Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

08:17:58
12.01.2022
Čokin
-> czechino: Nevážil jsem, ale spodek bude dost podobný s Fabii možná o něco lehčí, hlava je samozřejmě těžší, ale celková vaha s porovnání s Fabii 1,4 8V nebude až tak moc lišit.

Teď je to ještě rozebrané, až se to složí není problém zvážit.
19:44:23
04.01.2022
czechino
Kolik ta vw 1.4, popř. 1.6 váží nastrojená?
08:03:03
12.08.2021
Karel.
-> Čokin: musím podotknout, že jsem vepředu jel s tlumičema z lady a celkově se to vychytává, bude to lepší, ale máš pravdu v tom, že ta prdel tam je cítit, navíc tobě bych ten motor nedoporučoval, rád bych se s tebou na dalším pohofestu viděl3 3
14:27:02
11.08.2021
Čokin
-> Dušan: Umíš si představit, že bych to stím velkým těžkým motorem poslal do té zatáčky obdobně 3 Já si to ani představovat nechci, to už by nebyla naježená kočička, ale vyčerpaných 9 životů 1

Souhlasím, že dostat koně z těch malorážek je dražší, ale kde by potom byla ta zábava 4
13:19:10
11.08.2021
Dušan
-> Čokin: v tom případě tě nechci zklamat, ale 150k i 180k je na tebe málo 3 . Ty jsi blázen a tudíž bych to viděl přes 200k a jedinej motor co mě v této kategorii doposud připadal jako ohromující byla 1.8T s 210k co má kolega Kája. To už je malý porno. I Eidyho Alfa v 2,0L je motor co má grády 1 ikdyž není foukanej. To je líbívá "velká" atmosféra. Tady bych to pochopil. Těch peněz do těch malých objemů je škoda.
13:00:45
11.08.2021
Čokin
-> Dušan: Právě, že stávající motor už není, žádná hitparáda 3 3 3 To víš s jídlem roste chuť 1
07:20:02
11.08.2021
Vrba
-> Dušan: uvidime,potencial by tam mel byt dostatečný.
05:38:23
11.08.2021
Dušan
-> Čokin: pokud v tom nebude aspoň 180k tak je to jen těžký železo a oproti stávajícímu motoru to nebude žádná hitparáda.
18:03:27
10.08.2021
Čokin
-> isti: 3 3 3 Teď už jen stvořit snoubence1
15:59:39
10.08.2021
havlik
-> isti: 135
14:04:41
10.08.2021
isti
-> havlik: Ak mu to spadne z prsta tak to dá na ptáka1
13:06:01
10.08.2021
havlik
-> Čokin: a nebude ti ten prsten velkej47
20:01:13
27.07.2021
Vrba
-> Karel.: uvidíme příští rok. Rádi bychom pokořili tu hranici 8 táců za minutu. Tam už by to mohlo konkurovat naplno 6
22:23:34
18.07.2021
Čokin
-> pavucina: -> Dušan: 3 3 3
00:37:10
18.07.2021
Karel.
-> Dušan: 1. válec nepálil, k tomu doladit brzdy a tlumiče a bude to ok1



-> Čokin: opakuju se, ale jede Ti to fakt hodně dobře!!4
10:59:52
17.07.2021
Dušan
-> Čokin: jede to fakt pěkně. No a turba taky potřebují pokrok. Jeden aby to jelo na 4 a druhej aby měl pořádný sání. 1
10:15:37
17.07.2021
Eidy
-> pavucina: 3
08:19:23
17.07.2021
pavucina
-> Čokin: To abych to predelal na 4x4, to by u me mohlo na tri sezony stacit 3
07:39:17
17.07.2021
Čokin
-> Fifa: Ještě letos by mě vůbec nenapadlo být v závěsu za turbama. Musím přiznat, že je to velká motivace na příští rok, protože je spousta chyb na tom motoru, které bych rad ještě odstranil a posunul to ještě o kousek. Uvidíme co se podaří, teď to auto baví opravdu hodně 1
20:59:17
11.07.2021
pavucina
-> Fifa: Jede to jak brus !!!

Jak jsem rikal, tak tento motor si dovedu predstavit misto turbomotoru
Extreme Tyres