Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

21:53:19
11.08.2015
Kocvin
-> havlik: Rozhodně lepší než ty předtím..4

-> Čokin: Kola dělaj auto.. Vypadá to hezky :)
21:48:07
11.08.2015
havlik
-> Čokin: kola tomu moc nesluší ale barevně to tomu autu strašně pomohlo
15:36:00
18.07.2015
krtik
-> Čokin: teď ta kola budou chtět všeci :-D, je to lepší4
15:28:28
18.07.2015
castrol
-> Čokin: kolecka kjašne 1
21:59:21
29.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> vhml: a přitom takový "šlapací kolo" vynalezli už dávno a na to dojíždění do práce 20km by to taky uplně stačilo,člověk by udělal něco pro svoje zdraví i pro svět....v Asii to už dávno pochopili 5
14:55:17
26.06.2015
Čokin
-> Antony: Me to vubec nevadi rad se neco i dovim.l
07:47:19
26.06.2015
Antony - zrušená registrace
-> vhml 26.06.15 07:26:28: to uznávám 4 Nadruhou stranu výdrž baterií je jen jeden neduh, další jsou třeba brzdy. 4 Mě jsou ekektromobily celkem šumák, ale zatím v nich nevidím extra výhody.

Čokine, sorry za OT. .
07:26:28
26.06.2015
vhml
-> Antony - zrušená registrace 26.06.15 07:06:06: tak jasně že na ,,cestu kolem světa" to není. Ale na denní dojíždění do práce tě hodnota dojezdu zpravidla nemusí trápit. Pořád k tomu teda potřebuješ ještě normální auto, ale klidně bych si dovedl představit denní dojíždění nějakým dvoumístným chcípákem co jezdí ,,zadarmo" ( oproti tý dvoutunový krabici )
07:06:06
26.06.2015
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.06.15 06:17:34: Tak jasné, ale jde o to kdo jak bere běžné použití. Já si třeba nedokážu představit, že bych Běšiny absolvoval se 3 zastávkama na dobití 4
06:17:34
26.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
05:43:56
26.06.2015
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.06.15 16:20:37: V tomhle musím s tebou polemizovat. V realu je dojezd Tesly, konkrétně u roadstru, zhruba na polovině udávané výrobcem. A jen cesta od dealera z holandu byla zkouška nervů. .
16:20:37
25.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vena136 - zrušená registrace 25.06.15 12:28:28: Teorii z toho zatim delas jen Ty. Auta od Tesly bezne jezdi s dojezdem x krat vetsim nez jsi uvadel a formule e uz taky realne zavodi. Nez jsi vyprodukoval tohle -> Vena136 - zrušená registrace 25.06.15 12:28:28: a tenhle dotaz -> Vena136 - zrušená registrace 24.06.15 21:06:35: tak jsi o tom diky googlu mohl vedet mozna vic nez ja...
12:38:22
25.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> vhml: tak je oběd ne 5 A bež si radši vyčistit karbec,ať se zase nevymlouváš,že ti to nejede 2 1
12:31:36
25.06.2015
vhml
-> Vena136 - zrušená registrace 25.06.15 12:28:28: kdežto na plácání kravin u počítače je vždycky času dost 3 3 3
12:28:28
25.06.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Toušík: tak jo,ty máš třeba vodní turbínu...ale tak pořád se musí dovízt ten materiál na výrobu baterek z J.Ameriky a nebo Afriky do Evropy,vyrobit baterka,dát do auta ideálně v USA a elektrika se bere v zásuvce jen tak,...nejedou na to v dnešní době pořád ze 70% uhelný elektrárny,netěží se uran dalšíma mašinama spalujícíma ropu atd....a tohle všechno máš započtený v ceně toho auta (lepší koupit klasiku a za jakpa dlouho projezdíš 300 000kč na benzínu nebo naftě) a ve finále si koupíš ekologický elektromobil,který už jenom výrobou vyprudukoval víc sraček,než tvoje stovka za 50let ježdění 5



Železa a hliníku je dneska plno na výrobu klasických aut....takže až se udělá motor na temnou hmotu jako ve Futuramě,bude to chvilku trvat 3



Ale teorie z kvantový fyziky nemusíme probírat u cizího auta.



-> Tuner#2: na to neni čas 5
08:09:43
25.06.2015
Čokin
-> mira76: Ono je to spis o tom co jsem v danou chvili potreboval a na co byli finance .



Regaly jsou fajn z hlediska ceny 1000,- / ks a na suchu funguji v pohode. Bohuzel maji meke boky a na zadku se to dost vrti, ale na Fa/Fe by to asi fungovalo.



Yokohamy jsou rekl bych vyborne, ale cenove uz jsme jinde, ale A539 se porad jeste daji do 2000,- / ks.



Me by se libili A048 ale tam uz je ceny 3500,- / ks.



Vydrz tady na tom aute neresim vetsinou jsem na 1 sada za sezonu, zalezi co se jezdi. Vzadu mizi vnitrky a v predu prozmenu cele a trhaji se venky.
08:00:53
25.06.2015
Čokin
-> vhml: Predstih si myslim, ze je ok, protoze se to chovalo stejne i s rozdelovacem. Prisuzoval jsem to prave tomu starteru, ale kdyz ctu ze by to mel utahnout tak se poohlednu po novem kusu pripadne zkusim repas nebo jen neco na zkousku. Ja to nejak ani nemel potrebu resit, vzdy jsem nastartoval.
22:02:39
24.06.2015
Toušík
Hele zrovna jen k tomu elektro autu to je parádní věc! Naše rodina dojíždí skoro každý den 40-50km na jinej statek a pilu co máme a večer zas zpět a dojezd obyč auta je dnes k 200km. A doma se nám vrtí vodní turbína.. Takže si dokážu elektromobil úplně perfektně představit 2 Jen ta cena Berlinga začínající na 780tis. je dost nepříjemná 8 Ale je fakt že o něm docela dost uvažujeme.. Tak možná časem poreferuju :)
upraveno 1x, naposled 24.06.2015 22:06:16
21:46:52
24.06.2015
Milan 136
-> vhml: a kdyby se daly nabíjet v práci47
Extreme Tyres