Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

09:16:30
17.07.2020
Dušan
-> Čokin: to budeš rád když budeš vědět kde to auto alespoň stojí 3 natož na něm dělat
07:59:01
17.07.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 17.07.20 07:57:49: za půl roku se to s rodinou stihnout nedá, potvrzuji 5
07:57:49
17.07.2020
Čokin
-> Eidy: Podvozek určitě, zbytek se uvidí. Nerad bych to celé rozhodil a pak se 2 roky neměl s čím svést. Těžko odhadovat jak to bude za rok s časem. Rodina, přírůstky atd. 3
13:53:43
16.07.2020
Eidy
-> Čokin: Jenom podvozek nebo komplet? Aspoň bude co sledovat. 4
11:24:07
16.07.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 16.07.20 08:29:32: na sériovou je to na prd, tohle je na novém pevnějším středu a stojí to trochu více...
11:10:08
16.07.2020
Čokin
-> Bukaj: Tohle už fungovat bude, jestli to Dušanovi drželo na turbu. Ten můj motor zas takový dravec není, nevím proč jsem to tam nedal už dříve.
10:58:00
16.07.2020
Čokin
-> Eidy: 3 Přece si nebudu dávat rozkliženou lamelu do galerie1

V plánu je Protlum, zatím to pomaličku chystám. Rozebrat to mam v planu tak rok 2022, to už bude hotová pořádná garáž si budu moct dovolit i ten koberec pod tím 2 3
08:29:32
16.07.2020
vhml
-> Bukaj 16.07.20 08:09:26: posli to do Renovaku a za 800 ti tam nabouchaj HDSko
08:26:26
16.07.2020
Dušan
-> Bukaj: na ten jeho provoz to bude uplnej luxus. Jezdil jsem s ni 1.8T 154kW 24
08:10:38
16.07.2020
Bukaj
Jinak ta nová lamela vypadá fajnově, ta by měla vydržet5
08:09:26
16.07.2020
Bukaj
-> Čokin 15.07.20 17:14:38: Tyhle druhoškový lamely nestojej za nic - když se nerozpadne obložení, uvolněj se nýty středu...7

Já už používám téměř výhradně originály z osmdesátek s asbestem, případně když seženu za dobře, tak odpružené z TAZ1500 (u té poslední, kterou jsem oddělal na podzim na rozbahněné stráni s vlekem, jsem chtěl nanýtovat nové obložení a ejhle - ona ta TAZ má trošku jiné rozteče děr a velikost nýtů, než ty klasické. Takže leda sehnat někde obložení a nýty na TAZ, jestli se to vůbec prodávalo jako díl...
19:17:50
15.07.2020
Eidy
-> radekra: Jáj, nevšiml jsem si nových fotek. Co je to za módu dát půlku do diskuze a půlku do karty. 3

Ramínka pěkný. Takže bude Protlum nebo HP?
18:46:34
15.07.2020
radekra
-> Eidy: Foto č.2 Podle mě Renovak hds
18:41:27
15.07.2020
Eidy
-> Čokin: A jaká bude nová?
18:30:09
15.07.2020
Čokin
-> minno: Protože odpružená je o 2000,- dražší, to by mělo smysl s hewlandem.....tady to ještě takové rány nedostává.
18:23:36
15.07.2020
minno
-> Čokin: Čo tam nedáš odpruženú? Nech aspoň prevodovke nedávaš také rany.
17:14:38
15.07.2020
Čokin
Rozkližená série
zvětšit Čokin Rapid - obrázek od Čokin vložen 15.07.2020 17:14:38
08:44:49
08.07.2020
k.jarek
-> Borderer: To potom jo4 Vím, že sme mluvili o té ceně, ale měl su za to, že to bylo o něco víc než měl Bukaj. Já si pamatuju hlavně tu dálnici Hamburk - Berlin, kde ta spotřeba byla vzhledem k ceně benálu nádherná47 Ale celkovou sem si nepoznamenal.
08:39:57
08.07.2020
Borderer
-> k.jarek: Celkově za Švédsko byla naše průměrná spotřeba někde kolem sedmi litrů. Pamatuju si, jak sme říkali, že cena benzínu je vyvážena nižší spotřebou oproti domovině. 3
upraveno 1x, naposled 08.07.2020 08:40:10
Extreme Tyres