Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.



Stručný popis po letmém seznámení:

Škoda Rapid 136

- motor 742.136

- vesměs původní stav




Zajímavosti:

vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !

původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita




Plány:

Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.

Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.

Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.






Nějaké ty hýbací obrázky:

hurdis R136 2x.MOV


R136 slalom HT2009 2.MPG


R136 slalom HT2009.MOV


R136 sprint HT2009




http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos

http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw





Motor:

M4H00794.MP4




volnoběh:
volnoběh Ronelt


zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max


z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max




Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.

Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.

Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.



03/2011:

Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.

Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.



12/2011:

Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.



05/2012:

Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.

Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.

_________________________ __________________________ __________________________ ____________



Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:



Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.



Poděkování tedy patří:

- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))

- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc

- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí

- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel

- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))

- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav

- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav

- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)

- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude

- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů

- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND

- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl

- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž

- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce

- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.

- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.

- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.

- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.

- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.



- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.



DÍKY.





Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč

Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.



Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3







R136 2015






Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků

www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan



Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

19:54:00
10.12.2011
Hurdis
-> maca: No ještě to nejezdí. Zrovna jsem odpojil bublající AKU z eRka od nabíječky, tak začnu dopojovat přístroje a šroubovat držáky motoru.

Nové agregáty zabalené ve folii čekají asi na leden.

Osazení a zprovoznění si zatím představuji na delší víkend už vedle v dílně. Uzené, slivovice, wizour a klobásky s plzní. 1 1
19:48:21
10.12.2011
maca
Hurdis 06.12.11 16:02:50 napsal:

Začínám pomalu otevírat krabice ve skladech.
tož pěkné,bude to krasavec4
19:34:28
10.12.2011
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Měl jsem pro něj dneska skládat novou garáž, ale dodavatel musel kvůli větru odložit rozvoz. Tak změna.

Zítra budu mít ještě hodinku, zkusím natahat nová těsnění.
19:24:01
10.12.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
koukám, klučina roste jako z vody, já věděl že to do ledna nevydržíš2
19:19:14
10.12.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Hurdis: to opravovala baba???!!!.....tak to smékám9 9 9 16 16 16
19:01:08
10.12.2011
Hurdis
-> Michal N 283: Přesně tak, skelet byl korozí nedotčen (vyjma míst špatně ošetřených po havárii).

Jinak byl problém vlastně "jen" v následcích 10 let staré nehody, kterou rovnal debil a při GO karoserie se zjistili vady, které mohl vyřešit jen radikální zásah nebo drahý nájem stolice.

Např taková podlaha a pravý bok je původní v celé ploše bez zásahu od r.88. Zbytek jen kvůli zfušované opravě v r.2001.

A samozřejmě, běžný klempíř by to dokázal zamaskovat i napodruhé.

Katka je ovšem zcela jiná kategorie a díky ní je skelet nyní tvarově a rozměrově tak, jak má být.
18:57:01
10.12.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Mantrabeach: no neviem...zdravé auto si predstavujem trošku inak,ale budiž no..na môj vkus tam bolo trochu moc toho rezania a vyvárania
18:51:20
10.12.2011
Mantrabeach
-> Michal N 283: proč měla bejt kastle otřes?náhodou sem ji viděl než byla pod kudlou a vypadala moc dobře.samo že když je to bouraný a špatně opravený tak bude víc práce ale jinak byla zdravá
17:55:46
10.12.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Hurdis: máš môj obdiv a zlaté nervy,toto by som fakt nemal chuť vyvárať,ta kasňa bola otras podľa tých fotiek,ale že si sa s tým takto pohal,aby to bolo v takomto stave,klobúk dole....to chcelo fakt odvahu 16 16 16 156
17:34:15
10.12.2011
Hurdis
Změna plánů na víkend a tak se chvíli skládalo.

Přední nárazník, maska, chrom lišty, zástěrky, izolace, stěrače, nádobka ostřikovačů, a pár dalších maličkostí.

Ze skladu vytaháno pár věcí na vyčištění.
18:57:30
06.12.2011
Hurdis
-> Fén: Neměl, já už ho vidím. 1

Stačí pohled do zrcadla přes sklenici "plzně" v kterémkoliv ročním období.
18:52:01
06.12.2011
Fén
-> Hurdis: To rozbalování krabic sis měl nechat až na vánoce, takhle neuvidíš zlaté prasátko. :o)
18:43:03
06.12.2011
Hurdis
-> Tuner#2: To neladí, nebyl to úmysl. V době, kdy jsem dokončoval skládání přední nápravy se objevily ke koupi souběžně 2 už částečně hotové ne zcela kompletní vlečky v modrém komaxitu, jedna v sousední čtvrti, druhá za humny a celkově za pár korun. Takže jsem už sladění barev neřešil. Ono i na zadku bude z poloviny červená.



Jinak pokud jde o barvy, znovu bych do kolotočárských pastelek nešel, to beru jako chybu a vliv předchozí modní vlny. Černá sice není tak zajímavá a renovované nápravy většina lidí přehlédne, ale asi by to bývala lepší volba.



Jinak pokud jde o tu práci, současný stav je týmový výsledek.4
18:07:29
06.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Hurdis: Tak tady už jsem dlouho nebyl a ani netušil, že makáš na renovaci. Vypadá to zatím parádně, jediné co mě neladí je barevné provedení přední vs. zadní nápravy, ale jinak fakt hezká práce. 157
17:29:06
06.12.2011
jirton
Hezka práce a jsme na tom dost podobně jen máme zřejmě auta každý k jinému použití 6
17:14:54
06.12.2011
onda
Hurdis-jj to bude asi tím že se blíží vánoce.3
16:02:50
06.12.2011
Hurdis
Začínám pomalu otevírat krabice ve skladech.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 06.12.2011 16:02:50
12:26:25
06.12.2011
Lubes - zrušená registrace
-> Hurdis: krásna stavba ,musí byť radosť skladať nové auto 4
08:47:54
05.12.2011
Hurdis
-> Stepan FUN: Nejen pod plachtou, vysušeno a zabaleno do nově zakoupených vojenských přikrývek. 1



V průběhu ledna a února by snad měl být čas většinu věcí dokončit. Do vánoc jsem si ještě vzal velké sousto s pracemi na parcele, takže uvidíme co se udělá do Silvestra na Rapidu.

Připravím si veškerou bižuterii na doladění vnějšího vzhledu, palubovky a příprava na usazení agregátů. Jestli se osadí koncem prosince nebo v lednu je už celkem jedno.



Nějakou tu stoprvní až stočtvrtou fotku ještě přidám.
21:26:45
04.12.2011
StepaNoFUN
wow. :-) Tak už je doma, pod plachtou a spinká. ;-)

Doufám, že je majitel spokojen a že budou následující práce probíhat v rychlém sledu, a tudíž na jaře bude toto auto k vidění na Želivi...

Edit: Koukám a ona je to jubiljní stá fotka... :-D Že by znamení?
upraveno 2x, naposled 04.12.2011 21:30:51
Extreme Tyres