Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

11:24:33
01.04.2006
Hurdis
tak dneska proběhla první vyjížďka po zimním spánku, měl jsem trochu obavy o stav techniky (přeci jen bylo 3 měsíce na mrazu), ale auto chytlo na první pokus a všechno šlapalo jako hodinky2 a protože se letos vůbec nedostalo do kontaktu se solí tak ani drobné retuše karoserie nebudou třeba
19:02:11
30.12.2005
manijak
-> Hurdis: mno poslal jsem Ti mail odhledně toho filtru4
18:58:24
30.12.2005
Hurdis
-> manijak: jestli máš na mysli tu přihrádku u spolujezdce, tak je to klasická polička na GL palubovku, jenom upravená do obyčejné eLkové (trochu se muselo řezat) uchycené je to vzadu a vpravo menšími samořezy do koberce a vlevo k palubovce a drží bezproblémů4
18:34:11
30.12.2005
manijak
ahoj, ten kastlík tam je přichycený kde? docela dobrá věc, většinou všechno hážu na sedadlo :)
22:53:22
04.12.2005
Boro125L
-> Hurdis: pekne auticko!pekne spravene plechačiky!!
23:51:07
15.11.2005
Hurdis
-> Mišell: Jo docele jsem si tu montáž užil, odvrtávaní zavláček na čepech a utrženej stabilizátor s vyřezáváním nových závitů na spodním rameni-fakt lahůdka, ale povedlo se to dát všechno pěkně dohromady.4
18:35:02
15.11.2005
Mišell
-> Hurdis: Pružiny už máš na autě jo? Tak mi pak napiš,jak se ti na nich jezdí-ale chce to si je trošku zajet,aby se na tý nápravě usadily jak maj...
11:48:31
14.11.2005
Hurdis
-> pyroman: -> Targa: Díky!85 Ale zatím je na autě ještě spousta práce, přehodit motor, menší repase zadní nápravy, vyvařit prahy..pak bude teprve trochu co chválit...
11:01:18
14.11.2005
Targa
Fakt pěkná ...až ti sednou ty pružiny tak to bude ještě lepší...tak hodně uspěchů při upravách:)
21:18:41
13.11.2005
pyroman
pěkná škodovka na který je už uděláno dosti práce...plno úspěchů v úpravách a mnoho šťastných km bez nehod
21:30:34
11.10.2005
Mišell
Tempo ne,ale Clear-Wax od "Turtle-Waxu". Můžu fakt doporučit-je to čirý a nezanechává šmouhy. Akorát to stojí cca 280,- Ale zase na celý auto mi neubyla ani čtvrtka...
22:19:43
29.08.2005
Hurdis
-> Mišell: Jo zkusím to co nejrychleji. Na to tvoje starý auto by to snad mělo jít, ale s tím favomotorem to bude asi větší oříšek.
22:02:02
29.08.2005
Mišell
-> Hurdis: Jo a ještě vidim,že máš v plánu celočervený zadní lampy,tak kdyby jsi je náhodou nesehnal,tak je mám(jsou na tom novym co mám-ani bych za ně případně nic nechtěl,jen zas výměnou za Tvoje...)
20:53:13
29.08.2005
Mišell
-> Hurdis: Jj,nemáš zač4 Teď s tim tvym origo vejfujem se mi to dost neochotně vytáčí do otáček(na 2ku a 3ku,takže to má určitě i výkonovej přínos. Jinak teda popoháněj dědu,ať se mi zeptá na tu tecnickou(na obě),protože mi dneska "vyhořel" poslední kontakt "přes známý známejch8 Od toho pak závisej všechny věci co máš v plánu. A na ty prahy se ti zeptám,ale asi to půjde.
22:29:08
06.07.2005
Mišell
Vytrvalostní závod-tak to se povedlo3 Jak jsem tak koukal na to video,tak mě to přijde,jak kdyby jsme se rozjížděly na trojku... A myslim si,že rozjezd je naprosto totožnej s tim modrym čimsi(veteránem) 4
19:48:33
03.07.2005
Mišell
No,myslim si,že v našem případě by to mohlo bejt tak to jediný,co by nám pomohlo3
17:22:11
03.07.2005
Hurdis
-> Mišell: Jo vyrobíme si plachtu a počkáme na správnej vítr3
12:26:48
03.07.2005
Mišell
Doufám,že příští rok nebudeš mít na srazu ještě motor na špatný straně a zlepšíme ty naše časy,který jsme měly3
18:39:24
15.05.2005
Rabbit
Tak ten polep budíku kontrolek udělanej z budíku otáčkoměru mě fakt dostal.
14:18:39
15.03.2005
Neit
pěkný lack, dal jsem 6 b
Extreme Tyres