skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
22:10:21
26.11.2020
26.11.2020
Čokin
-> Eidy: Ale ta hliníková vana trčí dolů, tak jak tobě..... To chceme zkusit řešit jinak, ale tím se připravíme o použití již funkčních vyfukových svodů od Bohouška
22:08:24
26.11.2020
26.11.2020
MISCHO
-> Eidy: celohlinikovy 16v motor so srobovacim filtrom je iba 1,4 co viem . Opravte ma niekto ak sa mylim .
22:07:15
26.11.2020
26.11.2020
Čokin
-> Eidy: V to doufám, ale nejvíce mě baví jak najednou na tuto motorizaci je toho hromada, kovana klika, ojky, písty.... sice anglie, ale když vemu co mě stála 1,5 a kolik ma koní, tak 100 za díly na toto je cajk.
-> MISCHO: Ale trefil jsi ihned
-> MISCHO: Ale trefil jsi ihned
22:01:19
26.11.2020
26.11.2020
Eidy
-> Čokin: To vypadá, že bude dost nebezpečný.
21:59:09
26.11.2020
26.11.2020
Čokin
-> T: Starý motor kopnu pod ponk
21:57:28
26.11.2020
26.11.2020
Čokin
-> Tuner#2: Zběhnutí má jednoduchý důvod, něco nového modernějšího a více koní. Základ je 1,4 16V, ale změnou zdvihu a lehkým honováním válců obsah 1,6. Čtyřklapka samozřejmě bude, ale již na tomto motoru. Výkonnostní očekávání je 160 az 180 koní, uvidíme co nám rozvod dovolí.
-> Eidy: Hliníkový blok i hlava, takže váha odhadem dost podobná stávajícímu řešení, ještě uvidíme vnitřní skladbu, dle komponentů. Až budou oba agregáty venku zvážím je. Výkon očekáváme okolo 170 koní, uvidíme co se podaří
-> Eidy: Hliníkový blok i hlava, takže váha odhadem dost podobná stávajícímu řešení, ještě uvidíme vnitřní skladbu, dle komponentů. Až budou oba agregáty venku zvážím je. Výkon očekáváme okolo 170 koní, uvidíme co se podaří
17:50:17
26.11.2020
26.11.2020
Eidy
-> MISCHO: Píše tam 1,6.
-> Tuner#2: ok.
-> Tuner#2: ok.
17:08:32
26.11.2020
26.11.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 26.11.20 16:58:15: VW 1,6 16V jako jezdí Míra Černý na kopcích. Ale taky nevím co si o tom zbehnuti z cesty mám myslet? Myslel jsme, že na řadě je čtyřklapka a vstřikování.
17:02:27
26.11.2020
26.11.2020
MISCHO
-> Eidy: vyzera to na koncernovu 1,4
16:58:15
26.11.2020
26.11.2020
Eidy
Co to je, kolik to váží a kolik to má koní?
14:04:10
26.11.2020
26.11.2020
T
Vážně přechod na 16v? A co bude se starým motorem?
15:17:51
19.07.2020
19.07.2020
Václav Vašák
-> Čokin: to jsi nemyslím,...aspoň mě teda na brzdě vždycky chválí a nekoukají,jestli tam je trabant a nebo lambo,...prostě koukají na průběhy a ví,jaký jsou průsery třeba s přeplňovanýma motorama,kdy jsi turbo dělá co chce,protože tam přijedou lidi s chipem,že za tím neni vidět a brzda pak ukáže,že ten motor dělá hrozný kraviny a nelze s tím nic udělat...ale zákazníkovi (většinou imbecil s čapkou do strany a základním vzděláním) to je jedno a pak brzda měří špatně
Jo taky můžu říct,že ty hodnoty jsou na 1,5 mizerný,ale vím,že na auto do provozu to je až moc a plně dostačující...k čemu mít víc,...na to,abys přišel o řidičák to stačí a vím,že 90km/h se pak dodržuje hodně blbě Začal jsem více méně stejně a 100km/h bylo na 120-ku prostě slušná rychlost...teď se defakto člověk pohybuje nad 100km/h neustále.
A stejně tak vím,že v lehkém autě by tyhle parametry v klidu jeli na bednu na závodech v historikách...něco mám nabržděno a divil by ses,jaký reálný hodnoty mají auta na republikové špičce,...o nějakých 140hp z 1,3 jsi mohou nechat jenom zdát
Takže mě vůbec "nerve koule" pochválit 130Nm a 120Hp A doufám,že jsem nepříjde "pan X" a celý to tady nezasere žvástama kůli mě
Jo taky můžu říct,že ty hodnoty jsou na 1,5 mizerný,ale vím,že na auto do provozu to je až moc a plně dostačující...k čemu mít víc,...na to,abys přišel o řidičák to stačí a vím,že 90km/h se pak dodržuje hodně blbě Začal jsem více méně stejně a 100km/h bylo na 120-ku prostě slušná rychlost...teď se defakto člověk pohybuje nad 100km/h neustále.
A stejně tak vím,že v lehkém autě by tyhle parametry v klidu jeli na bednu na závodech v historikách...něco mám nabržděno a divil by ses,jaký reálný hodnoty mají auta na republikové špičce,...o nějakých 140hp z 1,3 jsi mohou nechat jenom zdát
Takže mě vůbec "nerve koule" pochválit 130Nm a 120Hp A doufám,že jsem nepříjde "pan X" a celý to tady nezasere žvástama kůli mě
20:33:50
17.07.2020
17.07.2020
Čokin
-> Václav Vašák: Díky za pochvalu, ale není to nic světoborného. Víš když se bavíš s těmi borci z brzdy, kteří tam měří jednu super karu za druhou, zjistíš že ty naše škodovkářské klapky na očích jsou velké a zbytečné.
Dohrabat se po 15 letech u Škodovek k 118 koním je spíše k pláči......
Dohrabat se po 15 letech u Škodovek k 118 koním je spíše k pláči......
16:45:54
17.07.2020
17.07.2020
Václav Vašák
Slušný graf,pochvala konkurenci Mě se líbí,jak je tahle vačka točivá...tak šup do příslušného tématu,ať to tam nestagnuje moc dlouho a nerozbouřím to tam zas jenom já
12:02:01
17.07.2020
17.07.2020
Luky
-> Čokin: já kvůli placení svatby nekoupil od původního majitele tohle Cabrio skoda-virt.cz/cz/.../9320
-zed-iv-rapid-cabrio-lux-l
dd
Takže až o rok později jsem sehnal to moje. Ale asi to byla dobrá volba
Takže až o rok později jsem sehnal to moje. Ale asi to byla dobrá volba
10:54:01
17.07.2020
17.07.2020
Karel.
-> Čokin: kamaráde to není o svatbě, ale o dětech. To poznáš
10:33:46
17.07.2020
17.07.2020
Čokin
-> Eidy: Noo když ono by to tu vyvářku i chtělo....... Uvidíme
-> Tuner#2: -> Dušan: Tak nevím jestli se mám kvůli Vám těšit nebo si tu svatbu ještě rozmyslet
Zas místo svatby by bylo na sekvenci
-> Tuner#2: -> Dušan: Tak nevím jestli se mám kvůli Vám těšit nebo si tu svatbu ještě rozmyslet
Zas místo svatby by bylo na sekvenci
10:30:45
17.07.2020
17.07.2020
Čokin
-> Eidy: Noo když ono by to tu vyvářku i chtělo....... Uvidíme
09:37:13
17.07.2020
17.07.2020
Eidy
-> Čokin 17.07.20 07:57:49: Celková předělávka s rodinou za 2 roky určitě nejde. Asi bys to nevyvařoval jako já, ale i bez rodiny jsou to 2 roky s téměř každodenním nasazením.