VRBA / RAPID 1400 VRBA / RAPID 1400

komentáře | popis | fotky | Vrba | 30.05.22 07:16 | 305x v oblíbených
Motor:

1400cc v úpravě SPORT

Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.

Sériové písty a ojnice.

Časování 280stupňů.

Kompresní poměr 10,8:1

Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.

Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.

Omezovač zážehem na 7400rpm



skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva



skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru



www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani





Převody:

-5q SP 4,22 , rychlosti sériové



skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol





Přední náprava:

-Vyztužená ramena

-Upravené dorazy

-Upravené záklony

-Stabilizator 21mm



Zadní náprava:

-Vyztužená podle dokumentace 130LA

-Změna odklonu

-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm

-Pružiny š120 včetně horního uložení

-Upravené tlumiče š120



Brzdy:

Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo

Vzadu kotoučové brzdy VW







Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:

Rapid 1400 zrychlení + jízda


Rapid 1400 zrychlení


Rapid 1400 jízda




Novější videa:

Sprint Želiv:
Želiv 2011 vítězný sprint do 1400ccm.wmv




Zapalování:

Bezkontaktní laditelné zapalování


Laditelné zapalování - software




Se vstřikováním:

28. března 2021




EFI testing




1400Sport Injection




1400Sport Injection dyno run




Rapid 1400 , čas 13.67 , první místo














VRBA / RAPID 1400 - komentáře:

12:35:31
19.05.2014
Vrba
-> minno: Jeste uvidím,zda budu TPS nabízet. Zatím je to hroznej bastl dělanej vyloženě na míru. Ale některý lekr TPSko má,nebo ne?
09:42:16
19.05.2014
minno
-> Vrba: tak potom po doladení si to u teba objednám 1
07:16:48
18.05.2014
Vrba
-> Nepér: Počítám s tím,je to zkušební verze na odladění mapy a zjištění jaký bude přínos.
22:52:43
17.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér 17.05.14 22:49:44: Tam narouboval modrej ALPS, tak co by to nevydrželo 2 1
upraveno 1x, naposled 17.05.2014 22:52:57
22:49:44
17.05.2014
Nepér
Ten poťák ze šuplíku nebude mít IMHO moc dobrou mechanickou životnost. No uvidíš.
11:21:27
17.05.2014
Vrba
-> Čokin: Pěkny to je,právě na tom pracuju a odpoledne bude první start. Mechanicky potenciometr ze šuplíku spojený s jednou klapkou. 4
10:36:28
17.05.2014
Čokin
-> Vrba: Jak jsi to vyřešil na karbcu mechanicky? Musím dát do kupy to sání a vrhnout se na ty Keiheny tam je již snímač polohy od výroby. Ale jinak pěkný4
23:46:32
16.05.2014
Vrba
-> minno: rozmazaná čísla jsou hodnoty předstihů pro určité otáčky a určité zatížení. otáčky si to měří samo a zatížení je dané úhlem otevření klapky snímaným TPS potenciometrem. Podle těchto dvou hodnot si to vybere předstih z tabulky - můžeš pro každý režim nastavit ideální bod zážehu a optimalizovat tak chod a měrnou spotřebu. S nadsázkou se dá ta funkce přirovnat k podtlakové regulaci.
upraveno 2x, naposled 17.05.2014 00:20:41
22:14:25
16.05.2014
minno
-> ŠKODA 120 GLS: no neviem, ja na videu vidím len akúsi tabuľku rozmazaných čísel.
21:06:21
16.05.2014
ŠKODA 120 GLS
-> minno: přes ŘJ, to už má propojené, to vidíš i na tom videu
20:34:01
16.05.2014
minno
-> Tuner#2: aha

-> Vrba: no a oné, ako to snímanie prepojíš so zapalkom?
20:09:06
16.05.2014
Vrba
-> Tuner#2: Presne tak,...slibuju si od toho jeste o neco lepší spodek a nižší spotřebu. Zítra dodělám HW a až bude pěkně,tak začnu tvořit mapu.
19:59:16
16.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 16.05.14 19:53:31: Ze by snimani polohy otevreni klapek, aby se podle toho mohl ladit predstih aneb bude moct byt jiny predstih ve 2000rpm na pul plynu a jiny pri plnem.
19:53:31
16.05.2014
minno
-> Vrba: a teraz že čo to je a o čo tam ide3
18:12:27
16.05.2014
Vrba
Dnešní propršený den strávený v garáži:



SEDR32 - TPS
06:15:27
17.04.2014
francomk
-> MOLSO: Ved to je mi jasne, že je tam len ten j*bnuty bazmek s vložkou... Keby tam bol konvencny filter, tak ten druhy vymennik nepredam a putuje do fobie 4

-> Vrba: Lepší olej tam máme (tuším Shell Helix 5w40, otec ho mení po 7-8000 km. Jazdí hlavne trasy do 15 km (okresky) do práce. Keby boli prostriedky, tak má úplne iné auto. Ale vraj mu to stačí, tak čo...

-> Urbi: Díky za obsiahlu odpoveď. Otec má v pláne úpravy, ktoré aspoň trochu zmierna omyly konštruktérov. Teda napr. odrezať kat vpredu pred motorom, dať tam trubku a kat pojde pod podlahu (miesta je tam kopa). To isté aj s výmenníkom voda-olej. Len ho nejak vyšpekulovť. Máme tam sekvenčný LPG, ten 12 ventil jazdí krásne aj napriek nájazdu 318 000(?). Predtým to bol taxík v BA, takže ani srnka netuší, kolko motorov sa už vymenilo 3

To auto nahradilo hnijúci Forman, takže ostáva doma (Fabia aj Forman, ten je teraz záložák). Pokým motor bude fungovať, tak sa bude jazdiť. Ak by to bolo moc akútne, tak by sa pristúpilo k transplantácii iného motora, napr. 1.4 16V 2



Máš nejaký typ na externý výmenník?





P.S.: Táto debata je asi na samostatný topic, Martinovi to tu akurát zasierame 7
upraveno 1x, naposled 17.04.2014 06:16:14
23:26:43
16.04.2014
Petr Urban
-> Vrba: Po první dálniční akci ...slova co jsem psal teď v tématu : skoda-virt.cz/cz/.../1775 99-htp-biely-dym?gotopost= 3...



-> francomk: Měl by tam jít dodělat výměník i jiným způsobem, některé kvalitní servisy to na HTP řeší, jsou i výměníky kde napojíš hadice od vody a od oleje bokem od motoru, např. nějakou procházející hadici vody dáš element, do kterého přivedeš i olej. Jinak praxe je taková, žě pokud chceš aby ti to HTP odjelo 100 tis. km bez značného úbytku výkonu a celkové vymrtvení hlavy, tak katalyzátor vybouchat (nejlépe vyměnit za trubku, ale at nebrblou na emisích, rači jen vybouchaný, ty je pak potřeba dělat spíše "po známosti") - kat nejen že těžce přehřívá mazací kanál v bloku,potažmo celý motorový prostor a blok, ale vrací se z něho i bordel v nízkých ot. - vnitřní rekuperace, který napomůže zkáze výf. ventilů. A další věc je použít 10w-60. Bez katu a s tímto olejem měněným po 10tis. najezdí ten motor několikanásobně více a s menší spotřebou paliva. Pokud už je ten motor načlý na hlavě a i kdyby se udělala repase hlavy, tak je možnost že to začně brat olej přes pístní kruhy ... začarovaný kruh. HTP = nebrat nebo rychle z domu.
upraveno 1x, naposled 16.04.2014 23:29:58
22:50:35
16.04.2014
Vrba
-> MOLSO: Tomu HTP by mel taky stacit jen lepší olej. Bohužel praxe je taková,že v servisu tam natočí nějakou 10w40 nebo 0w30 ze sudu co davaji univerzálně do všech aut a ten motor jde do kytek po první dálniční akci. Podobný případ Octavia 1,6,olej pár set kilometrů po výměně a po cestě z Košic na moravu všechen zmizel a upozornily na to napřed klepající hydroštely a pak i kontrolka mazani. Dolita 15w40 a auto jezdí dodnes.
upraveno 1x, naposled 16.04.2014 23:03:22
21:39:41
16.04.2014
MOLSO
-> francomk: nie nedalo lebo HTP nema oil filter v banke ale len vložku
Extreme Tyres