-> maca: No ještě to nejezdí. Zrovna jsem odpojil bublající AKU z eRka od nabíječky, tak začnu dopojovat přístroje a šroubovat držáky motoru.
Nové agregáty zabalené ve folii čekají asi na leden.
Osazení a zprovoznění si zatím představuji na delší víkend už vedle v dílně. Uzené, slivovice, wizour a klobásky s plzní.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
19:54:00
10.12.2011
10.12.2011
Hurdis
19:48:21
10.12.2011
10.12.2011
maca
Hurdis 06.12.11 16:02:50 napsal:
Začínám pomalu otevírat krabice ve skladech.tož pěkné,bude to krasavec
Začínám pomalu otevírat krabice ve skladech.tož pěkné,bude to krasavec
19:34:28
10.12.2011
10.12.2011
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Měl jsem pro něj dneska skládat novou garáž, ale dodavatel musel kvůli větru odložit rozvoz. Tak změna.
Zítra budu mít ještě hodinku, zkusím natahat nová těsnění.
Zítra budu mít ještě hodinku, zkusím natahat nová těsnění.
19:24:01
10.12.2011
10.12.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
koukám, klučina roste jako z vody, já věděl že to do ledna nevydržíš
19:19:14
10.12.2011
10.12.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Hurdis: to opravovala baba???!!!.....tak to smékám
19:01:08
10.12.2011
10.12.2011
Hurdis
-> Michal N 283: Přesně tak, skelet byl korozí nedotčen (vyjma míst špatně ošetřených po havárii).
Jinak byl problém vlastně "jen" v následcích 10 let staré nehody, kterou rovnal debil a při GO karoserie se zjistili vady, které mohl vyřešit jen radikální zásah nebo drahý nájem stolice.
Např taková podlaha a pravý bok je původní v celé ploše bez zásahu od r.88. Zbytek jen kvůli zfušované opravě v r.2001.
A samozřejmě, běžný klempíř by to dokázal zamaskovat i napodruhé.
Katka je ovšem zcela jiná kategorie a díky ní je skelet nyní tvarově a rozměrově tak, jak má být.
Jinak byl problém vlastně "jen" v následcích 10 let staré nehody, kterou rovnal debil a při GO karoserie se zjistili vady, které mohl vyřešit jen radikální zásah nebo drahý nájem stolice.
Např taková podlaha a pravý bok je původní v celé ploše bez zásahu od r.88. Zbytek jen kvůli zfušované opravě v r.2001.
A samozřejmě, běžný klempíř by to dokázal zamaskovat i napodruhé.
Katka je ovšem zcela jiná kategorie a díky ní je skelet nyní tvarově a rozměrově tak, jak má být.
18:57:01
10.12.2011
10.12.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Mantrabeach: no neviem...zdravé auto si predstavujem trošku inak,ale budiž no..na môj vkus tam bolo trochu moc toho rezania a vyvárania
18:51:20
10.12.2011
10.12.2011
Mantrabeach
-> Michal N 283: proč měla bejt kastle otřes?náhodou sem ji viděl než byla pod kudlou a vypadala moc dobře.samo že když je to bouraný a špatně opravený tak bude víc práce ale jinak byla zdravá
17:55:46
10.12.2011
10.12.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Hurdis: máš môj obdiv a zlaté nervy,toto by som fakt nemal chuť vyvárať,ta kasňa bola otras podľa tých fotiek,ale že si sa s tým takto pohal,aby to bolo v takomto stave,klobúk dole....to chcelo fakt odvahu
17:34:15
10.12.2011
10.12.2011
Hurdis
Změna plánů na víkend a tak se chvíli skládalo.
Přední nárazník, maska, chrom lišty, zástěrky, izolace, stěrače, nádobka ostřikovačů, a pár dalších maličkostí.
Ze skladu vytaháno pár věcí na vyčištění.
Přední nárazník, maska, chrom lišty, zástěrky, izolace, stěrače, nádobka ostřikovačů, a pár dalších maličkostí.
Ze skladu vytaháno pár věcí na vyčištění.
18:57:30
06.12.2011
06.12.2011
Hurdis
-> Fén: Neměl, já už ho vidím.
Stačí pohled do zrcadla přes sklenici "plzně" v kterémkoliv ročním období.
Stačí pohled do zrcadla přes sklenici "plzně" v kterémkoliv ročním období.
18:52:01
06.12.2011
06.12.2011
Fén
-> Hurdis: To rozbalování krabic sis měl nechat až na vánoce, takhle neuvidíš zlaté prasátko. :o)
18:43:03
06.12.2011
06.12.2011
Hurdis
-> Tuner#2: To neladí, nebyl to úmysl. V době, kdy jsem dokončoval skládání přední nápravy se objevily ke koupi souběžně 2 už částečně hotové ne zcela kompletní vlečky v modrém komaxitu, jedna v sousední čtvrti, druhá za humny a celkově za pár korun. Takže jsem už sladění barev neřešil. Ono i na zadku bude z poloviny červená.
Jinak pokud jde o barvy, znovu bych do kolotočárských pastelek nešel, to beru jako chybu a vliv předchozí modní vlny. Černá sice není tak zajímavá a renovované nápravy většina lidí přehlédne, ale asi by to bývala lepší volba.
Jinak pokud jde o tu práci, současný stav je týmový výsledek.
Jinak pokud jde o barvy, znovu bych do kolotočárských pastelek nešel, to beru jako chybu a vliv předchozí modní vlny. Černá sice není tak zajímavá a renovované nápravy většina lidí přehlédne, ale asi by to bývala lepší volba.
Jinak pokud jde o tu práci, současný stav je týmový výsledek.
18:07:29
06.12.2011
06.12.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Hurdis: Tak tady už jsem dlouho nebyl a ani netušil, že makáš na renovaci. Vypadá to zatím parádně, jediné co mě neladí je barevné provedení přední vs. zadní nápravy, ale jinak fakt hezká práce.
17:29:06
06.12.2011
06.12.2011
jirton
Hezka práce a jsme na tom dost podobně jen máme zřejmě auta každý k jinému použití
17:14:54
06.12.2011
06.12.2011
onda
Hurdis-jj to bude asi tím že se blíží vánoce.
12:26:25
06.12.2011
06.12.2011
Lubes - zrušená registrace
-> Hurdis: krásna stavba ,musí byť radosť skladať nové auto
08:47:54
05.12.2011
05.12.2011
Hurdis
-> Stepan FUN: Nejen pod plachtou, vysušeno a zabaleno do nově zakoupených vojenských přikrývek.
V průběhu ledna a února by snad měl být čas většinu věcí dokončit. Do vánoc jsem si ještě vzal velké sousto s pracemi na parcele, takže uvidíme co se udělá do Silvestra na Rapidu.
Připravím si veškerou bižuterii na doladění vnějšího vzhledu, palubovky a příprava na usazení agregátů. Jestli se osadí koncem prosince nebo v lednu je už celkem jedno.
Nějakou tu stoprvní až stočtvrtou fotku ještě přidám.
V průběhu ledna a února by snad měl být čas většinu věcí dokončit. Do vánoc jsem si ještě vzal velké sousto s pracemi na parcele, takže uvidíme co se udělá do Silvestra na Rapidu.
Připravím si veškerou bižuterii na doladění vnějšího vzhledu, palubovky a příprava na usazení agregátů. Jestli se osadí koncem prosince nebo v lednu je už celkem jedno.
Nějakou tu stoprvní až stočtvrtou fotku ještě přidám.
21:26:45
04.12.2011
04.12.2011
StepaNoFUN
wow. :-) Tak už je doma, pod plachtou a spinká. ;-)
Doufám, že je majitel spokojen a že budou následující práce probíhat v rychlém sledu, a tudíž na jaře bude toto auto k vidění na Želivi...
Edit: Koukám a ona je to jubiljní stá fotka... :-D Že by znamení?
Doufám, že je majitel spokojen a že budou následující práce probíhat v rychlém sledu, a tudíž na jaře bude toto auto k vidění na Želivi...
Edit: Koukám a ona je to jubiljní stá fotka... :-D Že by znamení?