skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
      Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
21:57:49
12.01.2014
12.01.2014

Peca
			
				
			
		
		
Pěkný, tradici je potřeba udržovat, naprosto to chápu ;-)
	21:35:43
12.01.2014
12.01.2014

Hurdis
			
				
			
		
		
Předávání zkušeností další generaci. Takhle jsem v zimě, když býval ještě sníh, jezdíval na přelomu 80-90. poslední kilometr ke statku prarodičů, když bylo potřeba u 120 na polňačce zvýšit přítlak . :D
							23:13:44
30.12.2013
30.12.2013

dragon_cb_cz
			
				
			
		
		
-> Hurdis:  Hezky napsané, tak šťastný nový rok, bez poruch a bez nehod 
	
21:17:30
25.12.2013
25.12.2013

Hurdis
			
				
			
		
		
S ohledem na několik desítek opakujících se dotazů v průběhu prosince zda žiju (to si člověk face2face bere trochu osobně :-) a jestli ještě jezdím tím červeným (to se zase dá pochopit, když se ptají většinou JuDři a Magistři) vkládám foto na důkaz, že obojí.
Popravdě mne dostal snad jen jeden člen sněmovny dotazem, na kolik mám v zimě nastavený termostat v garáži. Twl, v plechový asi na outdoor.
Nicméně pokud nebude Silvestrovský den natolik suchý, abych vyjel Rapidem do práce, tak asi rok 2013 uzavřeme k 22.12. i přes velmi nevlídné zacházení poděkováním za bezporuchovou sezonu a slibem jarní velké údržby před STK. - Ano už to bude pomalu dva roky v provozu. Děs.
Tudíž jako odpůrce svátků všech tradic popřeji všem, kteří mi kdy s autem jakkoliv při stavbě pomáhali alespoň krásný a úspěšný rok 2014. Děkuji za to, že jsem si mohl dvě sezony s tímto autem vychutnat bez závad a s množstvím úspěchů. Díky moc.
							Popravdě mne dostal snad jen jeden člen sněmovny dotazem, na kolik mám v zimě nastavený termostat v garáži. Twl, v plechový asi na outdoor.
Nicméně pokud nebude Silvestrovský den natolik suchý, abych vyjel Rapidem do práce, tak asi rok 2013 uzavřeme k 22.12. i přes velmi nevlídné zacházení poděkováním za bezporuchovou sezonu a slibem jarní velké údržby před STK. - Ano už to bude pomalu dva roky v provozu. Děs.
Tudíž jako odpůrce svátků všech tradic popřeji všem, kteří mi kdy s autem jakkoliv při stavbě pomáhali alespoň krásný a úspěšný rok 2014. Děkuji za to, že jsem si mohl dvě sezony s tímto autem vychutnat bez závad a s množstvím úspěchů. Díky moc.
18:55:40
26.09.2013
26.09.2013

Hurdis
			
				
			
		
		
Včera narychlo objednány alespoň dva nové pláště Continental Conti 3, jestli předek dostane na mokru alespoň trochu gripu. Ale jestli to stihnu do G+R přezout .....v neděli je všude zavřeno.
	22:41:35
23.09.2013
23.09.2013

Hurdis
			
				
			
		
		
-> castrol: Asi o 2 cm víc, než v zárubních domovních a bytových dveří. Na pohodu.  Na délku se taky vlezu.
Jestli mám u aut (všech co mám a jezdím) problém, tak je to délka sedáku, jelikož mám stehna pořád ve vzduchu a při 60.000 km ročně po deseti letech, kdy se začalo jezdit víc, než jen pro srandu, si vypěstuješ docela křeče. Zlatě anatom, nebo ideálně jezdit dodávkou, to je pohoda.
	Jestli mám u aut (všech co mám a jezdím) problém, tak je to délka sedáku, jelikož mám stehna pořád ve vzduchu a při 60.000 km ročně po deseti letech, kdy se začalo jezdit víc, než jen pro srandu, si vypěstuješ docela křeče. Zlatě anatom, nebo ideálně jezdit dodávkou, to je pohoda.
20:00:59
23.09.2013
23.09.2013

castrol
			
				
			
		
		
-> Hurdis: kolko mas miesta nad hlavou ?ked kukam na tuto fotos img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../881_2013-09-
23_19-26-53_33.jpg asi moc nie ci ?
	20:21:28
25.07.2013
25.07.2013

Hurdis
			
				
			
		
		
-> havlik: Kraviny, jiné tlumiče, víc nebylo nic potřeba, ale tím se projevil Milanův správný odhad na dorazy, při simulování nestejnoměrného max propružení si to na obou osách lehce skrtlo. Podložení stabilizátoru naopak nee. A podvazky ne vlečce jsem zjistil že nejsou 100% souměrné.
Takže jen kraviny a po roce jsem dal na řeči, že nechávám bubny v přírodním vzhledu, když bych na ně měl být právem pyšný a tak přícházím o kolotočářské body navíc. :-))
	Takže jen kraviny a po roce jsem dal na řeči, že nechávám bubny v přírodním vzhledu, když bych na ně měl být právem pyšný a tak přícházím o kolotočářské body navíc. :-))
20:17:43
25.07.2013
25.07.2013

bajou
			
				
			
		
		
-> Tomaso435: 
 
 
	
 
 
20:14:25
25.07.2013
25.07.2013

Tomaso435
			
				
			
		
		
-> havlik: v rámci jízdních vlastností, natřel buben na červeno 
 
	
 
20:12:18
25.07.2013
25.07.2013

havlik
			
				
			
		
		
-> Hurdis: a cos upravil?
	20:10:54
25.07.2013
25.07.2013

Hurdis
			
				
			
		
		
-> minno: Jak pánko povedal. Zaměřil jsem se na propružení náprav (jedna téměř nesjízdná okreska u Dětenic posloužila jako polygon) a bylo potřeba upravit. Zdá se to lepší.
							14:14:10
08.07.2013
08.07.2013

Hurdis
			
				
			
		
		
-> minno: Ono to zase moc nízké není, spíš naopak. Pružiny jsou 250ky. Ale je pravda, že by to možná trošku úpravu sneslo. A až budou nižší kola místo luftbaloonů zase to bude maličko jinačí. Ono si to celé sedalo po složení mnohem déle, než jsem čekal.
	12:28:02
08.07.2013
08.07.2013

minno
			
				
			
		
		
Pekné. Mám len jednu technickú pripomienku: -> Hurdis 07.07.13 19:19:34: tú medzeru na prepruženie nápravy máš hodne malú; + chcelo by to už vypodložiť stabík pri takomto znížení.
	23:55:20
07.07.2013
07.07.2013

dragon_cb_cz
			
				
			
		
		
-> Hurdis:  Máte to pěkné pane 
 Takhle nějak bych si představoval svýho Rapida... snad někdy v budoucnu.
	
 Takhle nějak bych si představoval svýho Rapida... snad někdy v budoucnu.19:33:53
07.07.2013
07.07.2013

Eidy
			
				
			
		
		
-> Hurdis: Jo tak panáček pucuje po srazu. No ale pěkně pane, pěkně. Já bych měl teda taky bo na předku mám masovej hrob.
	19:19:34
07.07.2013
07.07.2013

Hurdis
			
				
			
		
		
Všude uklizeno.
							19:16:07
07.07.2013
07.07.2013

Hurdis
			
				
			
		
		
Tady už je taky zase kulturno.
							19:15:17
07.07.2013
07.07.2013

Hurdis
			
				
			
		
		
Aby se neřeklo, že ty auta jen trápím a kromě lití benzinu nic nedělám. :-)
Někdo dává údržbu před srazem, někdo po srazu. A za dva týdny jim věnuju skoro celou dovolenou.
							Někdo dává údržbu před srazem, někdo po srazu. A za dva týdny jim věnuju skoro celou dovolenou.
18:54:06
29.05.2013
29.05.2013

Hurdis
			
				
			
		
		
Podle této tabulky už se dá asi považovat záběh za zcela ukončený. skoda-zeliv.cz/clanky/115
–16-sraz-casy-spri nty
Takže příště už těch 5000 ot./min. nebudu dodržovat.
	Takže příště už těch 5000 ot./min. nebudu dodržovat.
            Hurdis / Rapid 136
         
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      








                                                                                                        