
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
21:45:11
02.10.2011
02.10.2011

Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: rozumím, to jsi byl uspěšnější než já, na těch co mám doma již nejsou... jaképak fordí věci jsi našel, budem skládat Capri? 

21:31:13
01.10.2011
01.10.2011

Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Přeházel jsem dneska sklad plechů (nějak se to tam zatím zvrtlo ze Škody na Ford
) a našel ještě jeden pár dveří Rapid. Takže pěkné chrom lištičky jsou připravené. Není třeba loupit.
) a našel ještě jeden pár dveří Rapid. Takže pěkné chrom lištičky jsou připravené. Není třeba loupit.21:29:26
11.09.2011
11.09.2011

Hurdis
-> myschaak AZNP K.Hora: No já doufám taky. Mám s oužou určité trable (viz. karta) a nejsem 100% přesvědčený, že jsem je včera vyřešil. Příznaky neodpovídají úplně naordinované léčbě, i když pacient vypadá v pořádku a už se chová normálně.
V nejhorším bude otočka pro spotřebáka, Áčko si připsat nechci.
No nebudu malovat kosočtverec na zeď. Chtěl bych do zimního spánku najezdit s bílou co nejvíce.
V nejhorším bude otočka pro spotřebáka, Áčko si připsat nechci.
No nebudu malovat kosočtverec na zeď. Chtěl bych do zimního spánku najezdit s bílou co nejvíce.
21:24:03
11.09.2011
11.09.2011

myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis: netušim kde a v kolik budu končit takže dorazim asi sólo....každopádně dorazim!
20:19:50
11.09.2011
11.09.2011

Hurdis
-> myschaak AZNP K.Hora: Co ty v pátek? Přidáš se do kolony z Janovic?
20:18:45
11.09.2011
11.09.2011

Hurdis
-> havlik: Nedělám. Nedělám vůbec nic, šetřím si čas na obživu, užovku, prcka, přípravy na stavbu a ztrácení míčků v lesích a hájích :-)
Rapid je ještě v exilu, takže se takhle flákám. Navíc pořád není ve fázi na konečné složení. Proběhne ještě celková výměna spodku (hadice, hadičky, trubičky) s nástřikem a pak kompletně výměna náprav za ty nové cirkusové (viz. fotky v kartě). Auto pořád ještě stojí na původních nápravách.
Rapid je ještě v exilu, takže se takhle flákám. Navíc pořád není ve fázi na konečné složení. Proběhne ještě celková výměna spodku (hadice, hadičky, trubičky) s nástřikem a pak kompletně výměna náprav za ty nové cirkusové (viz. fotky v kartě). Auto pořád ještě stojí na původních nápravách.
19:53:44
11.09.2011
11.09.2011

myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis: fajne!
20:29:33
10.09.2011
10.09.2011

havlik
-> Hurdis: No konečně na to taky děláš si to už měl mít dávno složený...
16:21:34
09.09.2011
09.09.2011

Hurdis
-> tunerlada: Oranžová? 



07:48:24
08.09.2011
08.09.2011

tunerlada
-> Hurdis: krásná práce
další krásnej oranžovej rapid se nám tu rýsuje 
další krásnej oranžovej rapid se nám tu rýsuje 
21:53:42
07.09.2011
07.09.2011

Star LC20
-> Hurdis: tak ty špigle nalep oboustrannou lepicí páskou
do tak krásných dveří je škoda vrtat
do tak krásných dveří je škoda vrtat21:51:00
07.09.2011
07.09.2011

Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Jasné, v pohodě, jen jsem se na moment lehce zarazil, jak se dostala maska se znakem mezi dovezené díly, když mám obě jednodílné se štítky doma. 

21:44:55
07.09.2011
07.09.2011

Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: maska je tam samo provizorium, abych měl vše spasované, a ty s tím dolaďováním neměl poříž 

21:38:43
07.09.2011
07.09.2011

Pavel P..
konečně pěkně spasované blatníky s čelem... tak to má být, tak je to správné

21:36:36
07.09.2011
07.09.2011

Hurdis
Minulý týden jsem byl s Kiou na STK, jelikož to má trvat 30 min. našli jsme čas na pokec o veteránech. Napadlo mne vytáhnout z kastlíku složku s fotkami co jsem měl na srazu stránek. Prý bych dostal známky i za ty fotky, jen se mám dostavit na evidenčku -))
21:29:11
07.09.2011
07.09.2011

Hurdis
Něco nového, aby nebylo pusto a prázdno.
Poklona klukům za povedené natažení fungl nové stropnice Rapid. Kolipak jich asi ještě v republice bude?
Poklona klukům za povedené natažení fungl nové stropnice Rapid. Kolipak jich asi ještě v republice bude?
21:29:09
07.09.2011
07.09.2011

Vyspu
Zrovna jsem si říkal kdy bude fotka postupu prací na autě
Je to nádhera, už se to pěkně rýsuje 
Je to nádhera, už se to pěkně rýsuje 
17:13:22
28.07.2011
28.07.2011

Hurdis
-> VeTeV: Kdybys mi překousal kabeláž, tak jo. 

17:11:01
28.07.2011
28.07.2011

VeTeV
-> Hurdis: na VeTeVku se to nevztahuje 

17:08:20
28.07.2011
28.07.2011

Hurdis
Zřejmě objevena šance na pojištění auta, tak abych nebyl v případě nezaviněné nehody odbyt směšnou částkou.
Po další konzultaci v další pojišťovně mi po vysvětlení situace bylo ihned nabídnuto řešení produktem připojištění k povinnému ručení, kdy si připojistím zrušení amortizace při výpočtu škody na vozidle zaviněné jiným vozidlem, tj. bude brán ohled na aktuální stav vozidla a proplacen rozdíl na uvedení do původního stavu od tabulkových hodnot.
Toliko teorie, praxe může kulhat, o tom není pochyb, nicméně je to významný právní podklad pro případný spor u vysoké škody.
Výpočtem stanovená částka pro tohoto Rapida bude 1300 Kč/rok k povinnému ručení.
To rozhodně připlatím.
Dále jsme řešili možnost pojištění na živel, srážku se zvěří apod. - 900,- (toto jen na základní plnění 25 000, což by na zajíce, nebo VëTëV, mohlo stačit
)
Uvádím příspěvek proto, že jsme na toto téma s mnoha místními členy vedli diskuzi a konečně mi někdo bez protáhlého xichtu nabídl řešení.
Zda to nebude jen placebo efekt pro klidný spánek nevím, ale za tu cenu to risknu. Pořád lépe než mít hromádku šrotu a složenku na pět tisíc. Minimálně pro znalce či advokáta.
Po další konzultaci v další pojišťovně mi po vysvětlení situace bylo ihned nabídnuto řešení produktem připojištění k povinnému ručení, kdy si připojistím zrušení amortizace při výpočtu škody na vozidle zaviněné jiným vozidlem, tj. bude brán ohled na aktuální stav vozidla a proplacen rozdíl na uvedení do původního stavu od tabulkových hodnot.
Toliko teorie, praxe může kulhat, o tom není pochyb, nicméně je to významný právní podklad pro případný spor u vysoké škody.
Výpočtem stanovená částka pro tohoto Rapida bude 1300 Kč/rok k povinnému ručení.
To rozhodně připlatím.
Dále jsme řešili možnost pojištění na živel, srážku se zvěří apod. - 900,- (toto jen na základní plnění 25 000, což by na zajíce, nebo VëTëV, mohlo stačit
)Uvádím příspěvek proto, že jsme na toto téma s mnoha místními členy vedli diskuzi a konečně mi někdo bez protáhlého xichtu nabídl řešení.
Zda to nebude jen placebo efekt pro klidný spánek nevím, ale za tu cenu to risknu. Pořád lépe než mít hromádku šrotu a složenku na pět tisíc. Minimálně pro znalce či advokáta.
Hurdis / Rapid 136









