Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

09:44:33
22.09.2015
MISCHO
Hezký čtení za posledné dny..8
09:41:48
22.09.2015
Petr Urban
-> Čokin: No právě... takže kam jedeš na brzdu příště ? Alenka v diesel power ji má určitě hodně na úrovni a zrovna by se mohl provést zásah do správné bohatosti, krut a koně vzhůru.

-> Vrba: strop ? 278/270 musí umět 100Nm na 1000ccm i se sériovými ventily.
20:21:49
21.09.2015
Evž@
-> Čokin: spíše doku.vit diferák ale vyčistit zní jemněji :D
19:27:29
21.09.2015
Čokin
-> Evž@: Chtěl jsi říct jak vyčistit diferák 3
18:50:33
21.09.2015
Evž@
-> Čokin 21.09.15 17:35:19: 3 ...nejlepší způsob jak vyčistit hlavu majitele škodovky a nejhorší způsob jak vyčistit hlavu škodovce :D
upraveno 1x, naposled 21.09.2015 18:51:17
17:35:19
21.09.2015
Čokin
V sobotu večer jsem byl vyčistit hlavu a nepřišlo mě, že by s delší jedničkou na Regalech to nemělo krouták1
zvětšit Čokin Rapid - obrázek od Čokin vložen 21.09.2015 17:35:19
17:32:39
21.09.2015
Vrba
-> Urbi: uvidime,ale osobne si myslim,ze je tohle proste strop vzhledem k provedenym upravam a jejich nedotazeni do konce. U Molsa jsem myslel stary motor,ne ten novy.
17:25:02
21.09.2015
Petr Urban
-> Vrba: Jako teď týden s tou novou hlavou,vačkou a jednotkou to jede hůře ? Já dělal Molsovi dříve jenom bezkontakt s ohledem na lepší životnost a průběh, věděl že v horním pásmu to nepojede tolik, nic víc v motoru ode mě nebylo a byla tam spousta věcí špatně. A nyní se věci řeší, takže není naladěno zatím nic teď po novu. Se "starým motorem" šlo jen o oměření křivky, nic se tam netestovalo krom jedné kraviny nemající význam.

Já nemám problém udělat slušný motor, pokud to celé stavím a je dostatek financ na dobré díly, ale těžko usuzovat na jednu, dvě moje dodané věci do motoru a hned říkat jooo, mu to nejede kvůli tomu...zase jednoduché. Proto jsou níže napsané výsledky, když to mohu dělat celé nebo je to motor správně postaven a ladím něco co má smysl.

Nevěděl jsem na jak špatné brzdě byl, to jsem si přečetl pak, proto věřím že to má výkonnost lepší, 122 Nm na 1514ccm je opravdu k neuvěření, jsem zvědavý co bude jinde, ale průběh očekávám podobný a ten není co by mohl být.
upraveno 1x, naposled 21.09.2015 17:28:19
15:35:34
21.09.2015
Vrba
-> Urbi: No takové rychlé závěry přece děláš také,abys je následně změnil když uslyšíš něčí jiný názor a potom se s tím nachvíli ztotožníš. Možná jsem se vším hotov dříve než ty,ale jsou to povětšinou jen moje názory a dokážu dohloubky vysvětlit, proč jsou zrovna takové. Nepíšu jednou tak a příště jinak podle toho,co jsem zrovna někde slyšel. Takže tohle asi není uplně na místě.

Kazdopádně at to "splácám" jak chci,tak mi proste vychází,že auto,které není kompletní a je tedy o něco lehčí,nemá 15palcová 18kg važící kola a je výkonově srovnatelné,tak by mělo byt i rychlejší. Nebylo ani když jsem jezdil seriovej výfuk a vylítanej rozdělovač ze 120ky s předstihem -5st. Tak se ptám,kde jste teda udělali chybu vy? Mě auto jede čimdál hůře,protože motor prostě odchází,ale tohle mělo byt nově seštělované a udělané,přitom jede řekněme stejně nebo chceš-li podobně jako před tvým zásahem?
upraveno 1x, naposled 21.09.2015 15:36:41
15:20:42
21.09.2015
vhml
-> Petr Urban 21.09.15 15:10:04: třeba 110LS se sériovou jedničkou a výkonem kolem 80 koní měla na sprintu podobný časy jako 140LS která se s dlouhou jedničkou prostě z místa nehne.
15:10:04
21.09.2015
Petr Urban
-> Alenka: To tam teda sedí a ty víš že jo a oba víme že jo a je to parádní a kdyby jsi to dokázal na LEKRU, bylo by to ještě lepší. Já se teď o to pokusím za týden ...

-> Vrba: Šak si chytrý dost ne... to ti nepřijde divný že to Čokinovy tak jede a pak nabrzdíte tak málo... asi někde problém ne a když není v motoru dle výsledků co motor dosahuje, tak to asi bude v měření. 89 věřím že tam Tuner má, stejně jako že Molso má 95, protože vím že borec co nám to měřil má kurva cosi v hlavě a všechny hodnoty tomu odpovídají a nemůžeš jen ze sprintu na 400metrů říct že když pojedeš auto co má více koní než ty (což tipnu že máš stejně jako Molso a díky výfuku můžeš mít i více - on jezdil doteď sériovku s trubičkou širší jen o pár mm než série a ty máš 50mm výfukem a ještě Ignitech a on bezkotakt), tak že musíš mít zákonitě více i ty ... to není jen o koních, ale o průběhu, o aktuální váze vozu s jezdcem a kapalinami, o aerodynamice (rapid je trochu jinde), o tom kdy řadíš, o jezdci jak se rozjíždí a kdy řadí, o ztrátách .. taková převodovka, klouby, ložiska a maličko přibržďující pakna či destička dokážou zebrat u jednoho 25HP a u jiného 30 HP, to uvidíte až pojedete na smysluplnou brzdu a o dalších milion věceh a ty to splácáš jednoduše jak bábovku a rychlí soud a závěr jako vždy se vším a nad každým, žádné zkoumání úhlu pohledu, nic... jako kúň !

Čokin tam má více, až pojede jinam.... já si dopředu tipnu 135-140 Nm a 105-110 HP a mohlo by tam být mnohem více i v daných konfiguracích a do reálného provozu i na posraném SEDRU, ale .... já se do toho srát nebudu ani náhodou.
upraveno 3x, naposled 21.09.2015 15:18:38
15:07:43
21.09.2015
Čokin
-> Alenka: No Modletice mam pres kopec jeste dotahnout auto z Moravy. Co za to chteji ?
14:35:11
21.09.2015
Alenka
-> Čokin: Dieselpower Praha 1
14:32:57
21.09.2015
Čokin
-> Alenka: Kde ze jsi to byl merit ? 1
14:25:22
21.09.2015
Alenka
-> Vrba: nesedi tam mojich 125 z 1.4 1
14:13:24
21.09.2015
Vrba
-> Urbi: kdyby ses radeji vyjadril k veci nez tady zase rozjizdet tohle tlachani o nicem. To uz jsem mel ale napsat tak pred polednem. 89,95,101? Co nesedi?
13:44:30
21.09.2015
Petr Urban
-> Čokin: ok.

Poradím ti i když nemusím : na brzdě chtěj vědět jak snímají otáčky, musí být přesné. chtěj najíždět ztráty po každém měření, jen tak je to správné, chtěj vědět vůči čemu se korekce dělají a v jaké normě - DIN, ISO apod. zda-li se uvažuje o teplotě nasávaného vzduhu a tedy korekce jsou i k této hodnotě, což je správné. Pokud tyto základní věci na brzdách mít nebudou, je lepší říkat o motoru co si myslíš, než to měřit, vyhozené prachy a čas.
upraveno 1x, naposled 21.09.2015 13:53:23
13:37:32
21.09.2015
Čokin
-> Urbi: -> Vrba: Nechcete se na to vykaslat ?!
13:31:27
21.09.2015
Petr Urban
-> Vrba: Nevím o to že by tady někdo z okolí stavěl motory s tím co tam dávám já k sobě a co tam dělám za úpravy ... něco jinýho je okopírovat a prodávat za své jiné dílo a něco jinýho je se něco naučit od starých dobrých strojařů např. strojní úpravy dílů, sedel v hlavě atd., ale vše si zmáknu udělat a dát k sobě věci co budou fungovat a to jen kvůli tomu že jsem zkoušel a investoval čas, nervy a peníze a ty máš zase jen pomluvy ze závistivosti :D To je tvůj svět... pokud tě uspokojuje, tak fabuluj a výmýšlej si, v pohodě 3

To už teď začli dělat i ostatní na rally dokonce zvuční motoráři, ani mě neznají a už poslouchám ze všech stran výmysli co jsem o sobě ani nevěděl, stejní jak ty 3
13:17:48
21.09.2015
Vrba
-> Urbi: to jsi ted mluvil o sobe,ne? Ty kopirujes a pomlouvas ty,od koho jsi okopiroval a nasledne prodal,...i protote tady v okoli kazdy bere tak,jak te bere
Extreme Tyres