Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

22:10:21
26.11.2020
Čokin
-> Eidy: Ale ta hliníková vana trčí dolů, tak jak tobě..... To chceme zkusit řešit jinak, ale tím se připravíme o použití již funkčních vyfukových svodů od Bohouška 8
22:08:24
26.11.2020
MISCHO
-> Eidy: celohlinikovy 16v motor so srobovacim filtrom je iba 1,4 co viem . Opravte ma niekto ak sa mylim .
22:07:15
26.11.2020
Čokin
-> Eidy: V to doufám, ale nejvíce mě baví jak najednou na tuto motorizaci je toho hromada, kovana klika, ojky, písty.... sice anglie, ale když vemu co mě stála 1,5 a kolik ma koní, tak 100 za díly na toto je cajk.



-> MISCHO: Ale trefil jsi ihned 4
22:01:19
26.11.2020
Eidy
-> Čokin: To vypadá, že bude dost nebezpečný. 1
21:59:09
26.11.2020
Čokin
-> T: Starý motor kopnu pod ponk 3
21:57:28
26.11.2020
Čokin
-> Tuner#2: Zběhnutí má jednoduchý důvod, něco nového modernějšího a více koní. Základ je 1,4 16V, ale změnou zdvihu a lehkým honováním válců obsah 1,6. Čtyřklapka samozřejmě bude, ale již na tomto motoru. Výkonnostní očekávání je 160 az 180 koní, uvidíme co nám rozvod dovolí.



-> Eidy: Hliníkový blok i hlava, takže váha odhadem dost podobná stávajícímu řešení, ještě uvidíme vnitřní skladbu, dle komponentů. Až budou oba agregáty venku zvážím je. Výkon očekáváme okolo 170 koní, uvidíme co se podaří 4
upraveno 2x, naposled 26.11.2020 22:13:06
17:50:17
26.11.2020
Eidy
-> MISCHO: Píše tam 1,6. 4

-> Tuner#2: ok.
17:08:32
26.11.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 26.11.20 16:58:15: VW 1,6 16V jako jezdí Míra Černý na kopcích. Ale taky nevím co si o tom zbehnuti z cesty mám myslet? Myslel jsme, že na řadě je čtyřklapka a vstřikování.
upraveno 1x, naposled 26.11.2020 18:32:03
17:02:27
26.11.2020
MISCHO
-> Eidy: vyzera to na koncernovu 1,4
16:58:15
26.11.2020
Eidy
Co to je, kolik to váží a kolik to má koní? 1
14:04:10
26.11.2020
Vážně přechod na 16v? A co bude se starým motorem? 40
15:17:51
19.07.2020
Václav Vašák
-> Čokin: to jsi nemyslím,...aspoň mě teda na brzdě vždycky chválí a nekoukají,jestli tam je trabant a nebo lambo,...prostě koukají na průběhy a ví,jaký jsou průsery třeba s přeplňovanýma motorama,kdy jsi turbo dělá co chce,protože tam přijedou lidi s chipem,že za tím neni vidět a brzda pak ukáže,že ten motor dělá hrozný kraviny a nelze s tím nic udělat...ale zákazníkovi (většinou imbecil s čapkou do strany a základním vzděláním) to je jedno a pak brzda měří špatně 3



Jo taky můžu říct,že ty hodnoty jsou na 1,5 mizerný,ale vím,že na auto do provozu to je až moc a plně dostačující...k čemu mít víc,...na to,abys přišel o řidičák to stačí a vím,že 90km/h se pak dodržuje hodně blbě 3 Začal jsem více méně stejně a 100km/h bylo na 120-ku prostě slušná rychlost...teď se defakto člověk pohybuje nad 100km/h neustále.



A stejně tak vím,že v lehkém autě by tyhle parametry v klidu jeli na bednu na závodech v historikách...něco mám nabržděno a divil by ses,jaký reálný hodnoty mají auta na republikové špičce,...o nějakých 140hp z 1,3 jsi mohou nechat jenom zdát 5



Takže mě vůbec "nerve koule" pochválit 130Nm a 120Hp 4 A doufám,že jsem nepříjde "pan X" a celý to tady nezasere žvástama kůli mě 8
20:33:50
17.07.2020
Čokin
-> Václav Vašák: Díky za pochvalu, ale není to nic světoborného. Víš když se bavíš s těmi borci z brzdy, kteří tam měří jednu super karu za druhou, zjistíš že ty naše škodovkářské klapky na očích jsou velké a zbytečné.

Dohrabat se po 15 letech u Škodovek k 118 koním je spíše k pláči......
16:45:54
17.07.2020
Václav Vašák
Slušný graf,pochvala konkurenci 2 Mě se líbí,jak je tahle vačka točivá...tak šup do příslušného tématu,ať to tam nestagnuje moc dlouho a nerozbouřím to tam zas jenom já 5
12:02:01
17.07.2020
Luky
-> Čokin: já kvůli placení svatby nekoupil od původního majitele tohle Cabrio skoda-virt.cz/cz/.../9320 -zed-iv-rapid-cabrio-lux-l dd 1

Takže až o rok později jsem sehnal to moje. Ale asi to byla dobrá volba 1
10:54:01
17.07.2020
Karel.
-> Čokin: kamaráde to není o svatbě, ale o dětech. To poznáš4
10:33:46
17.07.2020
Čokin
-> Eidy: Noo když ono by to tu vyvářku i chtělo....... Uvidíme 4

-> Tuner#2: -> Dušan: Tak nevím jestli se mám kvůli Vám těšit nebo si tu svatbu ještě rozmyslet3



Zas místo svatby by bylo na sekvenci 2
10:30:45
17.07.2020
Čokin
-> Eidy: Noo když ono by to tu vyvářku i chtělo....... Uvidíme 4
09:37:13
17.07.2020
Eidy
-> Čokin 17.07.20 07:57:49: Celková předělávka s rodinou za 2 roky určitě nejde. Asi bys to nevyvařoval jako já, ale i bez rodiny jsou to 2 roky s téměř každodenním nasazením.
Extreme Tyres