Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

17:48:11
10.10.2015
Čokin
-> TTomas: Nybylo mě líp bez grafu?!3
00:01:56
10.10.2015
TTomas
-> Čokin: To je divny... Takovej chcipak motor a takhle to drti diferaky;)
17:04:18
09.10.2015
Čokin
-> minno: Aspoň, že se to vysypalo 200m před barákem 1



-> Urbi: Hold asi až na jaře, bohužel už s jinou konfigurací než byla doted, taky mě to sere8
10:31:02
09.10.2015
Vrba
-> minno: Cokin je testovaci jezdec,tak se zkouší jedna převodovka za druhou 4 ,jo,padl diferak na 4,44. Ale jen diferencial,staly převod je udajně v pořádku (ještě jsem to neviděl). Drifty, salomy a gumování tomu dalo zabrat
12:52:32
08.10.2015
minno
-> Čokin 05.10.15 18:03:07: Och :/ Ty tie prevodovky meníš tiež skoro ako na páse. Teraz si už jazdil tú prevodovku, čo máš v popise (4,44; oceľové veka diferáku)?
12:20:38
08.10.2015
Petr Urban
-> Čokin: škoda. Ten Kyjov mě zajímal.
upraveno 1x, naposled 08.10.2015 12:21:23
18:03:07
05.10.2015
Čokin
Tak driftování z minulého víkendu má svůj dopad a včera se mě při návratu ze zlínského meetingu vysypal diferák. Tím se zhatilo i dnešní domluvené měření v Kyjově a tak nějak jsem i ukončil tuto sezonu.
10:55:07
28.09.2015
Čokin
-> Vrba: Jak rikas, brzda i nastaveni byla totozna jako v Brne. Pres zimu zkusim par zmen a na jare odmerime znovu, jeste nevim kolik penez se me do toho bude chtit vrazit.
10:48:34
28.09.2015
Čokin
-> MOLSO: Chovanec me to domluvil zdarma v ramci dobrych vztahu1 Rovnou jsme vymysleli par uprav takze pres zimu poladime a na jare se uvidi. Letos bych se rad svezl jeste na DOD Brno 4
09:08:25
28.09.2015
MOLSO
-> Čokin: prečo je to merane v koprivnici ked si mal dohodnuty kyjov ?
09:03:55
28.09.2015
Vrba
-> Čokin: jsem si vsiml noveho grafu,....a jak se dalo predpokladat,je to celkem bezvyznamne merit celkovou hodnotu necim,co ma samo o sobe toleranci +- 10pct. Vetsi smysl by melo overit ruzna nastaveni na jedne valcovce a tim ladit motor. Takto to je pouze a jen plytvani casem a penezy.
09:00:26
26.09.2015
stanuliak
paradny kusok... radost sa na to pozerat9
12:27:45
23.09.2015
Čokin
-> Urbi: Tak pro zavodniky to treba smysl ma, pro me jakozto tuningare ne.
08:35:35
23.09.2015
Petr Urban
-> Ultim: No právě ... já tyto tvrzení nevykřikuji jak ostatní na virtu co se jim to líbí... tak se kolem toho nečerti. To je jasný že tam budem všichni jezdit, když je to dostupné a relativně slušné uvěřitelné hodnoty z toho lezou a pro porovnání super věc, když nás tolik bude jezdit na jednu stejnou brzdu, i když já jich využívám asi 5 dle toho kde kdo bydlí a nechce se mu třeba ze závodničkou někam dále a má love, proč by se stresoval s cestováním na podvalu.

-> Čokin: Nejkvalitnější brzda i vč. vybavení (velmi přesné čidlo klepání,perfektní chlazení,odsávání,veškeré hodnoty jak mají být) je tady nejblíže v Hulíně - lscmotorsport.cz, ale vlastní to velmi slušně řečeno velmi nedobrý člověk a to hned v mnoha ohledech. Cena jednoho brždění je tuším kolem 2500,- a pak to lítá nějakýma tisícema za hodinu, pokud se měření opakují. Byl jsem tam sice 3x, ale protože to zákazník chtěl, vybavení super, ale platilo se např. za dvě hodiny ladění 6000,- apod. To je na Moravu docela hnus.
16:40:24
22.09.2015
Ultim
-> Urbi: "....,ale nebudu vykřikovat že se někdo opičí či kopíruje..."

Ja tam byl uz v roce 2007, takze to znamena ze vsichni kdo tam dosli po me, tak vlastne kopiruji 3

Kdyz si pujdes koupit rohliky do stejneho obchodu jako soused, tak to znamena, ze se po nem opicis? Nebo to znamena, ze to neni daleko od toho kde bydlis a ty rohliky tam delaji dobre za tu cenu?



Az bude v JM kraji jedna brzda na jednu skodovku, tak si budem kazdy jezdit na tu svou, at jsme kazdy original, do te doby je to ale pro nas kluky v Brna/Breclavska/Hodoninsk a/UH/Vyskovska jedna z mala dostupnych valcovych zkuseben.
16:28:11
22.09.2015
Čokin
-> Urbi: Tak první zmiňku o Kyjově tady psal Ultim, tak jsem si to vygooglil. Kde měřil Molso jsem do teď nevěděl. Je to čistě moje akce Vrbecký na auto nešahal od toho co mám funkční zápalko, na jaře mě dělal akorát převodovku. On ani nevěděl že jedu na brzdu a tudiž stím nemá nic společného, takže prosím v jednotném čísle. Druhé měření je také moje iniciativa, chci si to prostě porovnat. Nebudu dělat žádné změny, chci jen vědět jestli výsledek bude stejný. Do Kyjova je to 100 km a chcou za to 500,- do Prahy to mám 330 km i když bych tedy jel pracovně a Dieslpower chce za měření cca 2200,- proto Kyjov.
upraveno 2x, naposled 22.09.2015 19:46:45
13:58:50
22.09.2015
Petr Urban
-> Čokin: Byli jsme tam s Molsem,ale nebudu vykřikovat že se někdo opičí či kopíruje...když o nic nejde, nechali jste se inspirovat jo. Je to tam ok, jen také chybí korekce nasávaného vzduchu, ale ostatní je v pohodě. Aspoň to bude mít vypovídací hodnotu vzhledem k tomu co jsme naměřili s Molsem na jeho "starém" motoru.
13:43:32
22.09.2015
Čokin
-> Urbi: Predbezne mam domluveny Kyjov. Do Prahy se me stim zatim nechce.
Extreme Tyres