skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
09:16:30
17.07.2020
17.07.2020
Dušan
-> Čokin: to budeš rád když budeš vědět kde to auto alespoň stojí natož na něm dělat
07:59:01
17.07.2020
17.07.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 17.07.20 07:57:49: za půl roku se to s rodinou stihnout nedá, potvrzuji
07:57:49
17.07.2020
17.07.2020
Čokin
-> Eidy: Podvozek určitě, zbytek se uvidí. Nerad bych to celé rozhodil a pak se 2 roky neměl s čím svést. Těžko odhadovat jak to bude za rok s časem. Rodina, přírůstky atd.
13:53:43
16.07.2020
16.07.2020
Eidy
-> Čokin: Jenom podvozek nebo komplet? Aspoň bude co sledovat.
11:24:07
16.07.2020
16.07.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 16.07.20 08:29:32: na sériovou je to na prd, tohle je na novém pevnějším středu a stojí to trochu více...
11:10:08
16.07.2020
16.07.2020
Čokin
-> Bukaj: Tohle už fungovat bude, jestli to Dušanovi drželo na turbu. Ten můj motor zas takový dravec není, nevím proč jsem to tam nedal už dříve.
10:58:00
16.07.2020
16.07.2020
Čokin
-> Eidy: Přece si nebudu dávat rozkliženou lamelu do galerie
V plánu je Protlum, zatím to pomaličku chystám. Rozebrat to mam v planu tak rok 2022, to už bude hotová pořádná garáž si budu moct dovolit i ten koberec pod tím
V plánu je Protlum, zatím to pomaličku chystám. Rozebrat to mam v planu tak rok 2022, to už bude hotová pořádná garáž si budu moct dovolit i ten koberec pod tím
08:29:32
16.07.2020
16.07.2020
vhml
-> Bukaj 16.07.20 08:09:26: posli to do Renovaku a za 800 ti tam nabouchaj HDSko
08:26:26
16.07.2020
16.07.2020
Dušan
-> Bukaj: na ten jeho provoz to bude uplnej luxus. Jezdil jsem s ni 1.8T 154kW
08:10:38
16.07.2020
16.07.2020
Bukaj
Jinak ta nová lamela vypadá fajnově, ta by měla vydržet
08:09:26
16.07.2020
16.07.2020
Bukaj
-> Čokin 15.07.20 17:14:38: Tyhle druhoškový lamely nestojej za nic - když se nerozpadne obložení, uvolněj se nýty středu...
Já už používám téměř výhradně originály z osmdesátek s asbestem, případně když seženu za dobře, tak odpružené z TAZ1500 (u té poslední, kterou jsem oddělal na podzim na rozbahněné stráni s vlekem, jsem chtěl nanýtovat nové obložení a ejhle - ona ta TAZ má trošku jiné rozteče děr a velikost nýtů, než ty klasické. Takže leda sehnat někde obložení a nýty na TAZ, jestli se to vůbec prodávalo jako díl...
Já už používám téměř výhradně originály z osmdesátek s asbestem, případně když seženu za dobře, tak odpružené z TAZ1500 (u té poslední, kterou jsem oddělal na podzim na rozbahněné stráni s vlekem, jsem chtěl nanýtovat nové obložení a ejhle - ona ta TAZ má trošku jiné rozteče děr a velikost nýtů, než ty klasické. Takže leda sehnat někde obložení a nýty na TAZ, jestli se to vůbec prodávalo jako díl...
19:17:50
15.07.2020
15.07.2020
Eidy
-> radekra: Jáj, nevšiml jsem si nových fotek. Co je to za módu dát půlku do diskuze a půlku do karty.
Ramínka pěkný. Takže bude Protlum nebo HP?
Ramínka pěkný. Takže bude Protlum nebo HP?
18:46:34
15.07.2020
15.07.2020
radekra
-> Eidy: Foto č.2 Podle mě Renovak hds
18:41:27
15.07.2020
15.07.2020
Eidy
-> Čokin: A jaká bude nová?
18:30:09
15.07.2020
15.07.2020
Čokin
-> minno: Protože odpružená je o 2000,- dražší, to by mělo smysl s hewlandem.....tady to ještě takové rány nedostává.
18:23:36
15.07.2020
15.07.2020
minno
-> Čokin: Čo tam nedáš odpruženú? Nech aspoň prevodovke nedávaš také rany.
08:44:49
08.07.2020
08.07.2020
k.jarek
-> Borderer: To potom jo Vím, že sme mluvili o té ceně, ale měl su za to, že to bylo o něco víc než měl Bukaj. Já si pamatuju hlavně tu dálnici Hamburk - Berlin, kde ta spotřeba byla vzhledem k ceně benálu nádherná Ale celkovou sem si nepoznamenal.
08:39:57
08.07.2020
08.07.2020
Borderer
-> k.jarek: Celkově za Švédsko byla naše průměrná spotřeba někde kolem sedmi litrů. Pamatuju si, jak sme říkali, že cena benzínu je vyvážena nižší spotřebou oproti domovině.