skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
23:52:49
15.04.2014
15.04.2014
dragon_cb_cz
-> Hurdis: Bez závad předpokládám?
20:58:09
07.04.2014
07.04.2014
dragon_cb_cz
-> Hurdis: Já měl podezření, že jsi to ty, tak jsem raději moc netlačil, protože mi bylo jasný, že pokud ano, nemám šanci Příště tě snad poznám rovnou
18:22:39
07.04.2014
07.04.2014
Hurdis
-> dragon_cb_cz: Jo takhle . No tak to mohli být dražší. Dobře že jsi nebyl trpělivější. Jelikož mi dva páry utekly vlastní blbostí v předchozích týdnech a už jsem je nutně potřeboval (a chtěl jsem originály, bez důvodu, prostě chtěl) tak bys přihazoval docela dloouho.
11:27:21
06.04.2014
06.04.2014
dragon_cb_cz
-> Hurdis: Nemám, myslel jsem to tak že jsme se nemuseli přetahovat
01:26:05
06.04.2014
06.04.2014
Hurdis
-> dragon_cb_cz: Nemám ve zvyku psát každému individuálně jestli náhodou něco nemá, poptávka tu ve foru byla citována. Ale ano stačilo 2x nezapomenout a koupit z Poličky o 70,- nebo z Kozojídek o 90,- levněji. Nebo Těch pět shopů se nemuselo omlouvat z ceny o 100,- nižší zasíláním triček apod.
Rozdíl oproti kusům k úpravě pravda cca 500,- . Soustruh "doma" mám, obráběče rovněž - za 500,- mi ale bohužel nestojí se ani zeptat, když to chci hned použít, bez keců.
Ale jestli ještě máš navíc, kupuji min. dva páry.
Rozdíl oproti kusům k úpravě pravda cca 500,- . Soustruh "doma" mám, obráběče rovněž - za 500,- mi ale bohužel nestojí se ani zeptat, když to chci hned použít, bez keců.
Ale jestli ještě máš navíc, kupuji min. dva páry.
23:42:01
05.04.2014
05.04.2014
dragon_cb_cz
-> Hurdis: Origo brzdové kotouče od Krejčíka co? Kdybys dal vědět, nemusely tě stát tolik
22:38:21
05.04.2014
05.04.2014
Hurdis
Tzn. dnes proběhla příprava na třetí sezonu, vloni se nezměnilo na autě vůbec nic :-( a velmi blízkou STK:
- výměna kapalin, filtrů, - seřízení ventilů, nastavení předstihu
- nový 1kW startér na Feldu
- čidlo teploty oleje do bloku + budík teploty oleje, voltmetr
- nové originální brzdové kotouče
- úprava výfuku Ronelt - podložka typu m8rinek
- montáž sériových bezp.pásů
- a další blbosti (origo česká mlhovka, zprovoznění cyklovače stěračů, nová manžeta svisláku, hadice termostatu...
- výměna kapalin, filtrů, - seřízení ventilů, nastavení předstihu
- nový 1kW startér na Feldu
- čidlo teploty oleje do bloku + budík teploty oleje, voltmetr
- nové originální brzdové kotouče
- úprava výfuku Ronelt - podložka typu m8rinek
- montáž sériových bezp.pásů
- a další blbosti (origo česká mlhovka, zprovoznění cyklovače stěračů, nová manžeta svisláku, hadice termostatu...
22:13:38
05.04.2014
05.04.2014
Nwkt
-> Hurdis: Jsem si říkal, že ta osoba a auto je mi povědomý
22:12:47
05.04.2014
05.04.2014
Hurdis
Děkujeme meteorologům za přesnou předpověď krásného víkendového počasí, děkujeme distributorům podpultového zboží - pochopitelně za jejich zboží, děkujeme lokálnímu baru za mnohahodinové noční soustředění, děkujeme pracovníkům STK za motivaci. A v neposlední řadě, nikolivšak v poslední řadě, díky Štěpánovi, který měl dnes výrazně pomáhat, ale nakonec spotřebovával přidělené díly rychleji, než jsem je vůbec stačil nosit ze skladu.
23:30:27
12.01.2014
12.01.2014
dragon_cb_cz
-> Hurdis: A dcéra si to zjevně užívá
21:57:49
12.01.2014
12.01.2014
Peca
Pěkný, tradici je potřeba udržovat, naprosto to chápu ;-)
21:35:43
12.01.2014
12.01.2014
Hurdis
Předávání zkušeností další generaci. Takhle jsem v zimě, když býval ještě sníh, jezdíval na přelomu 80-90. poslední kilometr ke statku prarodičů, když bylo potřeba u 120 na polňačce zvýšit přítlak . :D
23:13:44
30.12.2013
30.12.2013
dragon_cb_cz
-> Hurdis: Hezky napsané, tak šťastný nový rok, bez poruch a bez nehod
21:17:30
25.12.2013
25.12.2013
Hurdis
S ohledem na několik desítek opakujících se dotazů v průběhu prosince zda žiju (to si člověk face2face bere trochu osobně :-) a jestli ještě jezdím tím červeným (to se zase dá pochopit, když se ptají většinou JuDři a Magistři) vkládám foto na důkaz, že obojí.
Popravdě mne dostal snad jen jeden člen sněmovny dotazem, na kolik mám v zimě nastavený termostat v garáži. Twl, v plechový asi na outdoor.
Nicméně pokud nebude Silvestrovský den natolik suchý, abych vyjel Rapidem do práce, tak asi rok 2013 uzavřeme k 22.12. i přes velmi nevlídné zacházení poděkováním za bezporuchovou sezonu a slibem jarní velké údržby před STK. - Ano už to bude pomalu dva roky v provozu. Děs.
Tudíž jako odpůrce svátků všech tradic popřeji všem, kteří mi kdy s autem jakkoliv při stavbě pomáhali alespoň krásný a úspěšný rok 2014. Děkuji za to, že jsem si mohl dvě sezony s tímto autem vychutnat bez závad a s množstvím úspěchů. Díky moc.
Popravdě mne dostal snad jen jeden člen sněmovny dotazem, na kolik mám v zimě nastavený termostat v garáži. Twl, v plechový asi na outdoor.
Nicméně pokud nebude Silvestrovský den natolik suchý, abych vyjel Rapidem do práce, tak asi rok 2013 uzavřeme k 22.12. i přes velmi nevlídné zacházení poděkováním za bezporuchovou sezonu a slibem jarní velké údržby před STK. - Ano už to bude pomalu dva roky v provozu. Děs.
Tudíž jako odpůrce svátků všech tradic popřeji všem, kteří mi kdy s autem jakkoliv při stavbě pomáhali alespoň krásný a úspěšný rok 2014. Děkuji za to, že jsem si mohl dvě sezony s tímto autem vychutnat bez závad a s množstvím úspěchů. Díky moc.
18:55:40
26.09.2013
26.09.2013
Hurdis
Včera narychlo objednány alespoň dva nové pláště Continental Conti 3, jestli předek dostane na mokru alespoň trochu gripu. Ale jestli to stihnu do G+R přezout .....v neděli je všude zavřeno.
22:41:35
23.09.2013
23.09.2013
Hurdis
-> castrol: Asi o 2 cm víc, než v zárubních domovních a bytových dveří. Na pohodu. Na délku se taky vlezu.
Jestli mám u aut (všech co mám a jezdím) problém, tak je to délka sedáku, jelikož mám stehna pořád ve vzduchu a při 60.000 km ročně po deseti letech, kdy se začalo jezdit víc, než jen pro srandu, si vypěstuješ docela křeče. Zlatě anatom, nebo ideálně jezdit dodávkou, to je pohoda.
Jestli mám u aut (všech co mám a jezdím) problém, tak je to délka sedáku, jelikož mám stehna pořád ve vzduchu a při 60.000 km ročně po deseti letech, kdy se začalo jezdit víc, než jen pro srandu, si vypěstuješ docela křeče. Zlatě anatom, nebo ideálně jezdit dodávkou, to je pohoda.
20:00:59
23.09.2013
23.09.2013
castrol
-> Hurdis: kolko mas miesta nad hlavou ?ked kukam na tuto fotos img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../881_2013-09-
23_19-26-53_33.jpg asi moc nie ci ?
20:21:28
25.07.2013
25.07.2013
Hurdis
-> havlik: Kraviny, jiné tlumiče, víc nebylo nic potřeba, ale tím se projevil Milanův správný odhad na dorazy, při simulování nestejnoměrného max propružení si to na obou osách lehce skrtlo. Podložení stabilizátoru naopak nee. A podvazky ne vlečce jsem zjistil že nejsou 100% souměrné.
Takže jen kraviny a po roce jsem dal na řeči, že nechávám bubny v přírodním vzhledu, když bych na ně měl být právem pyšný a tak přícházím o kolotočářské body navíc. :-))
Takže jen kraviny a po roce jsem dal na řeči, že nechávám bubny v přírodním vzhledu, když bych na ně měl být právem pyšný a tak přícházím o kolotočářské body navíc. :-))
20:17:43
25.07.2013
25.07.2013
bajou
-> Tomaso435: