skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
13:19:10
11.08.2021
11.08.2021
Dušan
-> Čokin: v tom případě tě nechci zklamat, ale 150k i 180k je na tebe málo . Ty jsi blázen a tudíž bych to viděl přes 200k a jedinej motor co mě v této kategorii doposud připadal jako ohromující byla 1.8T s 210k co má kolega Kája. To už je malý porno. I Eidyho Alfa v 2,0L je motor co má grády ikdyž není foukanej. To je líbívá "velká" atmosféra. Tady bych to pochopil. Těch peněz do těch malých objemů je škoda.
13:00:45
11.08.2021
11.08.2021
Čokin
-> Dušan: Právě, že stávající motor už není, žádná hitparáda To víš s jídlem roste chuť
07:20:02
11.08.2021
11.08.2021
Vrba
-> Dušan: uvidime,potencial by tam mel byt dostatečný.
05:38:23
11.08.2021
11.08.2021
Dušan
-> Čokin: pokud v tom nebude aspoň 180k tak je to jen těžký železo a oproti stávajícímu motoru to nebude žádná hitparáda.
18:03:27
10.08.2021
10.08.2021
Čokin
-> isti: Teď už jen stvořit snoubence
15:59:39
10.08.2021
10.08.2021
havlik
-> isti:
14:04:41
10.08.2021
10.08.2021
isti
-> havlik: Ak mu to spadne z prsta tak to dá na ptáka
13:06:01
10.08.2021
10.08.2021
havlik
-> Čokin: a nebude ti ten prsten velkej
20:01:13
27.07.2021
27.07.2021
Vrba
-> Karel.: uvidíme příští rok. Rádi bychom pokořili tu hranici 8 táců za minutu. Tam už by to mohlo konkurovat naplno
22:23:34
18.07.2021
18.07.2021
Čokin
-> pavucina: -> Dušan:
00:37:10
18.07.2021
18.07.2021
Karel.
-> Dušan: 1. válec nepálil, k tomu doladit brzdy a tlumiče a bude to ok
-> Čokin: opakuju se, ale jede Ti to fakt hodně dobře!!
-> Čokin: opakuju se, ale jede Ti to fakt hodně dobře!!
10:59:52
17.07.2021
17.07.2021
Dušan
-> Čokin: jede to fakt pěkně. No a turba taky potřebují pokrok. Jeden aby to jelo na 4 a druhej aby měl pořádný sání.
10:15:37
17.07.2021
17.07.2021
Eidy
-> pavucina:
08:19:23
17.07.2021
17.07.2021
pavucina
-> Čokin: To abych to predelal na 4x4, to by u me mohlo na tri sezony stacit
07:39:17
17.07.2021
17.07.2021
Čokin
-> Fifa: Ještě letos by mě vůbec nenapadlo být v závěsu za turbama. Musím přiznat, že je to velká motivace na příští rok, protože je spousta chyb na tom motoru, které bych rad ještě odstranil a posunul to ještě o kousek. Uvidíme co se podaří, teď to auto baví opravdu hodně
20:59:17
11.07.2021
11.07.2021
pavucina
-> Fifa: Jede to jak brus !!!
Jak jsem rikal, tak tento motor si dovedu predstavit misto turbomotoru
Jak jsem rikal, tak tento motor si dovedu predstavit misto turbomotoru
16:39:33
11.07.2021
11.07.2021
Fifa
Na atmosfericky motor je to velmi velmi pěknej čas
23:23:39
19.06.2021
19.06.2021
Vrba
-> Eidy: dole šetříme,nahoře krmíme. 15,5- 12,5
22:38:06
19.06.2021
19.06.2021
Vrba
-> MVM: otázka je s jakou učinností a s jakým průběhem. Obecně je učinnost DCOE a v podstatě všech jednokomoráků hlavně v nízkých záTěžích dost mizerná. A bohužel ani sebelepší naladění s tím nic nenadělá.
21:30:22
19.06.2021
19.06.2021
MVM
-> Čokin: Pěkný no. Mě od 2tis do 7,5tis jedou DCOE uz skoro sedm let... Na dobře seřizenym motoru to není nic zvláštního...