Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

20:14:25
25.07.2013
Tomaso435
-> havlik: v rámci jízdních vlastností, natřel buben na červeno 40 40
20:12:18
25.07.2013
havlik
-> Hurdis: a cos upravil?
20:10:54
25.07.2013
Hurdis
-> minno: Jak pánko povedal. Zaměřil jsem se na propružení náprav (jedna téměř nesjízdná okreska u Dětenic posloužila jako polygon) a bylo potřeba upravit. Zdá se to lepší.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 25.07.2013 20:10:54
14:14:10
08.07.2013
Hurdis
-> minno: Ono to zase moc nízké není, spíš naopak. Pružiny jsou 250ky. Ale je pravda, že by to možná trošku úpravu sneslo. A až budou nižší kola místo luftbaloonů zase to bude maličko jinačí. Ono si to celé sedalo po složení mnohem déle, než jsem čekal.
12:28:02
08.07.2013
minno
Pekné. Mám len jednu technickú pripomienku: -> Hurdis 07.07.13 19:19:34: tú medzeru na prepruženie nápravy máš hodne malú; + chcelo by to už vypodložiť stabík pri takomto znížení.
23:55:20
07.07.2013
dragon_cb_cz
-> Hurdis: Máte to pěkné pane 4 Takhle nějak bych si představoval svýho Rapida... snad někdy v budoucnu.
19:33:53
07.07.2013
Eidy
-> Hurdis: Jo tak panáček pucuje po srazu. No ale pěkně pane, pěkně. Já bych měl teda taky bo na předku mám masovej hrob.
19:19:34
07.07.2013
Hurdis
Všude uklizeno.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 07.07.2013 19:19:34
19:16:07
07.07.2013
Hurdis
Tady už je taky zase kulturno.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 07.07.2013 19:16:07
19:15:17
07.07.2013
Hurdis
Aby se neřeklo, že ty auta jen trápím a kromě lití benzinu nic nedělám. :-)

Někdo dává údržbu před srazem, někdo po srazu. A za dva týdny jim věnuju skoro celou dovolenou.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 07.07.2013 19:15:17
18:54:06
29.05.2013
Hurdis
Podle této tabulky už se dá asi považovat záběh za zcela ukončený. skoda-zeliv.cz/clanky/115 –16-sraz-casy-spri nty

Takže příště už těch 5000 ot./min. nebudu dodržovat.
upraveno 1x, naposled 29.05.2013 18:55:24
17:45:18
26.05.2013
Kurier Grobar
-> Hurdis: gratulujem
19:10:04
21.04.2013
Hurdis
Uhrazeno povinné ručení, sakra to už je v provozu rok!? 21 :-)
11:39:59
23.03.2013
Hurdis
-> Bobesh: Počká pane. Já už mám toto zboží přebrané, zůstaly jen vyrachtané kusy dobré do kováku.

Možná zkusím v týdnu Červinku, jestli nevyhrabe novou za pultem.
upraveno 1x, naposled 23.03.2013 11:40:41
11:18:53
23.03.2013
Bobesh
-> Hurdis: Snad jo. Otázka je,v které noře to mám ukryto,navíc balím do Itálie. Nepočká to do Velikonoc?
09:39:36
23.03.2013
Hurdis
Přátelé, kamarádi z okolí, nemáte někdo navíc dobrou kompletní páku ruční brzdy? Tj. bez rozpadající se aretace rohatky?
19:09:12
16.03.2013
Lubes - zrušená registrace
-> Hurdis: až tak žiari 5
18:58:56
16.03.2013
Hurdis
Konečně zase venku.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 16.03.2013 18:58:56
18:55:46
16.03.2013
Hurdis
2013 Vstávej semínko olala.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 16.03.2013 18:55:46
20:45:02
15.02.2013
Hurdis
Zkouška nespárovaných JOMů z výprodeje. Nejextrémnější stav v naprosté tmě - zakšiltované pod GL palubkou a poličkou je to i tak OK. Nahoře stejně není místo, tam je 6'' dotykovka s GPS, dole je radio s CBčkem.

Ještě rozmýšlím, kam nejlépe čidlo na teplotu oleje, při první jarní výměně. Vana nebo blok.



Jinak opraveny a převáženy disky ze zadku. Sázku jsem vyhrál, sobotní směna v www.pneukuthan.cz/ nepoznala původ kol, při vyzvednutí se ptal šéf i technik.



Mezisněhová zimní projížďka, vše funguje na výbornou. Jen při manévru R, plnej se ustřihly oba šrouby na držáku výfuku :-)
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 15.02.2013 20:45:02
Extreme Tyres