skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
20:07:19
04.12.2011
04.12.2011
sikula
Moc pěkná práce
20:00:52
04.12.2011
04.12.2011
bezmozekk - zrušená registrace
pěkný rapid
19:00:55
04.12.2011
04.12.2011
Čokin
-> Hurdis: Krásný kousek, doufám, že se v sezoně 2012 někde potkáme
20:46:50
03.12.2011
03.12.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
tak zítra se těším pane
21:38:27
22.11.2011
22.11.2011
Hurdis
Mantrabeach 22.11.11 20:14:05 napsal:
→ Hurdis: jo na tom něco bude hele
hele a ty se chystáš příští rok někam vyrazit?nedejbože kupátkem:-)?já
že bych asi konečně mohl taky jiným vozem než žlutkou
Sic to vypadá na zmírání projektu, ale opak je pravdou.
Začátkem prosince je v plánu návrat auta na domovskou základnu, ve vytápěné dílně u Pavla přes zimní měsíce doskládání a oživení, po slezení sněhu STK+E a vyndání z depa.
Zároveň při té příležitosti budu stavět na firmě pro Rapida montovanou garáž. V místě kde trávím většinu času v roce, mezi dílnami na auta, myčkou a hlídaným areálem to bude ideální flek.
Pokud jde o sezonu, slíbenou pětiletku bez dovolené mám sice splněnou, ale budu na jaře hledat větší byt, stěhovat se a přitom začínat se stavbou baráku, takže stejně peklo, nicméně jarní a podzimní Želiv, sraz stránek, 01 sraz Garde a Rapid, pár lokálek kolem HK a TpO a alespoň jednu dálkovou po záběhu chci podniknout. I kdyby měla alternovat ouža.
→ Hurdis: jo na tom něco bude hele
hele a ty se chystáš příští rok někam vyrazit?nedejbože kupátkem:-)?já
že bych asi konečně mohl taky jiným vozem než žlutkou
Sic to vypadá na zmírání projektu, ale opak je pravdou.
Začátkem prosince je v plánu návrat auta na domovskou základnu, ve vytápěné dílně u Pavla přes zimní měsíce doskládání a oživení, po slezení sněhu STK+E a vyndání z depa.
Zároveň při té příležitosti budu stavět na firmě pro Rapida montovanou garáž. V místě kde trávím většinu času v roce, mezi dílnami na auta, myčkou a hlídaným areálem to bude ideální flek.
Pokud jde o sezonu, slíbenou pětiletku bez dovolené mám sice splněnou, ale budu na jaře hledat větší byt, stěhovat se a přitom začínat se stavbou baráku, takže stejně peklo, nicméně jarní a podzimní Želiv, sraz stránek, 01 sraz Garde a Rapid, pár lokálek kolem HK a TpO a alespoň jednu dálkovou po záběhu chci podniknout. I kdyby měla alternovat ouža.
22:09:47
24.10.2011
24.10.2011
Hurdis
-> Bobesh: Já nejsem audiofil, resp. jen SW, HW moc ne, takže obezřetně zkusím a v případě prvotního neúspěchu s komunikací se obrátím na odborníka.
Zatím to nechám uležet až bude více klidu.
Na to množství drátů a vývodů z radia jsem zprva čučel jako cikán na drážní kabely za Wilsoňákem.
Ale díky Googlu už vím, že přes polovinu můžu u Škodovky vynechat.
Zatím to nechám uležet až bude více klidu.
Na to množství drátů a vývodů z radia jsem zprva čučel jako cikán na drážní kabely za Wilsoňákem.
Ale díky Googlu už vím, že přes polovinu můžu u Škodovky vynechat.
22:03:59
24.10.2011
24.10.2011
Bobesh
-> Hurdis: Nechci tě strašit ale tohle mám za sebou,včetně předělávání neoriginál koncovek ;-). Ale když to chodí,je to paráda,v Xantii i ve škodovce a můžu využívat CD i přehršel zásob kazet z doby mládí.
21:57:24
24.10.2011
24.10.2011
Hurdis
-> Bobesh: Tohle půjde vyzkoušet. Radio lze napojit bez problémů přímo na měnič. Tam koncovky pasují. Jde jen o jednu stranu ukončení toho dlouhého prodlužováku. Aku navíc doma mám, tak až napadne sníh...
21:48:49
24.10.2011
24.10.2011
Bobesh
-> Pavel P..: No jen aby to spolu mluvilo. Ani všechny Blaupunkty rádia si nerozumí vzájemně se všemi meniči...
21:39:51
24.10.2011
24.10.2011
Pavel P..
-> Hurdis: tak doufám že si to bude rozumět a bude to hrát... je to ještě poctivej stroj.
20:40:51
24.10.2011
24.10.2011
Hurdis
-> Pavel P..: Changer je doma. Skutečně nový, pěkný kousek.
Na Alpinku bude třeba propojovací kabel upravit na kulatou koncovku i na druhé straně. Zde je v originále jaksi připravenou ukončenou izolací a vývodem žil do Filepsácké čokolády.
Jinak hodobožový kus HW.
Na Alpinku bude třeba propojovací kabel upravit na kulatou koncovku i na druhé straně. Zde je v originále jaksi připravenou ukončenou izolací a vývodem žil do Filepsácké čokolády.
Jinak hodobožový kus HW.
11:29:14
19.10.2011
19.10.2011
Pavel P..
-> Hurdis: no vidíš.. já myslim že bude dobrej, hlavně je novej a kompletní.
11:17:23
19.10.2011
19.10.2011
Hurdis
-> Pavel P..: Včera náhodně spatřeno a zakoupeno:
aukro.cz/show_item.php?it em=18753...
Co ty na tohohle Filipesa jako odborník?
aukro.cz/show_item.php?it em=18753...
Co ty na tohohle Filipesa jako odborník?
20:11:08
16.10.2011
16.10.2011
Hurdis
-> Pavel P..: Na aukcích mám políčeno, ale bez kabelu. Zatím nemám žádné zkušenosti s těmito koncovkami, ale aby někdo v okolí neuměl vyrobit repliku..
19:47:19
16.10.2011
16.10.2011
Pavel P..
-> Hurdis: kabel bych hlídal na aukru bude nejspíš stejnej pro celou řadu autoradií... to plato by bylo dobrý nechat udělat nějaký nový a potáhnnout nově a nechat tam vyšít vhodný mřížky.
jsem na to zvědavej co vymyslíš
jsem na to zvědavej co vymyslíš
19:36:35
16.10.2011
16.10.2011
Hurdis
-> Pavel P..: Changer za sedačky je jasný. Zatím zjišťuji, že problém je spíše sehnat originál propojovacího kabelu.
Přední repro mám vyzkoušené skrýt pod palubní desku u podběhů nebo do výztuhy pod sedačkami.
U zadních oválů větších rozměrů asi jedině do zadního plata a nechat ušít repliku koženkového čalounění s vkusně vyrobeným děrováním.
Docela reálná varianta, jelikož se mi původní koženkové plato vlivem půlročního skladování mimo vůz a bez naimpregnování srazilo a úplně nedokáže obepnout tvar zadního okna a C sloupků.
Přední repro mám vyzkoušené skrýt pod palubní desku u podběhů nebo do výztuhy pod sedačkami.
U zadních oválů větších rozměrů asi jedině do zadního plata a nechat ušít repliku koženkového čalounění s vkusně vyrobeným děrováním.
Docela reálná varianta, jelikož se mi původní koženkové plato vlivem půlročního skladování mimo vůz a bez naimpregnování srazilo a úplně nedokáže obepnout tvar zadního okna a C sloupků.
19:25:59
16.10.2011
16.10.2011
Pavel P..
-> Hurdis: nemáš zač.... a changer by to chtělo. ten schováš snadno za sedačky a repro někam pod přední sedáky a ty zadní třeba na plato nějaký dobový a do nich dát něco lepšího.
18:45:57
16.10.2011
16.10.2011
Hurdis
Veřejné poděkování Pavlíkovi za dodávku toho vytouženého kousku do Rapida a hlavně za to, že to přání asi půl roku nosil v hlavě.
Je to paráda. Neměl jsem to v plánu, ale začínám shánět changer a přemýšlím nad tím, kam schovám 4 slušné repro tak, aby hráli a nebyli vidět.
Je to paráda. Neměl jsem to v plánu, ale začínám shánět changer a přemýšlím nad tím, kam schovám 4 slušné repro tak, aby hráli a nebyli vidět.
15:25:36
03.10.2011
03.10.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: škoda tak alespon lištičky že se našly
15:18:13
03.10.2011
03.10.2011
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Nene, jen nějaké obyčejné rozebrané spotřebáky.