítal.



Mne vychádza spotreba bajočko okolo 7 l / 100 km. Trasy prevažne cca 30 - 100 km na jeden šup. Okresky bez diaľnic. Tankujem skoro vždy "na poslednú chvíľu", ale nikdy tam nedostanem viac ako 30 - 32 litrov. A spravím na to okolo 500 km do ďalšieho tankovania. Pneu 175/70/13, tak reálne to vidím na tých približne 7 l / 100. Ale nesledujem to moc, len občas pre námatkovú kontrolu, že je všetko OK.



Ale s Denso sviečkami a 100 oktán. benzínom sa mi spotreba myslím trochu polepšila.
10:26:53
07.07.2020
Borderer
-> minno: To se mi náhodou povedlo. Na německý dálnici. Tankovali jsme v 7 večer plnou a pak znovu někdy po půlnoci. Dálnice bez aut, rychlost konstantní 100km/h a zastavili jsme za tu dobu tuším jednou. Výsledná byla 6,0l/100km. 3
10:16:07
07.07.2020
Bukaj
-> minno: Ekorallye?3

Jinak 130L mi vždycky při jízdách v rámci republiky žrala kolem 8-8,5 litru na sto, ale při dálkových cestách po Evropě jsem měl průměr 6,9...6
10:01:57
07.07.2020
minno
-> Dušan 07.07.20 09:37:18: Ale boli tu prípady so spotrebou 5,5 - 6 na škodovke1
09:39:59
07.07.2020
Jindas
-> Dušan: já jsem to už za ty roky co jsem mimo škodovky snad už i zapomněl 3
09:37:18
07.07.2020
Dušan
-> Jindas: všechny škodovky žerou odjakživa 9 3
09:13:45
07.07.2020
Jindas
-> Čokin 07.07.20 07:41:40: taky jsem už skoro neviděl když jsem to v noci psal. :-D

Chtěl jsem napsat, že na průměrnou spotřebu 9l/100km jsem se při větší trase dostal i s mým silným Volvem. Takže na škodovku mě to přijde dost.



-> Eidy: no jooooo detail, příště raději napíšu koněsílu 1
upraveno 2x, naposled 07.07.2020 09:14:42
08:38:55
07.07.2020
Eidy
-> Čokin: To je asi kvůli těm KelvinWatům. 3
07:41:40
07.07.2020
Čokin
-> Jindas: Coo? Píšu že jsem najel s touto konfigurací už 500 km a průměrnou spotřebu jsem spočítal na 9 l. Ne že to žere 1l na 100 km3
23:25:03
06.07.2020
Jindas
1 9L na 900km je jak moje 206KW Volvo 2



No hate 4 6
upraveno 1x, naposled 06.07.2020 23:25:52
14:24:45
06.07.2020
Čokin
-> darabos: Stejně jak zapalovací jednotky, takže Ignitech
Extreme Tyres